{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
803 visninger | Oprettet:

Hms eller dressur undervisning? {{forumTopicSubject}}

Hej Hg.
Jeg har fået rigtig store problemer med min fjordheste hoppe i dressuren på banen. Hun har altid små bukket lidt, og lavet rejehop når jeg lavede anspring, men det plejer at gå fremad, og jeg plejer at kunne se fremskridt hver dag. Men idag gik det helt amok. Hun var super sød i skridt og trav, og reagerede meget fint på mine signaler. Da jeg så ville lave anspring var hun fuldstændig ligeglad. Jeg havde så pisk med, og til sidst kom jeg til at give hende et rap som jeg virkelig virkelig fortryder. Hun har muligvis været mishandlet med piske, men det tænkte jeg desværre ikke på - og jeg skammer mig! Men hun begyndte så at stor bukke, og små stejle bare jeg lagde benene til hende s; jeg valgte så at hoppe af og løs longere lidt og lave lidt hms. Jeg var i dårligt humør, så til sidst gik vi bare en lille tur.. Min veninde filmede så helt tilfældigvis i dag, og jeg kommer hjem og ser så de her videoer, hvor jeg bare rider helt forfærdeligt. Mine bøjler er for korte, benene for langt fremme og tøjlerne for korte. Det kan jo sagtens være derfor at hun ikke forstår mine signaler.. Vi rider bidløst, og jeg rider normalt rigtig meget på hendes præmisser. Med lange tøjler, masser af skridt og tempo skift osv. Derfor er jeg lidt nervøs for at få en dressur underviser ud, da jeg ikke ved om vedkommende vil tage hensyn til vores ridning. Så har jeg overvejet en horsemanship underviser, som kan hjælpe os fra ryggen af, selvfølgelig, men jeg ved ikke om hun/han vil se mere på Katrine end på mig. For JEG har virkelig brug for noget dressur undervisning. Så overvejede jeg at tage noget enetime undervisning på en rideskole, men jeg nægter simpelthen at ride med bid igen. Det skal lige siges, at hvis hende bukke problemer fortsætter her de næste to uger - hvor min part har hende - så tilkalder jeg dyrlæge og evt. massør.

Men hvad synes i, mht. undervisningen?:)

tak på forhånd
Isa

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hms eller dressur undervisning?
  • #1   26. jul 2010 Du skal have fat på en dressurunderviser smiley men endelig ikke på rideskole, find en privat som går op i hestens anatomi og indlæringsteori smiley

Jeg vil tro hun ikke forstår dine signaler og hun derfor er forvirret. Hun overhører jo ikke med vilje smiley

• #2   26. jul 2010 kan du ikke prøve at finde en der har styr på horsmanship OG dressur? på den måde kan du stadig ride bidløst og få dressur undervisning.

• #3   26. jul 2010 Tror det er nogt med at finde en der er god til dressuren, og så når du ringer/snakker med ham/hende så fortæl lidt om hvad du laver til hverdag, altså at du rider bidløst, og meget på hestens præmisser og forklar hvad I laver på en normal dag ? smiley
    Forklar hvad du har brug for og IKKE har brug for, og så håb du kan finde den rette d:

• #5   26. jul 2010 I hvert fald en eller anden form for undervisning. Mit råd ville være at få den tjekket af en kiropraktor og en dyrlæge (pas det evt. sammen med vacc og tænder) snarest muligt - så har du i hvert fald udelukket at den har ondt. Hvis det er tilfældet at den har et fysisk problem vil det kun gøre ondt værre, hvis du begynder at træne mere intensivt via din undervisning og derudover ville man jo få det frygteligt dårligt over at have trænet hårdt i månedsvis, hvis det nu skulle vise sig at hun faktisk havde rigtig ondt.

• #6   26. jul 2010 Tak Alle sammen! Vil lige undersøge dit link, Camilla Skov. smiley

Ida og Natasja: Hun fik vacc. osv. for et par måneder siden s: Men hvis det fortsætter her i resten af sommerferien, så får jeg en dyrlæge ud, og evt. en kiopraktor og/eller en massør smiley

• #7   26. jul 2010 Ville forsøge mig med en kiropraltor først, men allerhelst én der både er uddannet dyrlæge og kiropraktor :0))

• #8   26. jul 2010 Okay, har du nogle gode forslag til hvem man kunne kontakte?(: Er første gangs heste ejer, så ved ikke helt hvem man skal kontakte d:

• #9   26. jul 2010 Helt i orden - Rikke Schultz har jeg hørt fra mange skulle være utroligt dygtig :0) Se evt. (link fjernet)

• #10   26. jul 2010 Tak Ida!

• #11   26. jul 2010 Har lige set nogle videoer igennem, og kommer til at tænke på at det kan være sadlen! Det er en utrolig gammel og hård sadel.. kunne det være en mulighed?

• #12   26. jul 2010 - altså, at sadlen kunne være en grund til at hun bukker.. - og pisker i øvrigt rigtig meget med halen!

• #14   27. jul 2010 HMS skal man altid bruge, og så kan det andet komme oveni, hvis du ikke bruger HMS kommunikere du jo ikke med hesten overhovedet

• #15   27. jul 2010 En ordentlig privat-underviser tager ALLE hensyn til hvordan din daglige ridning er, og så tager man udgangspunkt derfra. Du ejer hesten og kender den derfor bedst.

Jeg ahvde samme nervøsitet for 2 år siden da jeg begyndte undervisning på sultan. Jeg er født med en skæ rugsøjle, og det er derfor ikke alle heste jeg kan lave nedsidning på, og udover det har jeg en masse andre skavanker som jeg SKAL tage hensyn til ellers kan jeg lige s godt hoppe af.
    Men jeg fortalte min træner om det, og hun sagde bare "selvfølgelig tager vi hensyn til det". Idag kunne jeg ikke drømme om at skifte underviser medmindre jeg fik økonomien og muligheden for at ride hos Claus Toftgaard.

Men du skal ike være bange for at sige din mening til din træner, og hvis din træner ikke kan tage hensyn til jeres ridestil så skal du skifte træner.

• #16   27. jul 2010 Fjordlænderen, du ved jo godt hvad jeg mener! Jeg mente selvfølgelig Naturel Horsemanship..

Tusind tak Helene!:) Jamen så må jeg ud og kigge efter en dygtig underviser smiley

Mht. at ride uden sadel er det blot endnu værre når hun ikke har sadel på s:

• #17   27. jul 2010 Isa:
    Så lidt. Det er virkelig vigtigt for fremtidige resultater at man har et godt forhold til sin træner og kan fortælle dem alt. Jeg synes elv jeg ahr en super godt og stærkt forhold til min træner og det giver nogle seriøse gode resultater i min træning med Vivaldi. Jeg er ikke bange for at sige at idag er han en ged og så tager vi den bare derfra. Og omvendt er min træner ikke bange for at tale lige ud af posen til mig hvis der er noget jeg konsekvent gør forkert engang imellem.

• #18   27. jul 2010 Okay, det lyder godt. Tak Helene (:

• #19   6. okt 2010 Ved det er længe siden du spurgte Isabel, men har du overvejet at få Camilla Stormont ud?

Vi har jo snakket om, at jeg gerne vil hjælpe dig med ridningen også, men vil du have decideret dressur undervisning, så prøv at snakke med Camilla smiley Hun har jo redet virkelig mange stævner osv. ..

• #20   6. okt 2010 God idé. Men lige pt. tager vi den ret stille og roligt med ridningen. Overvejer at cutte galoppen på banen fuldstændig, da hun slet slet ikke virker til at kunne lide det.
    Men det kunne godt være at jeg skulle prøve at snakke med hende (:

Kommentér på:
Hms eller dressur undervisning?

Annonce