{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
699 visninger | Oprettet:

Super god træning idag! :D {{forumTopicSubject}}

Hej alle ;D Vil lige dele min glæde med jer andre smiley

Chateau har lige stået halt i godt 1md, men nu er vi igang igen.
Før han blev urentgående havde jeg (med min undervisers daglige hjælp) fået ham redet så meget op at han kunne rides i holdning i skridt og trav, påbegyndende øgninger og galopanspring - også fra skridt smiley
Vi har før haft rigtig mange problemer med bl.a. kemien osv., og han har virkeligt været døv for schenklerne. Han har slet ikke villet reagere for mine hjælpere, men efter de to måneder med undervisning hver dag var han blevet så fin!
Så her efter halthedsforløbet er han ligesom faldet tilbage igen - de sidste to gange vi har trænet har han slet ikke villet arbejde osv..

Men, så her idag huskede jeg på hvad min underviser havde bedt mig om den gang, og derfor lavede jeg skridt-trav-skridt overgange mens vi varmede op, og da vi kom ud på banen og jeg ville sætte ham i trav, reagere han faktisk næsten med det samme og travede bare super godt fremad! Han var rigtig blød for hånden og generelt bare super flink, så virkeligt optur herfra!
Ydermere red vi for første gang i hele hans liv udendørs idag, og han tog det bare super fint! smiley Han er typen der glor rigtig meget, og som skal have rigtig lang tid til at vende sig til genstande i ridehuse osv.. Er noget pludselig ændret så er han helt vågen overfor det, kan finde på at springe til siden o.lign.. - Dvs, rigtig vågen. Men idag var han totalt cool, også selvom der stod springstøtter, bomme, dæk, bænke m.m. op ad hegnet, så var han helt rolig efter at have kigget lidt! smiley

Så, super opturs-indlæg herfra! - Det er så skønt med lidt positiv fremgang i træningen! smiley
Andre der har haft stjerneheste idag? ;D

- Michelle


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Super god træning idag! :D
  • #2   27. mar 2010 Ja, det er super skønt! smiley Og da han er typen som er utroligt vågen overfor alt der bevæger sig, så er det virkelig dejligt at han reagerede så flot idag! smiley
    Ej hvor surt /: Men, så fik i da hygget lidt smiley Det er også dejligt smiley


  • #3   27. mar 2010 __Sissse__
    Hvor skønt! smiley Elsker selv at ride jagt, men babyhesten er for ung endnu, så det må vi pænt vente med smiley


  • #4   27. mar 2010 Ej hvor fedt!

    Jeg er også igang med genoptræningen af min nye pony smiley Jeg har indtil jeg fik hende kun redet bene ridning når jeg fik undervisning(3-4 gange om ugen) ellers skovture, men idag red jeg på banen for første gang uden underviser smiley Og hun var bare fantastisk (det er hun faktsik altid :p)
    Har lagt fotolabum fra træningen - kig forbi ! smiley


  • #5   27. mar 2010 Eeeiij hvor dejligt! Og hvor er det báre snyd! Jeg har slet ikke fået redet idag ;X Min morfar holdte fødselsdag på fyn og lige nu sidder heg i bilen på vej hjem til østjylland ebeltoft ! ;B Så hvor er det bare snyd til alle dem der har redet idag! ;;B Men tillykke da! ;D Det bare SÅ dejligt når det går så godt ! ;b

  • #7   27. mar 2010 Mange tak til alle jeres søde kommentare smiley jeg er også helt vildt glad - man kunne også ligefrem mærke på ham at han vidste han havde været dygtig ^^ Han følte sig ihvertfald rigtig vigtig på vej ind til stalden, hihi ;D

    ASSI
    - Ej hvor surt! smiley Det er virkeligt bare nitten når sårn' noget sker - det er SÅ typisk at det sker lige op til et længe ventet stævne /: Min egen pony blev erklæret halt dagen før vores første stævne i halvandet år, og derfra gik det bare nedad.. Nu er han så erklæret uanvendelig /;
    Han går bare og hygger sig nu, men 'ponyen' er jeg så i fuld krig med istedet smiley


  • #8   27. mar 2010 ASSI
    - Hvad er der sket med din ryg s: ?


  • #9   27. mar 2010 Av for satan s: Der kan ske de mest spændende ting når man sidder på ryggen af en unghest..
    Men som du selv skriver, så kan det jo ikke nytte noget at tage til stævne hvis ikke i begge er helt klar.. Det får ingen af jer noget positivt ud af smiley
    Men held og lykke på mandag så smiley Krydser fingre for din ryg smiley


  • #10   27. mar 2010 Nej, lige præcis. Man skal altid være ekstra vågen, og ekstra meget efter dem mht. de små ting, som de ikke har lært endnu smiley Det skal man jo hele tiden have i baghovedet.. Den kan ikke andet end det man har lært den :b

    Nej, det kan det nemlig ikke. Det gælder bare om at få den bedst mulige tur hver gang smiley

    Så lidt smiley


  • #11   28. mar 2010 Ej, hvor lækkert at høre det gik super smiley
    - Held og lykke med det fremover!


Kommentér på:
Super god træning idag! :D

Annonce