{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.351 visninger | Oprettet:

Bukker i galop {{forumTopicSubject}}

Jeg rider en hest på 5 år. Hun er først tilredet i år, så er ikke så rutineret endnu, men hun har forståelse for hjælperne. Mit største problem er at når jeg sætter hende i galop, så ender det ud i en ordentlig omgang rodeo. I starten var det bare et enkelt buk ved anspring, men nu er det en 5-6 buk, hvorefter jeg sætter ned i trav igen, fordi jeg frygter at falde af... Nogen der har samme problem? Hun har ikke ondt og sadlen passer, og tænder er tjekket... Ungheste-nykker?? Hun er i forvejen en stædig dame, som skal prøve alt af, og helst mere end 1 gang...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bukker i galop
  • #2   29. nov 2010 Hvis du kunne finde en der har mod til at tage bukketuren og så gå til hende bagefter, så hun bare skal galopere, ville det BESTEMT være det bedste..

det er virkelig ikke godt at en nytilredet hest finder ud af hvordan de kan slippe.. Det er så svært at få ud af dem igen...

• #3   29. nov 2010 Jeg har allieret mig med hende der har tilredet hesten. Hun kommer på søndag og tager kampen op med hende... Men gud hvor er det frustrerende at man skal erkende ens egne begrænsninger! Men hellere det end at ende på skadestuen...

• #4   29. nov 2010 Min gjorde det samme ved hvert anspring i højre galop her for et stykke tid siden. Jeg var lidt i tvivl om hvor vidt sadlen lå godt, han havde ondt i ryggen eller om det bare var nykker. Min ridelærer sagde nykker, hans tidligere rytter sagde han muligvis var skæv, og dyrlægen sagde at det ikke var noget, men jeg skulle prøve at longere ham uden rytter et par gange om ugen.

Hans gamle rytter kom så op og fik sat ham på plads, og den fik ikke for lidt af bukkesprigende, men nu laver han anspring til højre galop rigtigt stortset hvergang uden bukkespring.

Så udhold bukkespringene, driv hende frem i stedet! Hver gang min bukkede bad mine ridelærer mig skide på om det var rigtig galop men at ride den frem i stedet så den ikke bukkede smiley

• #5   29. nov 2010 Min på 3 har også gjort det.. Men har skældt ham ud med stemmen ligeså snart han har prøvet på det, fået ham i trav og under kontrol og så sat i galop igen.. han har dog også gjort det hvis han havde for meget energi og så har han li fået lov til at tage en masse galop runder i longen, hvorefter jeg kunne ride ham igen smiley

• #7   29. nov 2010
    Manglende balance og muskler eller at hun ikke helt endnu forstår det og det er hendes måde at slippe af med presset på. Måske hun tror hun skal bukke når du gør det smiley

• #8   29. nov 2010 Hun mangler ikke balance, og hun forstår udemærket hjælperne. Hun springer rigtigt an hver gang, men ligger så ørene ned og bukker løs. Når hun kommer i trav igen, kommer ørene frem... Hun gjorde det tidligere også i trav, men det fik jeg vænnet hende af med ved at skælde ud og ride frem. Problemet er bare at hendes galop er så stor at jeg har svært ved at blive siddende når hun så bukker... Og falder jeg først af, er jeg bange for at jeg helt mister modet....

• #9   29. nov 2010 Prøv at sætte i gallop og så trav med det samme og ros hende. Du skal være klogere og hurtigere end hende. Kan du ikke nå at få hende i trav inden hun bukker, så klem med benene når hun bukker og så slipper du ikke før hun holder op og så skamoser du hende.
    Dette jo selvfølgelig hvis hesten ikke fejler noget.

• #10   29. nov 2010 Og så sørg for at holde dens hoved oppe. Den kan ikke bukke med hovedet oppe.

Kommentér på:
Bukker i galop

Annonce