Islænder - rider {{forumTopicSubject}}
Hej Alle sammen .
Jeg ville gerne lige spørge om noget :
Vi har selv 3 heste, men vi har haft en islænder til at gå ved os i flere år nu. Hende der har den har fået tvillinger og er blevet banket af manden M.M. Så hun har ikke tid til at komme her ud og ride ham og strigle og sådan ham fordi der er en masse bøvl. Vi har så spurgt om vi måtte ride og strigle den og sådan, jamen det ville hun være meget glad for hvis vi gjorde. Men problemet er bare lige vi er lidt sådan bange for at den stikker af, fordi at der var en der passede den engang hun satte sig ikke i respekt og hun var nok endelig bange for den. Så den har stukket af i longe, men lidt hendes egen skyld og stukket af op på den store grimme vej A13 og det var meget farligt vi måtte til at stoppe trafikken med mere og det kunne have gået totalt galt, men gjorde ikke,. Så derfor er vi blevet lidt sådan skeptiske for at tage ham ud hvis det skulle ske igen. Fordi når først den selv er løs kan man ikke fange den igen! Den kan ikke fanges fordi den bliver forvirret og sådan !
Den render med 100 i timen.. eller sådan noget !
Men så er det ikke så mange måender hvor hende ejeren kom og ville ride ham. Hun striglede ham og det gik rigtig fint. Så ville hun lige longe ham inden hun satte sig op og det gik super godt. Så satte hun sig op og red ligeså stille, jeg holdte så ved i longetovet og gik med rundt, hun vil´le så ikke presse ham for meget fordi han skulle have en god oplevelse. Så hun red ikke så langtid og ikke selv, men han gik helt selv til bidet og det hele og gik så pænt og det var på det tidspunkt OVER 1 år siden den er redet sidst.
Jeg strigler ham så. Han har lært at når man går siden ad ham så når jeg stopper skal han også stoppe.
Han er rigtig sød!!!
Han er et nusse hoved og meget lærernem
Men nu ville jeg til at ride ham lidt.
Han er ike bange for biler elle rnoget som helst og over 100 % trafik sikker
PROBLEMET ER HER;
Hvad skal jeg lærer ham først?
Hvad gjorde i evt?
Hvad ville i gære hvis i stod i min situation?
Hvordan ville du lærer den at den ikke skal rende sådan?
At man kan fange den igen?
KOM MED ALLE GODE IDEER, FORDI HVIS DEN VILLE RENDE KAN DEN GØRE DET, DER ER INGEN DER KAN HOLDE DEN DA DEN HAR SÅ SUPER MANGE KRÆFTER I HALSEN MED MERE! MEN DET ER SÅ SYND DEN IKKE BLIVER REDET DA DEN ER SÅ SØD OG DEN BEDSTE GODE HEST OG KUNNE IKKE FINDE PÅ AT GØRE EN FLUE FORTRÆD´!!!
UNDSKYLD DET BLEV SÅ LANGT MEN BLEV NØDT TIL DT , SVAR PÅ FORHÅND TAK !
nov 2008
Følger: 150 Følgere: 180 Emner: 397 Svar: 5.880
aug 2007
Følger: 57 Følgere: 53 Heste: 4 Emner: 49 Svar: 1.787
nov 2008
jun 2007
Følger: 119 Følgere: 105 Heste: 7 Emner: 367 Svar: 513
nov 2008
jun 2007
Følger: 33 Følgere: 30 Heste: 4 Emner: 48 Svar: 116
Trænede engang en der stak af ligeså snart man rykkede sig lidt i sadlen - med baneridning og mig, som viste at jeg stolede på den, og en masse træning, endte det med at jeg kunne ride tur for lange tøjler.
Så som andre også skriver - lær den at kende og få gensidig respekt og tillid til hinanden.
Islænder - rider