{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
704 visninger | Oprettet:

Bukker, stikker af osv. HJÆLP {{forumTopicSubject}}

Haii alle sammen. Håber at der er nogen som kan hjælpe mig og min hest.
Ja min hest har nu stået stille 1 et år og er begyndt lige så stille med genoptræning. Men han er begyndt og bukke og løber af med en, det er godt nok min veninde som rider ham, da jeg har mistet modet til ham, det er så det andet problem, jeg er blevet bange for at ride ham.. Nogen som kan forklare det med at han bukker og stikker af.
+ nogen som kan give mig nogen råd til hvordan jeg kan få modet igen.?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bukker, stikker af osv. HJÆLP
  • #1   23. nov 2010
    Start med at udelukke fysisk smerte - derefter kan du gå over at se på om det er signal forvirring, signaler der ikke er indstalleret rigtigt osv. smiley

• #2   23. nov 2010 Det kan være han har ondt

• #3   23. nov 2010 Krikken ( no man should have all that power ) .
    Tak men forstår ikke kan du uddybe det lidt mere.?

Atli Foto - Amatørfotograf -
    Han er lige blevet tjekket af en dyrelæge som os er keoprakter (Staves) og der var ikke noget.

Så det er virkelig svært.

• #4   23. nov 2010 Blev han også tjekket i munden?

• #6   23. nov 2010 Atli Foto - Amatørfotograf -
    Ja det er han, han har os fået ordnet tænder.

Nicoline
    okay det vil jeg gøre, kan man os lave horsemanship med ham. jeg går på efterskole med ham og der er en rytter som er mega god til horsemanship. Kunne det være en hjælp.?

• #8   23. nov 2010
    Få sadelen tjekket af sadelmager - når hesten har stået stille ændre dens muskulatur sig typisk og derfor kan sadelen gøre ondt nu og ligge forkert.

Få ryggen osv. tjekket af kiopraktor - hesten kan være faldet på folden og derved fået ondt diverse steder.

• #10   23. nov 2010 Nicoline
    hehe okay. ;D

Krikken ( no man should have all that power ) .
    det ville jeg få gjordt igen så. smiley

n@nn@ ´
    Ja det kan være men nu har vi arbejdet med ham i 2 måneder og det er først nu her han er begyndt med det.?

• #11   23. nov 2010 hmm ja nu er jeg jo bare en pige ude fra landet.. og når en hest begynder på det pjat der skal den bare sættes på plads.. den prøver dig af og nu hvor den har lugtet lunten at du er blevet bange for ham tja så får du hele turen.. det er derfor, det ville de gamle hestehandlere også sige den skal bare vide det er dig der bestemmer... altså ikke noget med at slå hverken med eller uden pisk..

• #12   24. nov 2010 Få tjekket sadlen hvis den har stået stille, ikke sikkert den passer mere... og ellers så kan det skyldes forvirring over signalerne eller indlært adfærd, den har måske været bange eller stresset og har så oplevet at det forsvandt ved den adfærd eller at lidt ubehagelige signaler forsvandt ved adfæren og så tror hesten jo at den har gjort det rette...

Alice Maria: Måske du så burde sætte dig lidt mere ind i hvordan heste fungere og lære, en hest kan ikke prøve af.. og den forstår ikke at "blive sat på plads"... når heste reagere uhensigtsmæssigt er det enten smerter, forvirring, forkert ridning eller forkert indlæring.. ingen af delene er hestens skyld.. det handler om at finde problemet og løse det ikke om at sætte hesten på plads..

• #13   24. nov 2010 Takk for hjælpen alle sammen.
    Jeg vil prøve og vinde tidliden til ham, og bare hygge med ham. Og tage det stille og roligt.!

• #14   25. nov 2010 hmm tilsigne.. man kan godt høre du ikk har haft de helt store problem heste eller redet rideskole heste op igen..

• #15   25. nov 2010 Alice Maria: Hvad ved du dog om hvad jeg har ?? uanset hvad hesten er.. (og i min verden findes der ikke problem heste, kun heste med menneske eller ride problemer) så er det altså fakta hvordan heste lære og fungere..

• #16   25. nov 2010 Jeg vil foreslå det samme som de fleste andre har skrevet smiley
    Det kan også være fordi det strammer på ham, hvis hesten blir redet korrekt og den begynder at komme på plads, så strammer det, og det vil de jo selvfølgelig protestere over. Min hest er fx kommet på plads nu, så det strammer lidt her i starten, derfor blir hun tosset og losser ud efter min schenkel eller drejer vildt rundt om sig selv og lægger an til at bukke eller stejle, jeg ignorerer det og sætter mig ekstremt igennem på hende, det plejer at hjælpe smiley

Signe: Jeg vil godt give dig helt ret! Alting har en forklaring, det er som regel rytteren der sidder med problemet uden at vide det. Det er aldrig hestens skyld, den forstår jo ikke altid tingene og så kan den reagere temmelig voldsomt.

Alice Maria: Man kan godt høre du kommer fra landet smiley Ja, hesten kan mærke hvis rytteren er bange og kan godt udnytte det, men der er altid en grund til hestens opførsel, forkert ridning, fysisk smerte, dårlige oplevelser, en rytter der flår den i kæften osv. Jeg havde en hest som bukkede helt vanvittigt og stejlede og hoppede rundt og teede sig, det viste sig den havde kissing spine.. så er det aldrig hesten den er gal med. Det er altid rytterens fejl

Kommentér på:
Bukker, stikker af osv. HJÆLP

Annonce