{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
708 visninger | Oprettet:

træning af mit føl på 7 mdr. {{forumTopicSubject}}

jeg har et godt forhold til mit føl da hun kommer vrinskende og løbende hen til mig men der er et problem. Hun er hidsig på fold/mark og stejler og spaker ud efter mig når jeg prøver at gå tur med hende. Hun er ikke bange for vejen men vil helst blive hjemme. Hendes hove kan ikke tåle at gå så meget på asfalt og derfor vil jeg gerne have at hun skal kunne gå alene på mark med mig uden besvær. Hun går ikke sammen med sin mor så det kan ikke være det der generer hende. nå men hvordan får jeg hende trænet til at kunne gå på mark?

hilsen Amalie

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  træning af mit føl på 7 mdr.
  • #1   26. sep 2010 Det er bare at gå stille og roligt i gang. Når du trækker med hende så husk at hun er et føl og ikke kan gå lige så fint som en voksen hest og derfor skal lære det fra bunden ved lette pres. Føl har det også med at slå fra eventuelt ved at blive stædige eller lidt for livlige og så er det bare at fortælle dem at det ikke dur.

Tag det lidt af gangen. Fyld ikke føllets hoved for meget.

Mht at hun stejler og sparker ud så skal hun have af vide nu at det er noget hun absolut ikke må, men det kunne godt lyde som om at det bliver for meget for hende når I er i tov og derfor siger fra ved at stejle?? Bid mærke i det. Hvis hun gør det for at være uopdragen skal det pilles af.

• #2   26. sep 2010 tak for svaret smiley men hvordan viser jeg hende at det ikke dur?

• #3   26. sep 2010 vores føl gør også modstand hvis vi trækker i rebet men hvis det blot er løst og han går lige så stille så går det rigtig fint...efterhånden kan vi nu ligge en smule pres i tovet men vi gør det kun indtil han bevæger sig og så roser vi vildt...

• #4   26. sep 2010 tak men hun vil gerne gå og hvis jeg giver hende løst tov så stejler hun men når jeg går en anden vej langs vejen på fortåvet så giver jeg hende løst tov fordi hun er rolig men jeg vil bare gerne have at hun var lige ¨så rolig hvis det bare var på mark .

• #5   26. sep 2010 Det er ofte svært at træne på folden fordi det jo er der de har fri...så er de noget mere stædige der

Kommentér på:
træning af mit føl på 7 mdr.

Annonce