1.572 visninger
|
Oprettet:
Alene på tur - hesten bakker.. {{forumTopicSubject}}
Halløj
Jeg har fået en problem med Kavello, at jeg har svært ved at ride tur alene på ham lige pludselig.
Det er sket, efter jeg skiftede opstaldningssted.
Når jeg nu rider Kavello alene på tur, forsøger han at vende om (jeg skal have virkelig fat i tøjlerne, for at vende ham om igen) han bakker også. Det endte sidste tur med 2 gange i en grøft..
Jeg giver self ikke op - og vender ham om hver gang.
Men har I nogle gode idéer? Det skulle jo gerne være hyggeligt at ride tur..
aug 2008
Følger: 84 Følgere: 86 Heste: 3 Emner: 123 Svar: 4.075
sep 2007
Følger: 89 Følgere: 89 Heste: 4 Emner: 609 Svar: 2.988
Der er ingen problemer, når jeg rider sammen med andre..
Det er kun alene jeg har et problem.
aug 2008
Følger: 84 Følgere: 86 Heste: 3 Emner: 123 Svar: 4.075
sep 2007
apr 2009
Følger: 45 Følgere: 50 Heste: 3 Emner: 202 Svar: 897
Første gang jeg red selv trak jeg 50 m væk fra stalden, hoppede op og red afsted uden problemer..
jun 2005
Følger: 25 Følgere: 23 Heste: 3 Emner: 43 Svar: 1.415
Ellers kunne jeg også bakke hende forbi farlige steder
okt 2005
Følger: 4 Følgere: 15 Heste: 3 Emner: 153 Svar: 3.551
Nu er der ingen problemer.
jul 2004
Følger: 79 Følgere: 78 Heste: 5 Emner: 81 Svar: 6.910
Men det er pga. utyg- og usikkerhed, rid en masse på tur med nogle andre heste først til han vender sig til de steder i rider, samtidligt tag ham med alene fra jorden af
og prøv så igen, og i starten kun små turen så det dig der vender om og ikke ham ..
maj 2005
Følger: 66 Følgere: 59 Heste: 12 Emner: 62 Svar: 2.017
Vi er selvfølgelig alle forskellige, menjeg ville ike påbegynde en træningsproces med 10-15 meter af gangen for hver dag (på baggrund af hestens tidligere stabilitet med alene-ture).
Jeg er sikker på, at er du målbevidst og konsekvent ved at vende hesten om, og blive ved (til nøds hoppe af, trække og op igen) og ved og ved.
Jeg har selv haft problemet - lige pludselig - hesten vendte rundt, løb, og løb - den ville tilbage til de andre. Jeg kæmpede en brav kamp - 200 meter tog mig over 2 timer, men efter to-tre gange var problemet altså ikke længere et problem.
Som sagt - vi er forskellige - og vi træner på hver vores måder, men at starte forfra hver gang hestes adfærd afviger fra den ønskede er ikke optimalt. Det er i orden at kræve noget at hesten - sørg for at dine signaler er og blir de gældende.
Louise
aug 2007
Følger: 260 Følgere: 237 Heste: 2 Emner: 90 Svar: 533
Jeg havde bare en god lang dressurpisk med, og så fik de ellers en bag i. Det plejede at hjælpe. For den var ikke bange for noget, Og efter ca 5 gange, så holdt den op
nov 2007
Følger: 7 Følgere: 33 Heste: 6 Emner: 114 Svar: 7.151
Jeg købte mig et fulmerbid (sådan et alm trensebid, men med stænger i siden). Det hjalp mig til at kunne holde hans næse i den ønskede retning.
Og så satte jeg ellers laaaaaang tid af til at ride på tur. Mit eneste krav var at næsen skulle vende i den ønskede retning. Om han så stod stille og gloede i et kvarter før han gad gå videre, var jeg ligeglad med.
Med tiden har han så fundet ud af at det ikke er en mulighed at vende om, så istedet går han afsted.
Det sker stadig at han af og til stopper og ikke vil videre, men så tager vi bare den tid det nu tager at overbevise ham om at det er ok at gå videre.
nov 2007
Følger: 7 Følgere: 33 Heste: 6 Emner: 114 Svar: 7.151
Så at slå den fordi den er utryg, er efter min mening uhensigtsmæssigt.
sep 2007
Vi skal vidst igang med at træne
Alene på tur - hesten bakker..