{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
857 visninger | Oprettet:

løber efter galop {{forumTopicSubject}}

Hej. Min vallak på 15 år elsker at løbe stærkt. Han er spring og turhest, og syntes dressur er lidt kedeligt, dog er han rigtig dygtig til dressur. Vi skal starte dressur stævne her til juni. Men vi har dette problem at han løber rigtig stærkt efter galop, fordi han gerne vil frem igen. Hvad kan jeg gøre? Det ser jo ikke ligefrem pænt ud smiley
Et andet spørgsmål. Hvad ville være bedst at jeg gjorde inden stævnet? Skal jeg ride ham helt træt eller bare gå lige på banen?
Hilsen Hannah.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  løber efter galop
  • #1   1. maj 2016 Øve en masse overgange. Måske med nogle bomme

Anspring, galop en langside, og tilbage i trav igen.

• #2   1. maj 2016 Du bliver nød til at øve dit Stop signal så du bare på et let signal kan bede sætte sætte farten ned.
    Når jeg rider alene på tur jeg kan f.eks. slippe tøjlen og så kan jeg med sæde og lydkommandoer justere hendes fart. Både hastigheden i en bestemt gangart eller gangartsskrift. Hun skifter fint mellem dem.
    Det tager super lang tid. Men jeg er gået fra en anspændt trav pony med hovedet i sky. Til en afslappet pony i noget der ligner westernholdningen når vi traver.
    Vi mangler det når vi er på tur med andre. Så langt er vi ikke noget.
    Men træning, træning og atter træning smiley

• #3   1. maj 2016 ok tak smiley Har dog prøvet at øve massere af overgange. Men vi bliver bare ved smiley

• Coco & Mon ami
    Coco & Mon ami Tilmeldt:
    jun 2014

Følgere: 4 Svar: 8
    #4   1. maj 2016 Har også selv det problem, men det har har virkelig hjulpet. Jeg gør det at jeg starter med at lave 20-30 skridt til trav (3 skridt i hver) og så laver jeg 30-40 trav galop (5 skridt i hver) smiley håber du kunne bruge det

• #5   1. maj 2016 Mener du 20-30 min? smiley

• Coco & Mon ami
    Coco & Mon ami Tilmeldt:
    jun 2014

#6   1. maj 2016 Nej 20-30 overgange

• #7   1. maj 2016 Okay, tak det vil jeg prøve smiley

• Coco & Mon ami
    Coco & Mon ami Tilmeldt:
    jun 2014

#8   1. maj 2016 smiley håber det hjælper

• #9   1. maj 2016 Der er ikke andet for end at være vedholdende og konsekvent. Dvs du sætter ikke i galop igen før hesten er rolig og afslappet, om det så betyder der kun bliver ét galoppas så er det sådan det er. Dernæst kan det være en god ide at skaffe dig en dressurtræner, som kan se hvad der sker, da der kan være flere faktorer som spiller ind i forhold til at du umiddelbart ikke kan få hesten til at slappe af igen.

• #11   1. maj 2016 du bliver nød til og blive en MASSE overgange i lang tid.. det kan godt være flere måneder.. og en rigtig god ide er også balance træning som volter osv i galop..

og til stævnet må din hest ikke være træt og se på når den kommer på banen. så du skal ikke ride ham træt.. nu ved jeg ikke hvor lang tid du rider til dagligt. men typisk varmer man op 20-30 min(de fleste gør det) inden man skal på banen..

• #12   1. maj 2016 Undervisning...

Lær at ride med din vægt, det er en stor fordel.

• #13   1. maj 2016 Mange tak for alle svarene! Det er helt sikkert noget jeg kan bruge! smiley

Kommentér på:
løber efter galop

Annonce