{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Træning til fjordhest ...
  • #1   13. nov 2010 Kan anbefale dig en bog der hedder "Klikkertræning af din hest" af Alexandra Kurland, der er lige fra følfasen til voksenhest og til den gamle hest.. en super god bog..
    Har også selv fjordhest på ½ år, jeg er gået i gang smiley
    Klikkertræning er super sjovt og de lære det helt vildt hurtigt, min dreng har lært det rigtig hurtigt smiley

• #2   13. nov 2010 Jeg bryder mig så ikke om klikkertræning.. .Det er fasinerende nok, men nej.. Ikke lige mig smiley

• #3   13. nov 2010 Det ligger jo ikke så langt fra HMS men bogen kan også bruge til HMS smiley

• #4   13. nov 2010 Vil da under ingen omstændigheder lade hende gå og hygge i 3 år. Hun skal skam arbejdes med fra jorden af.. Det gør bare at jeg får en endnu bedre hest ud af hende når hun engang skal tilrides..

• #5   13. nov 2010 Det må jeg da prøve Line smiley

• #6   13. nov 2010 * Line og hestene med Z *
    FJORDHESTE til rides som 3 årige eller 3½ alt efter person smiley
    Hi hi

• #7   14. nov 2010 Jeg ville gå lidt rolige ture, træne alm opdragelse og evt træne med "farlige" ting, så den vænner sig til alverdens ting og sager.. gjorde jeg med min.. bare husk at så ung som den er nu så skal det kun være 5-10 min af gangen, de kan ikke koncentrere sig ret længe.. og resten af tiden skal den bare rende ude og lege..

Line: Nej fjordheste er ikke senere udviklet og det er islændere og haflingere heller ikke, det er "gammel" overtro/skrøne.. alle heste udvikles vækstmæssigt(altså lukningen af vækstzonerne) ens.. ingen racer er tidligere eller senere end andre..

• #8   14. nov 2010 Line: De er nu engang knoglemæssigt lige så klar som alle andre 3 års heste.. der er lavet mange undersøgelser omkring dette og knoglerne lukker inden for samme periode, med mindre hesten af en eller anden grund er væksthæmmet (fx forkert fodring).. at nogle uden på kan se mere plag agtige ud ændre ikke på at led og knogler er lige så udviklet som alle andre heste i samme alder..
    Nogle heste vokser dog uens, og er hesten vokset fra hinanden så er den ikke klar til rytter aunset alder..
    Faktisk har det været på tale (ved ikke om man har fået lavet undersøgelser) blandt dyrelæger og eksperter, at grunden til at så mange islændere i danmark får spat er fordi vi generelt venter for længe med at ride dem, så led og knogler ikke når at styrkes til at bære rytter, de kan nemlig ikke styrkes på samme måde når de er færdigvokset..

• #9   14. nov 2010 Line: Ja alle heste vokser til 7 års alderen.. og nej heldigvis venter få så længe, da ingen jo har godt af at vente med at lave noget til de er udvokset.. men benene lukker først og er lukket i de vigtige led når hesten er 2-2½ år.. derfor siger eksperterne også at de fleste heste faktisk er klar til ryttertilvænning når de er 2½ år..
    WEr helt enig i at mange skader hænger sammen med ridemetoder og ved islændere også for store ryttere.. ingen tvivl..
    Lige som jeg ikke mener det er pga alderen de tilrides i at mange rideheste er brugt op tidliget, tror mere det handler om ridemetoder og især samling som kræves alt for hurtigt og i en grad de ikke kan bære, det slider nemlig på hesten..

• #10   14. nov 2010 det må være skønt at kunne "starte" en hest op fra grunden, har jeg desværre ikke tid til.

Der er mange forskellige tillidøvelser du kan lave, bare husk på det stadig skal være sjovt for jer begge, og det ikke skal være for lang tid af gangen når den ikke er ældre(:

• #11   14. nov 2010 Klikkertrænning er også HMS.. Man behøver ikek rende rundt med en klikker i hånden, bare det man siger "Dygtig" er faktisk også et form for klik smiley

Kommentér på:
Træning til fjordhest ...

Annonce