{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  bukker i anspring til galop
  • #1   24. okt 2010 evt. har hesten ondt? ..
    hvordan ser den ud når den bukker? Han den ørene tilbage ?

• #2   24. okt 2010 Så vidt jeg ved har hun ikke ondt. Hun har altid gjort det. Og kiggede ikke lige efter hendes ører da jeg var på vej ud over halsen på hende.

• #3   24. okt 2010 Hvis den altid har gjort det, er det højst sandsynligt fordi der er noget der irreterer den, evt sadlen ? .. hmm. det kan også bare være en dårlig vane ..

• #4   24. okt 2010 Natascha. en hest kan ikke være fræk

• #5   24. okt 2010 <b>Mich</b>
    Åh jo, det kan den sagtens....
    Prøv evt. at tage det fra jorden til at starte på?

• #6   24. okt 2010 Tror nærmere det er en dårlig vane. Men vil ikke vide hvorfor, men hvordan jeg kan stoppe det :b hvis det er fordi det gør ondt eller sadlen nager, så ved jeg godt hvad jeg skal gøre. Det er mere hvordan jeg kan vænne hende af med det hvis det er en dårlig vane?

• #8   24. okt 2010 Det er umuligt for en hest at være fræk, såden kan en hest slet ikke tænke...

det er tillært adfærd, eller et tegn på smærte

• #9   24. okt 2010 Vores pony gjorde det sidste år ....hele vejen rundt kunne den bukke ved hvert 3. galopanspring...men nu hvor hun har folet er der slet ikke antydningen af buk i hende...så tænker lidt at der har været noget der generede = sad forkert eller noget...
    Nu ved jeg godt din nok ikke er i fol men måske den har en muskel eller noget der ikke sidder som den skal og som så gør ondt i galop ? Det er jo nogle andre muskler de bruger i galop som i trav etc....det kan også være dens balance som er dårlig men det ved du jo bedst selv om den har dårlig balance ;O)

• #10   24. okt 2010 Bli`r hun lidt opstemt/glad? Har haft en fjolle der fast bukkede 4 gange hver gang hun blev sat i galop , klarede det ved at ride i volte, halvdelen trav og galopanspring, dèt var for mange ting på een gang,så efter ca. 5 gange holdt hun op.
    mvh merete

• #11   24. okt 2010 Jeg syntes evt. du skulle ringe og snakke med en massør, kan jo ske den er øm .

• #12   24. okt 2010 natashca.
    Hesten har ikke den del af hjernen, der kræver den kan være fræk osv.

Børn kan godt være frække

• #13   24. okt 2010 Jeg mener nu også en hest kan være fræk, f.eks. ved de fleste heste godt vi ikke vil bides/sparkes alligevel er der heste, som ved snuhed får nappet en :O) Kald det mangel på respekt, utidig el. andet, men self. kan heste da være frække.
    mvh merete

• #14   24. okt 2010 Det kan være når du lægger benene tilbage at hun bliver sur og derfor bukker. Hvis hun ikke har ondt, kan det være at hun skal have noget mere respekt til dig og du skal være mere bestemt , indtil hun respektere dig..

• #15   24. okt 2010 Ja, også overfor schenklerne :O)
    Mange gange virker afledning godt på de små indfald hestene kan få, bla. bukkeri.
    mvh merete

• #16   24. okt 2010 Natascha : Ville gøre helt det samme !

• #17   25. okt 2010 Umiddelbart så vil jeg gætte på tillært adfærd.. min gjorde det da vi begyndte med galoppen.. hun er ikke vild med at schenklerne bruges for meget, da hun er meget følsom for schenklen.. men da vi skulle indlære anspring var jeg jo nød til at være tydelig for hun skulle jo kunne mærke at det var noget nyt osv.. første gang bukker hun så fordi mine ben irritere hende, mine ben ryger væk i bykket fordi jeg ikke var forberedt nok, at jeg fjerner benene er jo det samme som at sige at den gør det rette, derfor troede min hest jo at galopanspring = buk og så galop.. hvis man ikke har fået rettet det eller dine ben ryger væk når den gør det, så roser du den jo for at bukke..
    Jeg aflærte det igen ved at holde mine ben til selv om den bukkede og først tage benene væk og rose når den gik frem i rolig galop, der gik kun få gange så havde den opdaget at bukket var unødvendigt, for mit signal betød jo blot galop.. nu bukker hun kun hvis jeg får presset for hårdt med benene..
    Var det smerter ville det nok reagere på andre tidspunkter også..

Natascha og Merethe: Mich har altså ret, heste kan ikke være frække, ej hellere snu, de har ingen pandelap, som er den del af hjernen der gør en istand til disse ting.. Og det handler ikke om tro, men om viden, dette er bevist fakta, da man jo let kan undersøge hestens hjerne..
    At en hest bider eller sparker handler ikke om frækhed, men behøver heller ikke være smerter, det kan være tillært adfærd, stress, frygt eller andet.. der er altid en logisk forklaring på hestens adfærd og det er ikke frækhed.. og selvfølgelig skal en hest fortælles hvad den må og ikke må, ellers har den jo ikke mulighed for at vide det.. men at den enten ikke ved det (fordi det ikke er indlært godt nok/korrekt) eller den gør noget den ikke må fordi noget overskygger indlæringen er ikke frækhed, for hesten har ikke moral og den gør det ikke for at drille/tage røven på os (og det er jo det frækhed er, at gøre noget man ved man ikke må med hensigt at drille/snyde)..
    Små børn kan heller ikke være frække, de skal være gamle nok til at have forstået konceptet i rigtig/forkert og vide hvad de må og ikke må før de kan drille..
    Og Natascha så ville jeg gøre som dig, bare holde presset (du skriver ligge til igen), men det virker nu ikke fordi den ikke fordi den ikke får sin vilje, men fordi den bliver klar over hvad det egentligt er den skal..

• #18   25. okt 2010 Signe; Nydeligt skrevet, men du tror vel ikke jeg og andre ændre menning?
    Belærende tone . Hvor vil du hen med det?
    Hvs jeg mener en hest/pony er fræk, jamen så er det dèt!
    mvh merete

• #19   25. okt 2010 Merethe: Det må da være dejligt at være så klog at man kan afvise videnskabeligt beviste ting fordi man mener selv at være klogere.. tror du også jorden er flad ??
    Belærende ja, for det er jo det jeg forsøger, at belære jer om en ret vigtig ting, idet mange straffer deres heste for at være frække, hvilket jo ikke er fair når hesten ikke kan være fræk..
    Og måske du ikke ændre mening.. men nogle mennesker er da heldigvis klogere end at tro de ved alt og de acceptere nok tingene når de er bevist, især når det er så nemt at bevise som spørgsmålet om hvorvidt hesten har en hjernedel eller ej..

• #20   25. okt 2010 Du skriver forhåbentligt ikke at jeg er dum? Hvad bilder du dig ind. Jeg har lov at have min menning og du din. Ordentligt sprog tak!

• #21   25. okt 2010 Merethe: Nej jeg skriver da at du må være uendeligt klog når du ved bedre end folk der forsker i emnet og endda kan bevise deres viden pga en manglende hjernedel.. at du antager noget andet må stå for egen regning..
    Det handler nu engang ikke om meninger, men og beviste fakta, jeg forstår simpelthen ikke at man kan mene sig selv så klog at man afviser beviste fakta..
    Vi lærer da alle hele livet og det er da en trist indstilling ikke at ville tage imod nu viden, selv om denne er underbygget af beviser..

• #22   25. okt 2010 Hvad skal jeg bruge den viden til? For det første kender du ikke min fortolkning af fræk! For det andet kan du overhovedet ikke udtale dig om jeg straffer mine heste for at være frække! Og til sidst; Er hamrende træt af andre vl bestemme hvad jeg skal mene.

• #23   25. okt 2010 Merethe: Jeg har aldrig sagt noget om at du straffede dine heste for at være frække.. kun at det desværre ofte ses..
    Der er da ingen der vil bestemme hvad du skal mene, men jeg vil da gætte på at du på andre områder i dit liv lytter til eksperterne især hvis de kan bevise deres påstande.. så det handler da ikke om at bestemme hvad du skal mene, men om at udbrede en viden som du åbenbart ikke har fået tidligere.. nogle ting handler om meninger og holdninger, fx er der jo ikke kun en måde at ride på eller fodre på, det kan gøres korrekt på mange måder.. men andre ting er fakta og viden og har intet med ens mening at gøre.. fx er der jo ingen der diskutere om heste er flokdyr vel, det er fakta, det samme er det at de er flugtdyr.. og på samme måde har de så ikke en pandelap, så de kan ikke tænke kognitive tanker, dvs de kan ikke planlægge noget forud, de handler rent på deres indstinkt og indlæring og de har ikke moral, så de ved ikke om noget er rigtig eller forkert..
    Når folk skriver fræk, så går jeg ud fra at de mener den normale defination af fræk, dvs at man gør noget man god ved man ikke må for sjov/at drille/at tage røven på nogen..
    Så du mener ikke at kunne bruge ny viden omkring et dyr du omgåes hver dag ? og som du giver andre råd om herinde ?? vi kan vel alle bruge viden om de ting vi bruger vores tid på.. når man ikke længere søger ny viden og åbenbart ikke engang gider modtage den når den gives, så stopper man også med at udvikle sig..

• #24   25. okt 2010 Nu stopper dèt !
    For meget med dig og dine "indslag".
    Find en anden tll dine overlegne indlæg.

• #25   25. okt 2010 Merethe: Måske du burde tage og blive lidt mere moden så inden du blander dig i debatter, når du åbenbart ikke kan tåle at folk siger dig imod og kan svare for sig.. jeg har fuld ret til at skrive min mening.. at du ikke ønsker ny viden men åbenbart mener at vide alt allerede kan aldrig blive mit problem, men dette er en fri side og du kan ikke bestemme at folk ikke må skrive..

• #26   25. okt 2010 Merethe: Desuden mener du jo åbenbart det er helt i orden at du slår dig sammen med Natascha så i kan fortælle hinanden hvor meget ret i har og fortælle Mich at hun tager fejl.. så du må altså gerne være "klog" og "bedrevidende".. men så snart du får at vide at du ikke har ret, ja så bliver du enormt negativ og fornærmet og hidser dig op..

• #27   12. nov 2011 Flot skrevet Signe og flot du gider at bruge tid på sådan nogen..

• #28   12. nov 2011 Stine: Tak.. selv om man ind imellem føler sig som Don Quixote der slåes mod vindmøllerne

Kommentér på:
bukker i anspring til galop

Annonce