757 visninger
|
Oprettet:
øvelser til unghest {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen.
Der er sket det uheldige at jeg er blevet syg, så syg at jeg måtte stoppe på gymnasiet og begynde i behandling, som skal foregå det næste år.
Jeg går derfor hjemme HVER DAG, jeg må ikke ride, så jeg bruger meget tid (de 2timer jeg må) på min ungheste.
Jeg har en lille frieser på 3 og en Dv på 2..
Jeg longere dem, strigler dem, og går ture med dem, i det omfang jeg må.
Men er der ikke andet jeg kan lave med dem?
Kender du nogle gode øvelser, eller ting som man kan arbejde med?
så skriv endelig !
Håber i kan hjælpe !
maj 2007
Følger: 81 Følgere: 77 Heste: 10 Emner: 169 Svar: 2.153
Men hvor må det være frustrerende for dig at skulle cutte hele ungdomsmiljøet som det jo er på gymnasiet pga. sygdom...det må være hårdt...
Behøver det nødvendigvis at være noget med hestene ...kunne du ikke måske undervise andre ryttere måske ?
Ellers er det vel noget med nogle gode gå ture i naturen så de vænner sig til lidt af hvert ;O)
Løsspringning kunne måske også være sjovt ?
jan 2008
Følger: 78 Følgere: 79 Heste: 7 Emner: 184 Svar: 944
Ja jeg kunne måske godt.. men problemet er bare at jeg helst ikke må køre så det er lidt svært at komme ud til rytterne
Ja går også ture med dem
Line P: hvorfor skulle jeg ikke lave øvelser med hende? det er da kun godt for hende at komme ud, og gå nogle ture, få hovedtøj på, blive longeret og striglet
maj 2007
Du har ikke mulighed for at ryttere kommer til dig ?
Rigtig meget held og lykke...og husk....bevar et positivt sind...så er det også så meget nemmere at blive rask igen...
jan 2008
maj 2007
Kom ud og gå med hestene hver dag. Stå tidligt op og gå i seng til normal tid...
Nu ved jeg ikke hvad du fejler men kan du ikke gennem sygehuset måske få kontakt til nogle i samme situation så i sammen kan slå tiden ihjel på en fornuftig måde ?
jan 2008
Ja. jeg skal bare sove meget i løbet af dagen, og skal koble helt ned den næste måned... og så skal der begyndes at bygge mere og mere på så det er lang tid, et år inden jeg er helt rask igen :'/
maj 2007
Men så tror jeg heller ikke du behøver have så meget skemalagt for så er du nød til at se hvilket "hoved" du vågner med hver dag...
Sørg for at få noget frisk luft og nogle succes oplevelser med hestene og så ellers nyd at du i en periode af dit liv er nød til at koble helt fra...brug tiden til at tænke over hvad du gerne vil opnå i dit liv og hvilket menneske du gerne vil være....brug det som en chance i stedet for som en plage for det får du ikke noget godt ud af....selvom det er svært...
jan 2008
Men har altid bare kunne gøre hvad jeg vil, så synes det er svært pludselig ikke at kunne gøre hvad jeg vil
aug 2008
Følger: 84 Følgere: 86 Heste: 3 Emner: 123 Svar: 4.075
Har du fået noget kraniosekral terapi for din hjernerystelse? det er det eneste der virker!
Blev selv smidt af for et år siden med hjernerystelse til følge og var rigtig dårlig i ugevis men efter 1 behandling kunne jeg bare mærke hvordan det lettede!
jan 2008
Min hjernerystelse skete for 6 måneder síden, jeg lå i min seng i en måned hvor jeg næsten ikke kunne gå fordi jeg var så svimmel... så det har taget lang id, og kom´mer til at tage lang tid
maj 2009
Følger: 60 Følgere: 109 Heste: 1 Emner: 312 Svar: 4.406
Du kan lave en masse med dine ungheste!
Hvad med at udsætte dem for en masse 'farlige' ting - så når det kommer til stykket er der ikke så meget der er så farligt igen
Og bare lege med dem - de elsker det og det er rigtig sjovt
aug 2008
Følger: 84 Følgere: 86 Heste: 3 Emner: 123 Svar: 4.075
prøv at søge på Google Hvis du bor nær århus kender jeg en der er rigtig dygtig!!
Det hjælper også at tage et kosttilskud til hjernen der hedder Lecithin som er fosfolipider som bruges til at opbygge hjernen...
øvelser til unghest