409 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Hjælp til problemløsning Hjælp til problemløsning

Hej jeg vil starte med at sige at jeg ønsker en privat samtale med hvem der tror de kan hjælpe mig. Jeg vil her beskrive kort hvad det går ud på.

Min hest og jeg er kørt noget så galt af sporet og enes bestemt ikke under ridning. Det hele er gået så galt at jeg har opgivet og det fornødne er at få en anden til at ride min hest.

Hesten er ikke uopdragen, farlig eller noget. Det er noget der har sat sig i hende som hun konstant gør og jeg ved efterhånden ikke hvad jeg skal gøre.

Hvis du tror du kan hjælpe mig så skriv gerne privat og skriv hvad du vil vide for at drage konklusioner. Video af problemet kan fremskaffes.

Jeg ønsker jo det bedste for min hest. På forhånd mange tak.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle en seng 500 kr.
  • Græsslåning + små klip af busk 600 kr.
  • Fræse havestykke 1.625 kr.
  • Vinduespudsning inde og ude 700 kr.
  • Sætte 2 lamper til og hænge dem op. 1.000 kr.
  • Hjælp til hænge tv op , har forsøgt selv , men det mislykkedes lidt . . derfor brug for hjælp til at rette på det . Har ikke boremaskine eller skruemaskine og det er murstensvæg . 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp til problemløsning
  • #1   4. apr 2010 kunne du ikke komme med bare en lille beskrivelse af problemet? dete r svært at vide om vi kan hjælpe når ikke vi kender problemstillingen.

• #2   4. apr 2010 Hej, det kan jeg sagtens, men jeg må sige det er svært for mig at offentliggøre for meget, da jeg oven i min frustration føler mig flov over det. At det er gået så galt.

Men kort så stiver hesten sig og går imod mig -- søger ud i hjørner, ud mod folk på banen eller uden for banen og ryttere på banen. Jeg tror det sidder i hende.. Jeg har prøvet alt efterhånden; starte forfra, afslapningsøvelser, longe og fået hjælp til hende fra anden. Men når hesten så slår fra og gør det igen så er det eneste jeg kan gøre at være kontant over for hende.

• #3   4. apr 2010 Mit råd ville være at starte forfra, www.kapriole.dk giver en masse inspration. smiley

• #4   4. apr 2010 prøv at skrive pb med præcis beskrivelse af jeres problem

• #5   5. apr 2010 Hvad med at prøve noget horsemanship?

Herinde på hg er der nogle som jeg helt klart kan anbefale til undervisning!:

Den Bidløse Vegetar
    Camilla Stormont

- begge mega dygtige hestemennesker, med et fedt indblik på hesten som væsen (:

• #6   5. apr 2010 Hej horsemanship kan vi og har et super samarbejde fra jorden. Ingen problemer overhovedet. Men fra ryggen går det galt.

• #7   5. apr 2010 hvad med en kiropraktor. min pony gjorde nøjagtig det samme. det viste sig ikke fra starten af men kom først efter en måned eller 2. hun havde tidligere været ved hingst (ca 3 år før" og havde sidean stået stille indtil jeg fik hende. Da hun begyndte at ride rigtigt dvs bruge ryggen begyndte hun at spænde fuldstændig op og hun gik side læns hver gang vi nåede et hjørne.
    Hun havde en fiber i ryggen fra dengang hun havde været hos hingst, men den havde ikke været mærkbar siden da hun jo ikke havde været redet.
    En fibersprængning er absolut ikke noget at spøge med da den kan sætte sig til en kronisk nervelidelse.
    Jeg ved selvfølelig ikke om det er det der er galt med Pippi men det er da værd at prøve.

• #8   5. apr 2010 Hvis hesten skyder skulder, kan det hjælpe at longere, husk at start i skridt hvor hesten holder hovedet i afslappet holdning, når du har godt styr på skridten så gå videre til trav, men sæt med det samme hesten ned i skridt hvis den tager hovedet op og spænder, da den ellers kommer til at forbinde trav med noget stressene. Gå ikke videre med en øvelse før du har øvelsen inden på plads.

Kommentér på:
Hjælp til problemløsning

Annonce