{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
711 visninger | Oprettet:

Stået stille 1 år? {{forumTopicSubject}}

Jeg er igang med at kigge efter hest. Og har fundet en jeg synes meget godt om. Det eneste minus er at hun har stået stille i 1 år pga af føl og fordi ejer ikke kan ride mere.

Hvor lang tid vil det tage at ride hende op igen?

Og har i nogle gode råd til hvordan jeg gør det bedst mulig?

Jeg har holdt en ride pause i et par år og er derfor heller ikke i den vildeste ride-form. Men måske det er fint nok, for så kan vi begge tage det stille og rolig....

Det skal lige siges at hun er 10 år og har været redet af en rigtig dygtig rytter førhen, så hun kan rigtig meget.

Håber der er nogen der kan hjælpe smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stået stille 1 år?
  • #1   12. mar 2010 det kommer til at tage et godt stykke tid.
    alt hvad der hed muskler er jo kommet ud af form, og føllet har jo også "slidt" på hende..
    Så det er helt fra bunden af du. smiley for at være sikker på at knogler og sener kan følge med.
    ikke noget med at trave det første styke tid. Skridt ture på hende i stedet. F.eks.
    uge 1: 10 min skridt.
    uge 2: 20-25 min skridt
    også videre.
    Når du begynder at trave hende, skal du ikke gøre det hver dag, men lægge ud med at kun at gøre det hver anden- ellers nedbryder man musklerne i stedet for at opbygge dem.
    Tror du har en ide om hvad jeg mener.
    men sæt i hvert fald 4-5 måneder af til at få hende tilbage i grundform..

• #3   12. mar 2010 Det kommer minimum til at tage 6 mdr at ride sådan en hest op til en rimelig kondi. Der går i hvert fald et par mdr før man overhovedet kan galopere på den.

• #4   12. mar 2010 Tak for jeres svar. Men vil da være dumt af mig at anskaffe mig sådan en hest?? Jeg ikke planer om at skulle ud og starte stævner og det er egentlig bare lidt en "hygge" hest jeg er ude efter. Men så er hun vel også god nok? Så jeg jeg starte med små ture. Og stille og rolig "klø" mere på. Har jo også mine små børn ved siden af (2 år og en på 4 mdr)

• #5   12. mar 2010 Næh, syns ikke det er dumt at købe sådan en, bare man har tid og tålmodighed nok til at træne den stille og roligt op.

• #6   12. mar 2010
    Nej det er ikke dumt at købe sådan en, vil netop mene at det du skal bruge hende til at godt - da du så ikke har travlt med at få hende samlet i dressur ( af en eller anden grund rider dressurfolk deres hest i samme holdning som før den have haft pause ).

• #7   12. mar 2010 Jeg synes ikke det ville være et dumt køb. Og du kan sagtens gå i gang med det samme, bare ikke for hårdt eller for længe hver dag.
    Og jo, du kan sagtens både trave og galloppere smiley

Galop er den bedste måde at opbygge kondition på - så bare i gang smiley Men med omtanke og ikke for meget..

• #8   12. mar 2010 Det lyder jo rigtig godt! For hun er virkelig dejlig. Det rareste sind, hun har bare en skøn personlighed. Tror jeg vil få en perfekt lille hest ud af hende :o)

• #9   12. mar 2010 Så følg dit hjerte smiley Det vigtigste er at hun er rar at være sammen med - så kommer det hele meget hurtigere end du lige tror! smiley

• #11   12. mar 2010 har lige læst en artikkel hvor der står at den tid hesten har stået stille er den tid det tager at ride den op til det den kunne før smiley .

Flicka var ikke blevet redet i 1½-2år da jeg købte hende, men det var overhovedet ikke et minus. Hvis du har tålmodighed og lyst til at begynde lidt forfra med hesten synes jeg helt klart at du skal købe den - hvis det selvfølgelig er drømmehesten (:

Kommentér på:
Stået stille 1 år?

Annonce