{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
624 visninger | Oprettet:

Løber lidt efter et spring {{forumTopicSubject}}

Min pony er rimelig hurtig efter hun er kommet over et spring. Har I nogle tip til hvordan jeg kan få hende til at lade være med det? - det er ikke så meget mere, men stadig..

Ps. Lad være med at kommentere såsom; Få dig en underviser! - for det skal jeg meget meget snart..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Løber lidt efter et spring
  • #1   17. jul 2010 Hvordan er du når i er kommet over et spring?

Tit kan det være fordi man som rytter, kommer til at slippe hesten lidt, og evt læne sig lidt frem, efter man er kommet over, og det tager hesten lige lidt som et tegn på at nu skal der lige sættes lidt ekstra fart på..

Prøv at læg mærke til dig selv, næste gang du springer, sørger du for at have lårne ved hende, og holde kontakt ved lige, eller kommer du til at slippe det lidt..

Jeg er nemlig slem til at komme til at slippe kontakten, når springene bliver høje (fyyyyyy unge dame, ja jeg ved det godt) så nogen gange er det meget sundt lige at tage et kig på sig selv smiley

• #2   17. jul 2010 Det var egentlig meget rigtigt sagt (-: tusind tak!

• #3   17. jul 2010 Så lidt smiley

• #4   17. jul 2010 Haft masser af den slags heste og ponyer og det, der har virket allerbedst er parade efter hver enkelt springe. Og så prøv at læg nogle bomme efter springet, så den har det at fokusere på smiley Så tænker den mere over det, og løber ikke smiley Men det er vigtigt det passer med galop springene efter springet smiley
    Nogle vil nok mene man skal bruge et mere skarpt bid, men der må jeg sku indrømme at, det er meget bedre at arbejde sig ud af problemerne smiley
    Har ALTID kun redet på almindelig eller 3-delt bid, og har haft en del hidsige heste og ponyer, og de ting jeg har prøvet har altså virket smiley

• #5   17. jul 2010 Du kan også lægge en galop bom foran springet, det hjælper også smiley så den sætter af over bommen smiley Så giver det os en feder fornemmelse over springet, fordi den sætter af på en blæret måde smiley

• #6   17. jul 2010 <i>Du kan springe et simpelt kryds i fx. galop og stoppe din pony ca. 4-7 meter efter springet, og gøre det nogle gange, også vende den rundt og springe det igen, så vil den hurtigt finde ud af at den ikke bare skal løbe (;

• #7   17. jul 2010 hvis man har set video'en med alexeander nevazorov( staves) så siger han som er hesteforsker at det er fordi det skaber en flugtinstinkt i heste... heste kan ikke syntes det er sjovt:)

• #8   18. jul 2010 Tina A:

Det er rigtigt, men det er ofte før springet, at hesten så vælger at løbe da det er dér de bliver presset. For det er der de kan se springet stå og 'råbe' "JEG ER FARLIG, JEG ER FARLIG" og samtidig der at de bliver presset af deres rytter til at forsætte. Derfor vælger de at sætte farten op for at fare hen over springet (det farlige).
    Så er der self også de heste der generelt er stressede på hele banen og farer rundt hele tiden.

Men hvis det kun er efter et spring, så støtter jeg MLC's teori (;

Kommentér på:
Løber lidt efter et spring

Annonce