{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
773 visninger | Oprettet:

Heste uden muskler {{forumTopicSubject}}

Har virkelig et problem herinde.

Når jeg kikker rundt på nogle fantastiske flote heste og er ved at savle over dem bliver jeg virkelig glad når jeg kan se de har det godt og er i perfekt foderstand og tilpas muskler og sådan. men så når man kommer til at ramme en af de knap så flotte heste der er halv tynde og slet ingen muskler har. syntes virkelig nogen af dem er "grimme".

Ved ikke om det bare er mig. men kan bedste lide de heste med muskler fordi jeg føler de bliver passet hverdag.

Det er kommet efter at en der har stået ud ved os havde en hest hun ALDRIG passede og den var rimelig tynd og havde slet ingen muskler og jeg syntes det var mega synd..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Heste uden muskler
  • #1   26. jun 2008 kan godt følge dig lidt

• #2   26. jun 2008 Min travhest har ikke så mange muskler men det er ikke fordi han ikke bliver passet... så...

• #4   27. jun 2008 Line
    Giver dig gerne ret, men har selv oplevet et par tynde i min flok, hvor vi ikke kunne finde problemet, det har nu rettet sig, det er dejligt.
    så man skal passe på med at dømme, der kan jo være en god forklaring.

at hesten ingen muskler har?? jeg tror da den er ret ligeglad.
    så længe den for mad og vand, er det vel fint, vi andre kan så tænke noget andet.

Anita W

• #5   27. jun 2008
    ofte er det mad og vad men giver dem der få dyret at se pænt og plejet ud .. men naturligvis også om de er af tybe en hest med fylle og masse på kroppen
    for der findes nogen som kan og er tynde af natur ..

• #6   27. jun 2008 Vil også give dig ret. Det ser ud til at være et mere sundt og plejet dyr når der er gode muskler, men jeg har selv stået med Thor hvor han bare lignede L**T. Efter 3 år er han lige pludselig blevet voksen og ser 100 gange bedre ud. Men han har fået den samme pleje og det samme foder hele vejen igennem. Se evt hans profil. Det sidste billede er som han så ud da vi mødte hinanden smiley De andre er nye...

• #7   27. jun 2008 En hest ser velplejet ud når den har muskler uden tvivl men der kan jo også være en god grund til at de ikke har så mange af dem.
    Tag nu f.eks. min hest.

Han har gennem længere tid - faktisk meget lang tid - været ude af ridning pga. kiropraktor. Vi har den sidste måned ikke måtte andet end at skridte og det giver altså ikke vildt mange muskler og jeg har først haft så meget kontrol over ham den sidste uge at jeg har kunne skridte op i skoven.
    Han havde ganske enkelt ikke ballance nok til stejle bakker før. Men nu går det den rigtige vej og jeg satser meget stærkt på at jeg inden ret længe skal ride nogle meget seriøse rideture på ham. Hvem ved? Måske ender han med at komme til et gå et par distance stævner.

For jeg må indrømme at jeg er blevet bidt af at ride i naturen.

• #8   27. jun 2008
    kia , det lyder også dejligt at ride i skoven

har et lille trik .. du kan øve med din hest

når du er ude så tag dit ur med .. 10 minutter skrit i go tempo . 10 minutte i trav men lavt travl sådan så den er lig ved at gå i stå
    og så skrit igen i 10 minuter så sidste 10 minutter hurtig trav lige før den gå i galop .. og så ned i lunte skrit .. det skulle du gør så tit som muligt om ikke vær dag i godt den md tid .. så skal du se hvordan den vil ender sine muskler på bavpartne og har du en let sadel med et meget bløt underlag vil din hest føle sig fri en om du har en sadel der ligger meget fast over dens ryg og enda måske er en spring /kombi sadel

en sådan en ligger nemlig ikke helt på dens leje men lige over dens skuller og ofte kan give den ryg og ben problemer

men det siger jeg fordi jeg har set en del der tro at de ved så meget om hvordan ders dyr kan bærer en sadel af vilken som helst mærke og ofte ligger forkert på hesten ...

ja det med foder har alså en vigtig hendsigt efter som det er det hesten lever af og blander man for meget samme kan det ofte give mavepine og forstoppelse

bare et råd ... smil

en hest der er tynd skal ofte sættes op i mad og hels fler gange om dag
    det vil øge dens vægt meget og man få en hel ander hest at se på ..

• #9   27. jun 2008 Altså heste sætter jo ikke flere muskler end de skal bruge? Så enten er hesten ikke redet særlig meget/hårdt ellers er den lige kommet i træning (:
    Men selvfølgelig ser det fedt ud, når man ser sådan nogle muskeldyr, hihi (;

• #10   27. jun 2008
    nej det er korekt men man kan nu alså forøe dens muskel masse med 3 gange så meget som hvis den ej har lavet en del før

og det kan jeg sig med sikker hede da jeg selv har en paint som syner af muskler uanset vad den en så laver men begynder jeg at træne den og arbejde med den i godt 1½ md tid få den dobbel så store muskler og fylde en elles .. og han er enda født med de muskler fra starten det er det der gør en paint så anderledes en ander heste da man næsten mistænker dem for at vær homonbomber smil

Kommentér på:
Heste uden muskler

Annonce