{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan er du om den er færdigudviklet
  • #1   22. sep 2010 Nu har jeg jo ox arabere,så jeg kunne ikke finde på,bare at tilride når de er 3 år,for det er langt fra dem alle sammen der er klar til det,når de fylder 3 år,jeg ser efter om de ser færdig udhviklet ud

• #2   22. sep 2010 hmm lige med ox, jeg har hørt et sted at araber og pintoarabere og sådan er tidligt færdigtudviklede, at dem kan du sagtens begynde med når de er 2,5.. men ellers kig på hendes muskulatur. mener nu bagparten(krydset) skal jo cirka op til højde af man ting, der hvor du måler dem. men hvis du er usikker kan man vist tage ryntgen eller lige få dyrlægen ud og kigge på den.

• #3   22. sep 2010 de fleste ox araber vokser til de er 5 år,så det er tit en god ide at vente til de er 4 år,men ja som der bliver skrevet,så kig på muskulatur og om bagparten er i højde med manken

• #4   22. sep 2010 Nemo er blevet fin i ryghøjde, ryglængde og er jævn nu fra man til kryds, han er nu lidt over 2 år (Juli føl) og har en god muskelatur, men jeg ved ikke om jeg skal trække tilridningen til han er 4 år eller om jeg skal gå igang til sommer. Han skal det første år kun rides af meget lette personer, mest min søn på 30 kg. Han har en fin knoglebygning og vil ikke skade den på nogen måde, da jeg har i sinde at han skal være springpony i fremtiden.

Så ville lige høre hvordan i andre tjekker jeres ungheste, ser der er mange som tilrider deres om foråret i det år de bliver 3 år.

• #5   22. sep 2010 du kan jo altid starte med det indledende. fra man starter til der skal en op på ham går der jo også et stykke tid..
    mener man normalt siger ved 2,5 år må man begynde at gøre dem trensevante, og longere og starte forøvelser til tilridning

• #6   22. sep 2010 Min hest er stadigvæk ikke færdigudvilklet og han er fyldt 4 i sommers, men han får al den tid han skal have, for jeg har ikke travlt smiley

• #7   22. sep 2010 Nemo har én gang haft lammeskindssadel på nu og han er ligeglad, nu venter vi så indtil næste år også med bid. Han vil blive longeret på et tidspunkt, men har ikke lige fundet ud af hvornår endnu. Han bliver kastereret til foråret, for han har sat bygning og muskulaturen af nu, så der er han nu klar.

Vi starter ihvertfald sadel mv. tilvænning til næste år.

Maja:

Jeg har heller ikke så travlt, det mere min søn som venter på at han kan komme op på ham. Han glæder sig, men han har også Muffin som han kan ride.

• #8   22. sep 2010 spørg dyrlægen.

• #9   22. sep 2010 Min dyrlæge der har kendskab til heste er i sydamerika og ved ikke hvornår han kommer hjem.

• #10   23. sep 2010 Berit J: Jamen det lyder jo også fornuftigt så, men der er bare så stor forskel på heste så det er svært at give et svar på uden at have set den ordenligt smiley .. Kan godt forstå at din søn glæder sig, nydelig hest!

• #11   23. sep 2010 Jeg tænker jeg får fat i en dyrlæge til den tid. Jeg ved intet om NFér og hvordan de vokser. Har kun haft unghest af Araberrace og appaloosa. Nemo minder mig lidt om appaloosaen, men vil ikke binde mig an på det.

Kommentér på:
Hvordan er du om den er færdigudviklet

Annonce