11. sep 2007 Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.031
Kreative forslag? ( springning ) {{forumTopicSubject}}
Nogen der har nogle kreative forslag til noget der involvere spring og bomme?
Til en hyps der ikke har særlig god kondi eller balance. Men sagtens kan springe.
Kan man overhovedet lave nogen "bane" på en alm. ridebane? Nogle forslag til hvordan man kan lægge bomme som forhindringer/noget til træning ( tænker ikke på at lægge dem foran springet ).
Nogle råd til hvordan man evt. kan træne sig selv i springning - tænker ikke på opstilling men mere afstand mm.
Og hvad gør man ved en hest der er ligeglad med at ramle ind i bomme? Hun træder gerne oven i dem og løfter ikke benene... Kun hvis farten er høj men så er tempoet/afstanden svær at tilpasse.
mar 2010
Følger: 127 Følgere: 109 Heste: 2 Emner: 75 Svar: 1.555
og til det nederste
put bøtter eller nogle ting under bommen så den springer
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.031
Jeg tænker på trav bomme... Hesten kan sagtens spring - men at trave og skridte over bomme rager hende en fis.
jan 2010
Følger: 65 Følgere: 79 Heste: 5 Emner: 40 Svar: 316
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.031
Det kunne jeg faktisk godt lave...
Hvor langt skal der være imellem for en pony på 135cm?
sep 2009
Følger: 26 Følgere: 23 Heste: 4 Emner: 77 Svar: 179
jan 2010
Følger: 65 Følgere: 79 Heste: 5 Emner: 40 Svar: 316
Man kan også ride i letsæde henover dem hvis man er mere rutineret:) Min pony sys det var en udfordring.. Han havde aldrig prøvet det før.. Men han gjorde virkelig en flot forsøg og blev helt god til sidst:)
sep 2006
Følger: 61 Følgere: 58 Heste: 2 Emner: 57 Svar: 263
hvis din hest bare ramler ind i springende så prøv og giv den et lille tryk( spark) i det den skal over så den ved at den skal løfte sig,
virker dette heller ikke så brug forslaget længere oppe ved at sætte et skridt tæppe under eller over springene så den ligesom alledere ved at den skal hoppe..
bomtræning er også godt men det gør skam bare at de begynder at løfte bene og bruger ryggen lidt mere..
men det du kan gøre ved bommene er du kan starte ved at lave trav bom foran springende så du starter med at trave over og når den så begynder at løfte sig mere og mere uden at løbe i gennem så fjern dem og øv tempo ridning det vil sige " tempo spring "
og hvor du for enden af tempo springende ligger i ganske alm spring lodret eller kryds.
når du godt selv vil kunne tælle dine afstande "mener" jeg at du skal begynde at tælle lige efter den har sat sine forben ned det vil sige fra lige så snart den lander så skal du begynde at tælle fra hver gang den tager et galop skridt
Det jeg har fortalt dig er det jeg har trænet med min og inden han kom ud af træning sprang vi til undervisning mellem 80 - 100 cm
sep 2009
Følger: 26 Følgere: 23 Heste: 4 Emner: 77 Svar: 179
sep 2006
S betydning er springet
ST betydning er der du starter
SL er der du slutter
|
|
|
S S |
|
|
|
|
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
S | S |
| | | |
| | | |
| | | |
| | `| |
__-_-_-_-_-)__St ____________
____ ___ST______-----------)___
SL \ / | ` |
| \ / | | sådan vil det se ud når det bliv
| \ / | | -er redet ( som et Kryds) Det
| / \ | | er 8 tal
| / \ | |
| / \ | |
| S S | |
| / \ | |
| / \ | |
| / \ | |
| / \ | |
( _/________________(-------)____|
Har prøvet at tegne det så godt som muligt med de tegn som jeg har på mit tastertur hehe men håber du forstår det men at forklare selvom jeg har givet dig nogle tegninger
Når du springer 8 tal. så gælder det om hele tiden at kunne styre sin hest da den ligesom skal bøje sig sig en del kun kan tænke på det som var det en "kryds" du skal ride hen over din ride bane " det problem som vil komme er "
de står begge vandrette og er helt lige derfor kan du ikke tage dem i en skråt i gennem men du kan tage dem i en slags "slange gang" som hele tiden forsætter i det samme spor
håber du kan forstår og kan forstå tegningerne
sep 2006
Kreative forslag? ( springning )
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside