4 år hest (; {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen (;
Søger en masse råd ? (;
Jeg rider en 4 rig hingst for nogen, de har også en der er ældre men også højere. Den 4 årige hingst er en 2 på græsen til 1 pony, de fik at vide han var 5 år der de købt ham, men dyrlægen kan se på hans tænder han kun er 4 år ! Han skal kasteres her i april en gang. Jeg kommer først til at ride ham seriøst engang hen i maj/juni måned hvor de kommer op med begge heste på sommergræs ved os og hvor jeg har en ridebane at ride på (;
Jeg skal ride ham til at gå finog det er ikke noget der skal hurtigt overståes! Nej , det må tage den tid det tager.
Man kan ikke mærke på ham han er hingst, han er et nusse hoved og rigtig flink (; ..
Han kan NOGENLUNDE grundtræningen, altså skridt, trave, galopper. Men ikke helt han er ike for god til at springe an i galop ordenlig anden han skal løbes i gang , men det skal have have lært.
Han er rytter vant og kan sagtens rides, men ikke det helt vilde han kan. Han er også trafik sikkeer stille og rolig at have med at gøre.
Mit spørgesmåæ er så bare :
* hvor skal jeg starte henne ad ?
* hvad har i gjort evt ved en 4 årig hest?
* Hvordan skal jeg træne med ham?
* hvordan får jeg ham lært alt det han mangler?
* hvordan får jeg ham lært at springe an uden at løbe i gang ?
* bare komme med alle de ideér du har til hvordan og hvor ledes ?
Jeg ved godt jeg har mange spørgsmål, men har aldrig prøvet det før på sådan en måde her. Ingen kommentar med hvorfor kater du dig så ud i såan en opgae eller andet med det. Fordi jeg har lyst og ved jeg kan og har redet i næste 10 år så kan godt og er dressur rytter + jeg har underviser m.m . Så klap med de kommentarer tak ! (:
Knus Juliane
aug 2008
Følger: 84 Følgere: 86 Heste: 3 Emner: 123 Svar: 4.075
Det har virket super og de stopper altid på toppen så man ikke behøver kæmpe med dem.
Du får sikkert bedre råd af andre der selv har (haft) ungheste men måske du allerede kan bruge mit, nu hvor du endnu ikke har en bane.
Held og lykke
jul 2006
Følger: 48 Følgere: 53 Heste: 3 Emner: 11 Svar: 96
Skovture er super for både kondition og balance.. op og ned ad bakker og helst med en ældre hest som er rolig så den også lære at tingene ikke er farlige..
bomme træning er også super for mavemuskler og balance.. Ligeud træning ligeledes hvor du rider indenfor hovslaget og lære hesten at ride lige uden at støtte sig til hegnet..
Parader,parader, parader og masser af overgange fra skridt til trav,trav til gallop og tilbage igen osv.. Hesten bliver stærkere af overgangene end hvis du bliver ved med bar at trave rundt hele tiden eller gallopere..
lav en masse slangegange og volter og skrådt igennem osv.. så der sker noget og hesten lære at der er noget der hedder højre og venstre volte.. for hesten kender jo ikke til det fra naturen..
og det vigtigste af alt.. TÅLMODIGHED!! det hele skal nok komme efterhånden og den dag den gør det helt rigtigt er du i himlen Held og lykke med det..
4 år hest (;