30. jul 2008 Følger: 254 Følgere: 205 Heste: 5 Emner: 410 Svar: 1.740
spring - løber.. + løfte benene?.. {{forumTopicSubject}}
ja jeg har en MEGET spring glad hest!
i starten er han okay ret stærk men kan styre det men med tiden tager han bare biddet s; vi har haft det problem i noget tid og så forslog min underviser pelehambid men nu er min undervidser flyttet til Oslo igen så jeg får ikke undervisning længere s; men jeg har skiftet bid igen for kan ikke li' at ride med sådan et skarpt bid.. og jeg synes ikke det hælper på den rigtige måde..
og så når han vil løbe hiver han hovedet ned så han kan få tøjle (-.-) og det er ved at være lidt træls. dog må jeg sige at det er lidt bedere nu. jeg kan for det meste holde ham tilbage men så efter springet ggår det lidt for stærkt og det er ikke så smart for jeg er bange for han vil styrte i hjørnet.
hvad mener i jeg kan gøre?
og så lige en ting til :b
han har det problem at han springer giga højt over springene MEN han "glemmer" benene så han river tit ned.. det er blevet bedere end i starten men hvordan kan man træne dette?
er virkelig lost her for vil gerne have noget at arbejde med og det er lidt svært når jeg ikke kan se mig selv ride og har ikke noget kamera
OBS jeg kan først få undervisnin sidst i august s; så gider ikke høre "få noget undervisning?"
mar 2008
Følger: 75 Følgere: 79 Heste: 13 Emner: 24 Svar: 1.479
Ellers så lav en masse halve parader.
Tog min hest hoved ned for at tage tøjlen HELE tiden, ville jeg simpelthen hive så hurtigt op i tøjlen hvis det var. Stakkels hest sikkert. Men nu ved jeg ikke hvordan den tager hovedet ned, så du kunne egentlig også bare spænde maven, og sørge for at holde godt på tøjlen.
Det med benene og spring.. Jeg er ikke springrytter, så det kan jeg ikke lide svare på (:
jul 2008
Følger: 65 Følgere: 67 Heste: 6 Emner: 99 Svar: 2.556
Hun løøøøb afsted og sprang langt og fladt. Jeg prøvede også et pelham, men jeg synes ikke rigtigt et hjalp :S
.. MEN så lagde vi 2 bomme ligesom i et V over springet.. Så enden af bommene hviler på springet og man så ligesom springer ind i V'et.. Det hjalp SUPER meget! Fra da af løftede hun bare fusserne perfekt Nu springer hun 1-1.10 uden problemer !:D
Dog skal springet ikke være særligt højt da de jo skal springe noget højere da bommene mødes på midten..
Håber du kan bruge det lidt, det har hjulpet mig SUPER meget !
jul 2008
Følger: 254 Følgere: 205 Heste: 5 Emner: 410 Svar: 1.740
men hvordan "V"? forstår det ikke helt ..
jul 2008
Altså, du har et helt normalt spring.. en lodrat På midten af lodratten ligger du først den ene boms ende, så lader du den gå ud ad, så den anden ende af bommen ligger længere ude end standerne.. og ligeledes med den anden bom.. så der danner sig et V hesten skal springe ind i Teknisk set vil springet se således ud:
V
|-----|
- Bare hvor de 2 dele berører hinanden
jul 2008
...|--|
sådan ^^
jul 2008
mange tak - igen :o)
jul 2008
Det var så lidt Jeg håber det virker for jer også, du må da endeligt lige skrive her hvis det virker Nu bliver jeg jo helt nysgerrig
jul 2008
- jeg skal nok skrive her hvis det virker (:
jul 2008
Suuuper
jul 2008
og han sprang rigtig godt! tror virkelig det har hjulpet!
jul 2008
spring - løber.. + løfte benene?..