{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
567 visninger | Oprettet:

Kreative forslag? ( springning ) {{forumTopicSubject}}

Nogen der har nogle kreative forslag til noget der involvere spring og bomme?

Til en hyps der ikke har særlig god kondi eller balance. Men sagtens kan springe.

Kan man overhovedet lave nogen "bane" på en alm. ridebane? Nogle forslag til hvordan man kan lægge bomme som forhindringer/noget til træning ( tænker ikke på at lægge dem foran springet ).

Nogle råd til hvordan man evt. kan træne sig selv i springning - tænker ikke på opstilling men mere afstand mm.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kreative forslag? ( springning )
  • #1   19. aug 2010 Det med balance og bomtræning, der kan man ligge 4-5 bomme (alt efter hvad man syntes passer bedst og hvad man har lyst til) i en "cirkel", altså hvor alle bommene i den ene ende ligger så de rør hinanden (eller bare ind imod hinanden) som en stjerne, eller en cirkel eller hvordan man nu skal forklare det, og så kan man ride over dem i en cirkel, eller volte eller sådan noget, hvis du forstår? smiley
    Det styrker hestens balance, og er også lidt at tænke over, lidt afvæksling smiley
    Skriv endelig hvis jeg skal prøve at forklare det på en anden måde smiley

• #2   19. aug 2010
    Balancen er mest lort i galop - det var det jeg tænkte på, på en volte fx. eller en vending smiley
    Men nej forstår ikke så godt?

Hvis der ellers også er nogen der har råd til hvad man gør med en hest der er ligeglad med at ramme bommene og ikke gider løfte benene når der bliver travet over... Kun i meget høj fart som så gør afstanden ikke kan styres.

• #3   19. aug 2010 Du skal tage dine klokker, gamacher, whatever, af hesten når du springer. Når din hest så rammer bommene gør det jo ondt på den, og den forstår automatisk at den skal løfte benene (:

• #4   19. aug 2010
    Maja har aldrig i sit liv haft klokker, gamacher eller noget på benene...

• #5   19. aug 2010 Tempospring er sjove og kan sikkert give din hest en del, sørg dog for at lave kryds, således at når hesten rammer bommen, vælter BEGGE bomme ned og det larmer smiley

• #6   19. aug 2010
    Det er hun ret ligeglad med, alt slags larm - alt fra skud til majtærskere der køre lige ved siden af hende over en pludselig gøende hun.

Hun er meget kølig i det hele taget smiley

Men tempospring vil jeg se om jeg vil kunne få sat sammen smiley

Kommentér på:
Kreative forslag? ( springning )

Annonce