{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
618 visninger | Oprettet:

Kreative forslag? ( springning ) {{forumTopicSubject}}

Nogen der har nogle kreative forslag til noget der involvere spring og bomme?

Til en hyps der ikke har særlig god kondi eller balance. Men sagtens kan springe.

Kan man overhovedet lave nogen "bane" på en alm. ridebane? Nogle forslag til hvordan man kan lægge bomme som forhindringer/noget til træning ( tænker ikke på at lægge dem foran springet ).

Nogle råd til hvordan man evt. kan træne sig selv i springning - tænker ikke på opstilling men mere afstand mm.

Og hvad gør man ved en hest der er ligeglad med at ramle ind i bomme? Hun træder gerne oven i dem og løfter ikke benene... Kun hvis farten er høj men så er tempoet/afstanden svær at tilpasse.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kreative forslag? ( springning )
  • #1   19. aug 2010 hvad med at springe 30-50cm spring hvis det var sådan du mente

og til det nederste
    put bøtter eller nogle ting under bommen så den springer

• #2   19. aug 2010
    Jeg tænker på trav bomme... Hesten kan sagtens spring - men at trave og skridte over bomme rager hende en fis.

• #4   19. aug 2010 Hvad med at lave tempo spring:) se evt min video hvor min pony laver tempo spring.. Han er ikke i bedste kondi.. men den øvelse er både spring.. og utrolig godt for hans kondi.. Hvis du self ligger nogle skridt pauser ind imellem:) Det ville også være en god blance øvelse for dig og ham:)

• #5   19. aug 2010
    Det kunne jeg faktisk godt lave...
    Hvor langt skal der være imellem for en pony på 135cm?

• #6   20. aug 2010 Miss Helene... det ser rigtig sjovt ud.., vil også gerne høre hvor langt du har mellem springene..:-)

• #7   20. aug 2010 Jeg har 2 meter mellem hvert spring:).. og min pony er 1,47cm:)
    Man kan også ride i letsæde henover dem hvis man er mere rutineret:) Min pony sys det var en udfordring.. Han havde aldrig prøvet det før.. Men han gjorde virkelig en flot forsøg og blev helt god til sidst:)

• #8   20. aug 2010 hej du kan lave det man kalder et 8 tal for at styrke heste balance Pluds at når du rider dressur lav mindre og mindre cirkel volter smiley

hvis din hest bare ramler ind i springende så prøv og giv den et lille tryk( spark) i det den skal over så den ved at den skal løfte sig,
    virker dette heller ikke så brug forslaget længere oppe ved at sætte et skridt tæppe under eller over springene så den ligesom alledere ved at den skal hoppe..

bomtræning er også godt men det gør skam bare at de begynder at løfte bene og bruger ryggen lidt mere..

men det du kan gøre ved bommene er du kan starte ved at lave trav bom foran springende så du starter med at trave over og når den så begynder at løfte sig mere og mere uden at løbe i gennem så fjern dem og øv tempo ridning det vil sige " tempo spring "
    og hvor du for enden af tempo springende ligger i ganske alm spring lodret eller kryds.

når du godt selv vil kunne tælle dine afstande "mener" jeg at du skal begynde at tælle lige efter den har sat sine forben ned det vil sige fra lige så snart den lander så skal du begynde at tælle fra hver gang den tager et galop skridt smiley

Det jeg har fortalt dig er det jeg har trænet med min og inden han kom ud af træning sprang vi til undervisning mellem 80 - 100 cm smiley

• #9   21. aug 2010 hvad er det der 8-tal?? hvordan stilles det op?

• #10   23. aug 2010 Prøver at tegne det hernede smiley
    S betydning er springet
    ST betydning er der du starter
    SL er der du slutter

|
    |
    |
    S S |
    |
    |
    |
    |

| | | |
    | | | |
    | | | |
    S | S |
    | | | |
    | | | |
    | | | |
    | | `| |
    __-_-_-_-_-)__St ____________

____ ___ST______-----------)___
    SL \ / | ` |
    | \ / | | sådan vil det se ud når det bliv
    | \ / | | -er redet ( som et Kryds) Det
    | / \ | | er 8 tal
    | / \ | |
    | / \ | |
    | S S | |
    | / \ | |
    | / \ | |
    | / \ | |
    | / \ | |
    ( _/________________(-------)____|

Har prøvet at tegne det så godt som muligt med de tegn som jeg har på mit tastertur smiley hehe men håber du forstår det men at forklare selvom jeg har givet dig nogle tegninger

Når du springer 8 tal. så gælder det om hele tiden at kunne styre sin hest da den ligesom skal bøje sig sig en del kun kan tænke på det som var det en "kryds" du skal ride hen over din ride bane " det problem som vil komme er "
    de står begge vandrette og er helt lige derfor kan du ikke tage dem i en skråt i gennem men du kan tage dem i en slags "slange gang" som hele tiden forsætter i det samme spor smiley

håber du kan forstår og kan forstå tegningerne smiley

• #11   23. aug 2010 Fedt det kunne computeren ikke finde ud så den har bare lavet dettte ^^ Hmmm hvis du ikke forstår beskrivelse så må jeg lige lave nogle tegninger og ligge dm herind smiley

Kommentér på:
Kreative forslag? ( springning )

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce