Hvilken bidløs skal jeg vælge..? {{forumTopicSubject}}
Hej
- Har valgt at jeg vil ride bidløst fra nu af. Men, hjælp! Jeg skal finde ud af hvilken bidløs-anordning jeg skal ride med..
Først hældte jeg lidt til en bidløs trense, men så læste jeg nogle 'anmeldelser' rundt omkring, noget med at dens 'kryds-ting' under kæben ikke var så gode eller fungerede så godt..?
Så hældte jeg til en sidepull, både pga. anmeldelser og liidt dens udseende, den ligner næsten en normal trense. Desuden er den vist også godkent til at starte stævner i.. tror jeg
Har også tænkt på en soft hackamore? Men kan ikke så godt li' de der metal ting på siden af dem. Desuden har jeg hørt at ved meget hårde ryk, kan man skade/brække næseknoglen..?
Hvad vil i anbefale, hvorfor og hvordan virker den?
- Har kun reddet i en cordeo, i et meget lille omfang. Så er lidt på bar bund
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.031
Kommer an på hvad du skal bruge den til
Sidepull til dressur - men fungere også til alle andre ting, men ville kun bruge den til dressur og ikke andre dimser.
Hackamore kan IKKE brække næseryggen. Jo vist du køber den med lange stænger, sætter den for langt nede og trækker til jeg ved ikke hvor lang tid med kraft som Mike Tyson, så måske men så kan du lige så godt brække kæben med bid.
Denne ville jeg aldrig ride dressur med da hvis stangen bliver mere end lodret er der pres på hestens næseryg og de færreste kan ride dressur m. helt løse tøjler og slet ikke røre dem med mindre du vil stoppe hesten.
Men den er tilgengæld god i spring og på tur hvis du har en lidt ivrig hest
Sidepull og hackamore er godkendt til spring for heste, hackamore må du springe med på kat 1 også.
feb 2008
Følger: 73 Følgere: 70 Heste: 1 Emner: 447 Svar: 1.934
mar 2005
Følger: 16 Følgere: 27 Heste: 5 Emner: 119 Svar: 8.410
sep 2010
Følger: 11 Følgere: 12 Heste: 3 Emner: 50 Svar: 280
På et eller andet tidspunkt skal vi begynde at springe sammen..
Overvejer at købe sidepull'en nu og så købe en hackamore om et stykke tid måske..?
Meget beroligende at der skal så meget til at brække næseryggen
mar 2008
Følger: 109 Følgere: 112 Heste: 3 Emner: 62 Svar: 249
nov 2008
Følger: 31 Følgere: 32 Heste: 1 Emner: 437 Svar: 3.968
mar 2007
Følger: 73 Følgere: 96 Heste: 2 Emner: 50 Svar: 640
Skal have købt en sidepull til dressur.
Til tur bruger jeg en rebgrime og en cordeo sammen, styringen er så i cordeoen, og rebgrimen er på til "nødsituationer" ;D
Hvilken bidløs skal jeg vælge..?