624 visninger
|
Oprettet:
Løber lidt efter et spring {{forumTopicSubject}}
Min pony er rimelig hurtig efter hun er kommet over et spring. Har I nogle tip til hvordan jeg kan få hende til at lade være med det? - det er ikke så meget mere, men stadig..
Ps. Lad være med at kommentere såsom; Få dig en underviser! - for det skal jeg meget meget snart..
apr 2005
Følger: 40 Følgere: 41 Heste: 1 Emner: 78 Svar: 4.980
Tit kan det være fordi man som rytter, kommer til at slippe hesten lidt, og evt læne sig lidt frem, efter man er kommet over, og det tager hesten lige lidt som et tegn på at nu skal der lige sættes lidt ekstra fart på..
Prøv at læg mærke til dig selv, næste gang du springer, sørger du for at have lårne ved hende, og holde kontakt ved lige, eller kommer du til at slippe det lidt..
Jeg er nemlig slem til at komme til at slippe kontakten, når springene bliver høje (fyyyyyy unge dame, ja jeg ved det godt) så nogen gange er det meget sundt lige at tage et kig på sig selv
feb 2008
Følger: 73 Følgere: 70 Heste: 1 Emner: 447 Svar: 1.934
apr 2005
Følger: 40 Følgere: 41 Heste: 1 Emner: 78 Svar: 4.980
sep 2008
Følger: 61 Følgere: 61 Heste: 1 Svar: 366
Nogle vil nok mene man skal bruge et mere skarpt bid, men der må jeg sku indrømme at, det er meget bedre at arbejde sig ud af problemerne
Har ALTID kun redet på almindelig eller 3-delt bid, og har haft en del hidsige heste og ponyer, og de ting jeg har prøvet har altså virket
sep 2008
Følger: 61 Følgere: 61 Heste: 1 Svar: 366
mar 2007
Følger: 517 Følgere: 521 Heste: 6 Emner: 95 Svar: 1.213
maj 2004
Følger: 89 Følgere: 84 Heste: 1 Emner: 75 Svar: 2.598
jan 2010
Følger: 45 Følgere: 44 Heste: 3 Emner: 72 Svar: 1.759
Det er rigtigt, men det er ofte før springet, at hesten så vælger at løbe da det er dér de bliver presset. For det er der de kan se springet stå og 'råbe' "JEG ER FARLIG, JEG ER FARLIG" og samtidig der at de bliver presset af deres rytter til at forsætte. Derfor vælger de at sætte farten op for at fare hen over springet (det farlige).
Så er der self også de heste der generelt er stressede på hele banen og farer rundt hele tiden.
Men hvis det kun er efter et spring, så støtter jeg MLC's teori (;
Løber lidt efter et spring