{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
936 visninger | Oprettet:

Hvornår kandar? {{forumTopicSubject}}

Hvornår er det nu at man må begynde at ride med kandar i hvilken klasse? :o)

Og jeg ved hvor mange delte meninger der er hvornår man skal tilvænne hesten kandar, og derfor synes jeg det ville være sjovt at høre jeres meninger om hvornår man skal begynde og tilvænne hesten til det stille og roligt?
Og med stille og roligt mener jeg at man lade den vænne sig til de 2 bid i skridt, og ride med lang tøjle også stille og roligt samle op på tøjlerne i skridten, og derefter begynde i traven??

Og jeg ved godt at nogle synes at det er forfærdeligt med kandar, men kan vi prøve at føre et indlæg uden diskussioner om hvad i synes om kandar? ;o)
Tak på forhånd :o)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvornår kandar?
  • #1   12. jun 2010 Jeg vil selv begynde at vænne min hest til kandar når den er oppe at gå LA5-6 med rimelige procenter. Vil nok ride de første MBer med almindeligt trensebid, alt efter hvordan han er på kandaren. Og når han har vænnet sig til det, vil jeg kun ride med den op til stævner.

• #3   12. jun 2010 jeg ville også først begynde tilvænning når jeg var i de højeste LA klasser, med udsigt til at M klasserne var inde for række vidde..
    I MB er kandaren valgfri og i MA påkrævet..

• #4   12. jun 2010 Hmm.. vil nok prøve den på Malingoo når han høre fuldstændig efter hele tiden. Og så måske ikke tænke så meget på hvor hesten er rent stævnemæssigt. Ville så vende ham til det og se hvordan han går med den. hvis han går meget bedre på det vil jeg klart træne med det og så endnu ride trense til stævner indtil vi var Mb klar. hvis han ikke gå godt på det vil jeg droppe det og kun ride med kandar hvis man engang kom til at ride en MA. Så syns det er fra hest til hest

Kommentér på:
Hvornår kandar?

Annonce