{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.086 visninger | Oprettet:

tynd, uden muskler har lige født (lang {{forumTopicSubject}}

Ja jeg har jo mig en fin blandings hoppe hvor alder er ukendt dyrlægen har skudt hende til omkring de 12 så jeg har sat hende til de 14 for at være sikker.

Hun er en meget spinkel type og har fra jeg fik hende for 3år siden været meget svær at fodre på. men dyrlægen sagde at en type hest som hende har meget højt "stofskifte" og vil altid være i sundeste stand ved ikke at være for tyk.

Jeg fik hende så ifolet men troede ikke der var gevinst, lige indtil hun for 4mdr siden begyndte at tabe sig helt vildt og blive tung i maven. Hun kom så på avls foder så hun var dækket ind af div vitaminer ( og fik besøg af dyrlægen som sagde det hele nok skulle gå )

Min prinsesse fødte så et smukt lille føl, men hun så forfærdelig ud, hun blev så tynd og sammen med en fodre mand, lavede vi en fodreplan.

så satte jeg hende på sygefold så jeg kunne holde øje med hende og 4 dage efter kunne man begynde at se på føllet at der var gang i udviklingen.

Da sorbee var en uge gammel lukkede vi dem sammen med de andre på græs og det gav pote på det sociale plan med ja moren var stadig tynd, men det var en lang process ( hun var stadig også på fodre )

Så blev jeg meldt til dyreværnet, og de kom ud og var meget grove, og ja jeg ved min pige er tynd men som sagt det nytter ikke at blive ved med at sparke til mig for jeg gjorde jo hva jeg kunne.

i de 3 efterfølgende uger skete der stor forandring og hun begyndte at se finere ud og sorbee føllet var i god vækst. jeg fik dyrlægen ud og vaccinere og hun kunne sagtens se der var forandring og sagde jeg bare skulle tage det med ro og ikke tage mig af alle beskyldningerne.

hun er nu ved at se godt ud men det er rundt om maven, forfra ligner hun en stor kugle og ser rigtig græs fed ud men fra siden er hun stadig spinkel og man kan se ribben for oven.

hva skal jeg gøre vi er begyndt at skridte på hende et kvarter hveranden dag for at få hende lidt igang. anbefalet af underviser.

hvordan får jeg bedst muligt lidt muskler i hende så de eventuel kan få hende til at se lidt sundere ud?

jeg er åben for alle bud.

Hun er tjekket for orm, og hendes tænder er fine. hun fejler intet og føllet fejler heller intet hun producere fint mælk og er i fint energi.

jeg er meget frustreret for det gør voldsomt ondt inden i når man bliver meldt og intet kan stille op.

for at gøre ondt værre har hun en meget skrøbelig blis over næsen og bliver forbrændt bar solen skinner vi sørge naturligvis for at hun er dækket ind med solfaktor 30 2 gange om dagen.

da de jo går på sommergræs og fluerne altid skal irritere er hun følsom om øjnene og jeg har givet hende en maske på.

igår blev jeg så opsøgt af nogle af naboerne som sagde det var dyrplageri at hun skulle gå med sådan noget og at de ville melde mig

jeg er så forvirret og ked af det jeg har haft hest i 18år og har aldrig været så usikker på mig selv som lige nu. jeg ved ikke hva jeg skal gøre jeg har brug for nogle råd eller ja jeg ved det ikke.

bar noget hjælp smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  tynd, uden muskler har lige født (lang
  • #1   22. jun 2010 fortsæt den gode stil... ved det er svært, men luk ørerne og fortsæt ad den vej du er på... det kommer helt af sig selv mht, fylde øverst ved toppen af ribben/ryg...

STORT SKULDERKLAP herfra!

• #2   22. jun 2010 Nogle mennesker skal bare blande sig uden om! Fluemaske er jo ikke dyremishandling - den hjælper jo derimod hesten! Synes at du lyder som en ansvarlig hesteejer der kun vil - og gør - det bedste for sin hest! At du bliver usikker når folk truer med at melde dig, ja det er vel ganske naturligt og det viser at bare at du interesserer dig for heste og vitterlig ønsker den det bedste

Fortsæt det gode arbejde smiley

• #3   22. jun 2010 Forsæt dit gode arbejde..

• #4   22. jun 2010 synes det er rigtig godt gået ! Nogen hestefolk kan sku ikke holde pisken ind til sig selv og alle andre skal gerne have nogen smæk.. men super godt. fortsæt dit gode arbejde !
    træn hende over bomme. giver balance og gode bøffer smiley ej lyder forkert, men gode muskler smiley

• #5   22. jun 2010 Fortsæt helt klart det gode arbejde
    Bare ignorer de andre, det er jo det rigtige du gør..

• #6   22. jun 2010 Stefanie.... Du gør hvad du kan det kunne mange andre da lærer noget af. Vi har en hoppe på stald, som har samme problem. Den får foder 2 gange daglig (og den får meget), de går på græs om dagen og jordfold om natten med hø og halm (a libitum). Den er først nu ved at se nogenlunde ud, men man kan stadigvæk ane ribbenene. Den fik føl den 9 marts 2010, føllet vokser og trives rigtig godt, men det lider hoppen så lidt under. Det skal nok komme hen over sommeren, ang. fluemaske så går alle vores med sådan en maske, de er da mere rolige når de har den på. Fluerne æder jo de stakkels ører indeni, det er sgu da mere synd.....

Held og lykke

• #7   22. jun 2010 for at bygge muskler skal du træne hende som minimum 5 dage om ugen, fortsæt med skridt som du gør nu gerne med hovedet som støvsuger så hun får ryggen med, og som louise o skriver bomme er det bedste værktøj, du får ryg, røv, balance og benløft bare 10 min hver anden dag og skridt de andre, slalum er også super..
    min hoppe så også slem ud her efter folling, men linamix, lucerne og olie har hjulpet hende godt... håber du kan bruge det, i øvrigt har du dit på det rene når du har informeret dyrlægen så op med hovedet de kan melde dig lige så tosset de vil, men de får ikke noget ud af det.

• #8   22. jun 2010 Skulderklap for din standhaftige indsats!

Det kan være SÅ svært og fede en hest op og synes du ahr gjort det rigtig godt ind til videre! Fortsæt du bare den rigtig gode stil så skal det nok komme!

Kommentér på:
tynd, uden muskler har lige født (lang

Annonce