738 visninger
|
Oprettet:
Sadel jungle og sommer sadler {{forumTopicSubject}}
Hej jeg er ved at købe mig en hest og skal der ved også have en sadel, men hvilken? det skal siges at jeg ikke har haft hest før og jeg ved intet om sadler.
Hvad betyder dybt og halvdybt sæde og alt det andet og hvad skal man kigge efter fx. knæpuder osv.
Hvad med sadel størelse (17"-17.5" eller andet) og hvad med bom størelse
Skal have en dressur og en spring sadel
Hvordan er sommer sadlerne og har i nogle afaring med disse sadler
Hilsen Michala
dec 2004
Følger: 313 Følgere: 289 Heste: 2 Emner: 951 Svar: 10.115
Gå efter en sadel stoppet med ægte lammeuld og som evt. er lavet i Argentina (kvalitet!). Der er også andre lande som laver produktion m. kvalitet, men kan bare ikke huske dem.
En JC sadel lever op til kravene 1. stoppet med uld 2. lavet i argentina.
2) Dybt sæde, knæpuder og i det hele taget støtte afhænger af rytter. Hvad du føler dig mest komfortabel i. Men HUSK! nogle sadler med meget støtte er nogle gange ikke anatomisk korrekte. Sadler med knap så meget støtte skal du selv finde ud af hvordan man skal sidde ordentligt og bruge dine MUSKLER til det og ikke sadlens støtte
Jeg vil råde dig til at sidde i en masse sadler for at se hvad du føler dig mest tilfreds i.
3) og husk nu at få hjælp af en sadelmager til det med at finde en sadel der passer
dec 2006
Følger: 74 Følgere: 84 Heste: 4 Emner: 526 Svar: 5.254
jeg er normalt ikke til sadler med for meget støtte, men denne her er egentlig ganske rar at ride i..
min drømmesadel er nu en lidt ældre passier sadel, hvor sædet ikke er dybt
okt 2005
Følger: 18 Følgere: 16 Heste: 5 Emner: 27 Svar: 1.355
Vælg kvalitetssadler, der sker intet ved de er brugte bare de passer eller kan tilpasses din hest :0)
Sadel jungle og sommer sadler