708 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 22 Svar

Træt af dressur?? Træt af dressur??

Jeg købte min dejlige traverdreng for ca. et halvt år siden. Han er 6 år gammel og plejer at være super nem at ride, dog kan han godt blive lidt hidsig hvis man forlanger noget af ham smiley
De sidste to dage har han været noget af en hidsigprop og han har prøvet og se om han kunne løbe om hjørner med mig i dressuren - igår skulle min veninde prøve at ride ham og un skulle gallopere, han ville overhovedet ikke hører efter da hun lagde anspring til galop, han tog bare hovedet op og løb afsted, hun prøvede nogle gange med han travede bare hurtigere og hurtigere, jeg satte mig så op for at prøve og der satte han i gallop med det samme hver gang. Idag løb han også med mig et par gange da jeg ville have ham i galop, hvilket han normalt aldrig har gjort. Da jeg ville trave ridebanen rundt nogle gange gik han helst sidelæns, med forbenene nogenlunde på hovslaget og bagbarten helt ude og han ville bare ikke ind på hovslaget, da jeg så ville ride rundt på en 20 meters volde oppe i den ene ende af banen, prøvede han hele tiden at komme den anden volde rundt ved at tage hovede op, løbe og søge den anden vej.
Han plejer aldrig at være så "umulig", til sidst gik han rigtig fint, men der var han også godt træt og det var jeg også - kan det være fordi han er ved at være træt af alt det dressur?
- begyndte først at ride seriøst dressur for ca en måned siden og rider dressur ca. 5 gange om ugen.

Mvh. Sarah smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Samle puslebord 300 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Rengøring af ovn 300 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Træt af dressur??
  • #1   26. sep 2010 Måske har han ondt?:)

- Men prøv at lave noget mere forskelligt med ham smiley

• #2   26. sep 2010 det kan være han har tandspidser? - det havde min gamle pony, og han drillede og mig rigtig meget på grund af det!(:

- men ellers lav noget forskelligt!:D

• #3   26. sep 2010 Det håber jeg ikke, de andre der så mig ride sagde at han prøvede at tage røven på mig for sådan så det vist ud smiley
    Jeg skal have undervisning i morgen så må jeg se hvordan han er der.
    Ja, det kan godt være jeg skal til at variere ridningen lidt så det bliver sjovere for os begge - ville bare så gerne have at han blev bedre i dressuren derfor er det næsten det neste vi har lavet hele måneden.

Tak for svar smiley

• #4   26. sep 2010 Hmm. Det med at han smidder bagparten ud fra hovslaget/går på to spor, taler tit for at de er skæve et sted eller ømme. Kig evt på om han har skæv haleføring og få måske en ud og kigge lidt på hans muskler.

Ellers ved jeg fra min egen, at hvis jeg rider ham for meget i dressur så bliver han træt af det. Det er da helt fair! Det er kedeligt at lave det samme hele tiden. Varier din træning med noget jordtræning fx. smiley
    Magic bliver redet hver anden dag ca og den anden gang får han enten helt fri eller også tager vi en "legedag". At han ikke bliver redet hver dag tager han bestemt ikke skade af, tvært i mod. Man kan få en glad, opmærksom og legesyg hest ud af det, som ikke er træt at sit "træningsliv". Et andet plus ved denne her form for træning, er at de også kan få lov til at slappe af i musklerne så de kan sætte sig! smiley

• #5   26. sep 2010 Hvis du vil have han skal blive bedre, så blir du også nød til at lave andet end kun dressur, ellers kører i begge surt i det smiley
    men ville få tjekket hesten igennem hvis det ikk var gjort og ellers prøve at variere træningen smiley

• #6   26. sep 2010 salina&louise<3 .

Ja, men det er kommet fra den ene dag til den anden nærmest og det er kun et par måneder siden han fik ordnet tænder smiley

• #7   26. sep 2010 Moe
    Tak for svar smiley Ja, han gik på to spor idag, dog mest på den ene volde, men det var kun i midten af ridetimen, i starten var der intet der gik han fint og så kom det til hvor han overhovedet ikke ville hører efter, til sidst hvor han var blevet lidt træt gik han fint med alle ben på sporet smiley
    Så kan ikke forstå hvis han har ondt - han har fået ordnet tænder og har haft kiropraktor ude for nogle måneder siden bare for at få ham kigget igennem, det vil jeg gerne have at han bliver fast en gang om året, da kiropraktoren var ude var der ikke noget med ham, andet end at han skulle gå med sko på alle 4 og at han havde karpelænd, men det vidste jeg godt og det skulle vist ikke have nogle betydning smiley
    Tror også jeg må til og lave andet end dressur, jeg syntes enlig heller ikke det er så interresant smiley

• #8   26. sep 2010 Carajo HG

ja, jeg må indrømme at jeg også er ved at køre sur i dressuren engang imellem, jeg er ikke en seriøs rytter og har ikke tænkt mig at starte stævner, men vil gerne have en hest der kan lidt smiley

Tjekke ham igennem, tænker du kiropraktor eller ?

• #9   26. sep 2010 Heste bliver træt af at gøre det samme igen og igen. Det er det samme hvis du i skolen har 2 timers matematik hver dag f.eks. bliver du ikke også træt af det? (okay, måske dårligt eks. men du ved hvad jeg mener)
    I vinters gik det HERRE godt i dressuren med min islænder (ja, det lyder mærkeligt (: ) og jeg begyndte at ride det næsten hver dag fordi det jo gik så godt. og pludselig fik hun bare nok og sagde fra! hun bukkede, stejlede og var rigtig træls. Nu rider vi kun dressur 1 gang om ugen sådan seriøst! og det er rigtig godt smiley hun glemmer det ikke, så du behøver ikke ride dressur 3 dage i træk..

• #10   26. sep 2010 .. nattgjolas {: smiley .

Tusinde tak for svar, ja jeg kan godt forstå hvis han bliver træt af det - men hvis jeg f.eks kun kan ride dressur en gang om ugen bliver hesten så ikke stiv i nakke osv ? Han skulle jo gerne gå til bidet i dressuren, det er det vi arbejder meget på smiley
    Hvad træning laver du når du ikke rider dressur ??

• #11   26. sep 2010 Moe

Kan jeg tjekke ham for at være øm eller skæv på andre måder end at se om han har skæv hale løftning ? altså er der noget jeg kan gøre for at se om han kan være skæv eller øm? smiley

• #12   26. sep 2010 Prøv at ligge et pres langs rygraden hen over krydset. Tag hans hale og træk den ud til begge sider og bagud. Vær opmærksom på at det også kan sidde i halsen eller skulderen så prøv også at mærke efter der. Højst sandssynligt har han et eller andet i ryggen eller bagparten, der generer ham.

Hvis du tror han keder sig kan jeg egentlig godt forstå ham. Dressur fem gange i ugen, gab :-))) Min hest ville sætte alle fire ben i jorden hvis hun skulle gå rundt på bane så mange gange om ugen.

• #13   26. sep 2010 Jeg rider undervisning i dressur en gang om ugen. Resten er fridage, jordtræning, rideture, spring etc. Alt muligt andet end dressur på ridebanen da hun lige ud sagt røvkeder sig og bliver rigtig tvær af at gå på bane for meget.

Lav en masse udstrækningsøvelser med din hest hvis du er bange for at den bliver stiv i nakken ;-))))

• #14   26. sep 2010 Ja måske få en kiopraktor ud, det havde jeg til min fordi hun var sur da jeg spændt gjorden og hun fik sadel på, derfor mistænkte jeg at hun måske havde ondt, da hun også var sur da jeg bare spændte et dækken.. Men kiopraktoren rettede hesten, som kun var stiv i nakken, hun havde aldrig set så smidig en travhest før, så det er bare noget negativt vi skal arbejde på, men ellers få tjekket tænderne også smiley

• #15   26. sep 2010 for meget pres og de samme øvelser, kan give ømme muskler, og måske den defor siger fra.

• #16   26. sep 2010 Benita P
    Tusinde tak for dit svar - jeg vil prøve selv at undersøge ham og se om jeg kan se om der er noget som ikke burde være der, eller han reagere som han ikke skal hvis jeg lægger pres på rygræden eller trækker ud i hans hale, hvis der ikke er noget der vil jeg ride ham og se om han blier ved med at opføre sig sådan som har har gjort eller må jeg have kiropraktor ud smiley
    Jeg vil begynde at lave noget mere jordtræning og springe lidt mere, det elsker vi begge også smiley

• #17   26. sep 2010 - Men hvad kan jeg lave af jordtræning ? smiley

• #18   26. sep 2010 jeg springer 1 gang om ugen til undervisning smiley så rider jeg i naturen 1 gang (: øver tricks, hms osv..
    Men til dressur. Jeg er begyndt at ride lidt bidløs bare for hyggens skyld smiley det øver jeg, og så bare hyggetræning uden sadle også smiley

Men til dig, kan du nok godt træne dressur 2 gange om ugen. Jeg vil sige du kan gøre det f.eks. tirsdag og lørdag F.EKS.!! så at du gøre det en halv gang om ugen hvis du forstår smiley så får du hele tiden frisket det op smiley

• #19   26. sep 2010 Nej okay smiley
    I lyder vidst "bare" som et par der har brug for at få piftet hverdagen lidt op, held og lykke med det! smiley

• #20   26. sep 2010 Du kan longere, gå ture - det er rigtig hyggeligt og sætter gang på vanskabet smiley

• #21   26. sep 2010 Tusinde tak for jeres svar smiley Jeg vil begynde at koncentrere mig mere om at vi har det sjovt, det er det vigtigste for os begge smiley tror jeg vil til og springe noget mere, lave mere jordtræning og bidløs ridning og så dressur 1-2 gange om ugen smiley

• #22   26. sep 2010 God idé d: for noge tid siden var jeg helt fustreret over hvad jeg skulle lave med min hyp. Så lavede et skema over de ting jeg ville og satte dem ind smiley jeg følger dem dog ikke faste dage men laver de ting jeg har sat ind smiley

Kommentér på:
Træt af dressur??

Annonce