{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.939 visninger | Oprettet:

Nedsidning eller letridning? {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen

Er det for hårdt for hesten at ride nedsidning relativt hurtigt efter at have sat i trav (dressur)? Den pony jeg rider, har jeg nemlig nemmest ved at samle og få til at gå rigtigt, når jeg rider nedsidning, så jeg tænkte, om man bare kunne begynde på det lidt tidligere end jeg normalt gør. Jeg plejer nemlig altid at starte med letridning, men ved faktisk intet om, hvad der er hårdest for hesten? :o/

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nedsidning eller letridning?
  • #1   8. okt 2010 Det er også som om, han slapper mere af, når jeg rider nedsidning.

• #2   8. okt 2010 Det er altid mindst belastende i letridning vel smiley

Altså jeg rider altid en maaaasse letridning og så noget galop og så kommer samlingen (i nedsidning). smiley

• #4   8. okt 2010 Helt rigtigt som moe skrive letridning - galop og så nedsidning:)

Men hvad gør en hest når den bliver lukket ud på fold til resten af flokken? Den galopere, uden opvarmning..
    Så det helt optimale er at gøre som hesten. Skridt igang i 20 min og galoper så for lange tøjler i let sæde.. så har du en heste der er klar i musklerne til at lave noget smiley Og husk endelig at skridte af i mindst 20 min, så sørger du for at din hest holder lidt længere:)

• #9   8. okt 2010 Jeg synes også, det er forstyrrende for mig selv at ride letridning - jeg kan ikke rigtig forklare det. Det er bare som om, jeg slapper meget mere af i hele kroppen, når jeg rider nedsidning, og så gør han også.

Men jeg plejer som regel at trave i letridridning, så galop og til sidst nedsidning i trav - med samling.

• #10   8. okt 2010 Jeg bruger ALDRIG letridning... Rider akademisk og der har vi tre sæder : belastende - neutral - aflastende smiley Og ja det er meget nemmere smiley Det aflastende er ikke som i let sæde du kan prøve at sætte dig helt ud på en stol med hænderne under knoglerne i numsen, det gør lidt ondt smiley Hvis du så læner dig en lille bitte smule frem gør det ikke ondt. DVS. når du sidder på hesten kan du rulle frem på lårene og dermed tager du knoglerne væk fra musklerne der sidder langs rygraden... ;-P

• #11   9. okt 2010 Faktisk blev letridning opfundet i krigen, for der gik det for hurtig i trav til soldaterne kunne sidde ned, så man kan sagtens bare ride nedsidning. Dog skal man på en unghest belaste ryggen mindst mulig smiley

• #12   11. okt 2010 Følger lige med her, da min hest er tidligere galopper, og netop derfor kan jeg først få kontakt efter en go opvarmning. Dvs at i trav, letridning, arbejder han ikke, men går med hovedet ret højt, når jeg sætter mig i sædet, skal der ikk særlig meget til før han reagerer på benene og arbejder sig ned.. Fik faktisk at vide af min hestemassør, at jeg skulle skridte godt varm, trave en omgang og så galopere i opvarmingen, for at han får fat..

Tammie M: Det du skriver er rigtig interessant, noget jeg garanteret kunne bruge, da jeg ikke kender særligt meget til "Akademisk ridning" Men at det sikkert kune være rigtig godt at bruge i grundridningen som grundregel.. Jeg ville egentlig gerne vide lidt mere om det !!

• #13   12. okt 2010 Amanda C: Du skriver bare hvad du vil vide og jeg skal prøve at forklare så godt jeg kan med den viden jeg har smiley Ved jo ikk alt endnu *SS*

• #14   12. okt 2010 Galopheste bliver trænet i rolig trav i naturen og det er "med hoved oppe" *S* Bare info smiley

Kommentér på:
Nedsidning eller letridning?

Annonce