{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.171 visninger | Oprettet:

utrolig svært ved at sidde i trav {{forumTopicSubject}}

Hej smiley jeg har utroooooooligt svært ved at sidde ned på min hest når hun traver. Jeg klemmer med lårene for at blive nede men så hopper min røv i stedet -.-' jeg læner mig så meget tilbage jeg overhovedet kan, og det hjælper da en smule.. Oven i købet har min hest et meget hurtigt tempo som vi skal have ridelære til at hjælpe med, så regner da også med at jeg får 'lært' at sidde på hende i trav der, men kan I hjælpe? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  utrolig svært ved at sidde i trav
  • #1   4. aug 2010 Forestil dig en bold..
    Den er bredest på midten..
    Du sidder på bolden, og klemmer med lårene ... Du vil automatisk blive 'skubbet' af bolden.. Hvorimod hvis du bruger dine schenkler, jamen så vil du kunne sidde bedre fast ...

Forstår du min kryptiske forklaring ? smiley

• #2   4. aug 2010 balanceøvelser på jorden... nedsidning i trav handler meget om balance... og hvis du så kan få en til at longere dig, så du ikke skal koncentrer dig om at styre..men kun skal have fokus på at sidde i sadlen uden bøjler..... mange gange handler det om lige at få fidusen som både drejer sig om balance og rytme..og så er det altså nemmer uden at skulle fokusere på alt muligt andet..

• #3   4. aug 2010 Øvelse gør mester, det er det eneste jeg kan sige smiley

• #4   4. aug 2010 Schenkler, og sid ordentligt tilbage i sadler. Men ja, øvelse gør mester og man lærer ingen ting ud af det blå smiley

• #5   4. aug 2010 jamen hvis jeg presser med schenklerne løber hun bare... o; det er nok også derfor jeg sidder så dårligt ): men jeg kan godt mærke at når hun skal skifte volte og jeg så presser med schenklen, at jeg sidder bedre ):

• #6   4. aug 2010 min har også et tempo som en galophest på Epo- Jeg red ham for første gang i dag uden sadel. HOLD DA OP hvor var det svært, så nu har jeg besluttet det kommer til at foregå uden sadel 1 gang om ugen fremover for at få trænet min balance, og så skal jeg ud og købe en pilatesbold til at træne balance

• #7   4. aug 2010 jeg kan sagtens sidde uden sadle smiley træner også uden sadle 1 x om ugen, men det er sadlen jeg ike kan sidde i ): prøver at gøre mig så tung så muligt, men det er så svææææært!

• #8   4. aug 2010 Prøv uden bøjler ?

• #9   4. aug 2010 jeg vil ikke bare sidde og hive hende i tøjlerne ):

det kunne være jeh skulle prøve uden bøjler ;D

• #10   5. aug 2010 Hvis du har svært ved at sidde ned med sadel og ikke uden så er det fordi du sidder forkert i sadlen. Så sidder du ikke i et korrekt sæde, men holder dig bare fast. Derfor bliver du skubbet op af sadlen. Der er jo stor forskel i at sidde i et korrekt sæde og at blive siddende fordi man har en god balance uden sadlen- Og hvis du har behovet for at klemme med lårene- så ville jeg også lave en masse balance træning- (du kan også komme og ride min hest) der må man på INGEN måde klemme det mindste med hverken lår eller schenkler- så der SKAL man altså have god balance for at blive siddende- da du ikke lige kan redde den i et sving med at klemme dig fast smiley hehe ;D Eller køb en stor pilates bold og øv dig med- balance mæssigt og rid uden bøjler et godt stykke tid smiley

• #11   5. aug 2010 okay tak smiley

det er bare så svært s;

• #12   6. aug 2010 du skal for guds skyld ikke læne dig tilbage:). det lygger trygget forkert og du skader bare din ryg af det.
    Du skal forstille dig, at der er vægtlodder på dine ben. Du skal føle dig tung og lægge trygget både på sæde og ben, men også i stigbøjlerne. Og så skal du bare mærke hesten.
    Men øvelse gør mester!
    - det har hjulpet utroligt meget på mig!:).

• #13   13. aug 2010 bare slap af fik jeg at videi starten og jeg var ved at falde, men det hjalp til sidst, man skal bare stadig ride frem;P hvis hesten stræker sig i hals og ryg bliver den også meget blødere og sidde på, så hvis det er problemet, har den måske en sart ryg, det har nogle hestebare, så vil det være en god ide med lammesknd eller andre bløde underlag der gør at manb ikke trygger hesten i ryggen (:
    den virker lidt barnlig, men til øvelse, måske kan du slippe tøjlen og tag far forand på sadlen og hive op i den så hårdt du kan, god til lige at prøve hvordan det er at værede, har selv gjort det;P

• #14   14. aug 2010 Hun har en sart ryg, ja [: og har et kammeskindsunderlag smiley

• #15   20. nov 2011 pu ha ja det kan være svært jeg kunne heller ikke til min undeviser sage mine stigebøjler var for lange

Kommentér på:
utrolig svært ved at sidde i trav

Annonce