Starten på en laaang rejse .. {{forumTopicSubject}}
Årrh..
Jeg har købt en vallakke plag, (islænder) Da jeg begyndte at mange noget udfordring, og det har jeg da os fået ! Han er okay rå. Han har stået på en mark hvor de har været ude og nusse med ham osv, så han er fuldstændig menneskevant.
Han blev flyttet i sidste uge, så nu besluttede vi at begynde på håndtering, da han ellers aldrig er blevet håndteret.
Vi trak ham ud af indhegningen, og ville så bare trække, ham lidt ned af en vej, som ligger lige op af marken.
Han når lige at komme ud af indhegningen, hvor han så straks drøner foran mig, men det var jeg jo forberedt på, så jeg kunne godt holde ham tilbage. Men så begyndte magt kampen da os. Det eneste han ikke gjorde var at stejle, alt andet blev da lige prøvet af. Men jeg ved at vis jeg havde sluppet ham, havde han bare græsset.
Han blev bare ved og ved og ved med at trampe mig ned, og ind i mig konstant, bide efter mig nogle få gange osv. Men han måtte bare ikke vinde den kamp,..
Jeg har hørt fra andre at man bare skulle blive ved med at gå, og så ville hesten slappe af.. Pyyyha, hvor langt skal man så gå ?
Selv da vi stod lige ude foran indgangen til folden, var han nærmest ustyrligt.
Og han gad da ihvertfald ikke ind til de andre igen..
Han er meget selvstændig, så han det var ikke fordi han ville være henne ved de andre.
jul 2008
Følger: 53 Følgere: 41 Heste: 2 Emner: 48 Svar: 451
sep 2007
Følger: 15 Følgere: 25 Heste: 2 Emner: 457 Svar: 2.729
En hest slapper ikke af bare fordi du går og går. Jo å skulle du gå så langt at han blev træt, men det giver ikke så meget mening.
Har han masser af energi, er han meget på fold dagligt ?? Er han vant til at blive håndteret ?? Har du en bane du kan arbjede med ham på ?
sep 2007
aug 2008
Følger: 84 Følgere: 86 Heste: 3 Emner: 123 Svar: 4.075
Og jo flere vendinger desto sværere er det at lave ulykker Bare sørg for ikke at blive mast
jul 2008
Jeg prøver netop at træne at trække med ham, men der er der han flipper ud..
Jeg har desværre ikke nogen mulighed for at smække ham på en jord fold, kun vores ridebane, men der kan jeg ikke trække ham hen.. det ville blive for farligt, for mig..
Hver gang jeg nærmer mig marken, kommer han altid i trav med at vrinsk
jul 2008
jul 2008
jul 2008
Jeg er ikke så meget for at longere ham endnu, da han kun er to
og det kan ikke gøres på folden..
Han kommer mig altid i møde
jul 2008
Jamen der er ikke den helt store forskel med hensyn til hvornår man longere alm heste og islændere.. Men jeg venter bare til han bliver 3 eller sådan noget , da jeg har set nogle grimme tilfælde, af nogle heste der startede for tidligt
jul 2008
Men ja helt tilbage igen
sep 2007
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.031
Jeg tænker lidt... Ved hesten godt hvad du vil med den? Ved den hvad fremmad og stop betyder, fra jorden? Fordi når en hest stejler så gør den det ikke bare i sjov.
Er han den samme inde på folden, hvis du fx. trækker rundt med ham eller trigger det ham når han bliver trukket ud af folden?
Starten på en laaang rejse ..