{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.640 visninger | Oprettet:

stået stille i 1-2 år - genoptræning {{forumTopicSubject}}

Hej alle kloge hoveder!

Jeg han den her fantastiske lille islændervallak på snart 17 år. Han har stået stille rigtig længe og bare været hyggehest. Han har nu bare været foldbums i næsten 1 år, fordi jeg er på efterskole og har min anden pony med, jeg savner ham selvfølgelig rigtig meget.
Jeg har det sidste lange stykke tid tænkt på, at jeg i sommerferien vil til at genoptræne ham, træne en masse "hms", lege med ham, opbygge muskler osv. Faktisk ALT.

Her idag fik jeg så lov til at få ham op på efterskolen de sidste par måneder, så jeg er helt oppe og køre! Det er ikke helt sikkert jeg kan, men regner med det. Skal lige have snakket med hestelærerne på efterskolen, om det kan lade sig gøre.

Hvis det kan, så kunne jeg godt bruge en masse gode råd til træning af en hest, der ikke har været trænet rigtigt i 1-2 år.
Bare kom med alt hvad i synes man kan lave fra jorden - lige fra hygge til muskelopbygning.
Jeg suger til mig som en svamp, da jeg sikkert også kan bruge meget af det til min anden pony smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  stået stille i 1-2 år - genoptræning
  • #1   2. apr 2010
    En masse skridtrue er en god ting er starte ud med ;).

• #2   2. apr 2010 Krikken:
    Jeg regner med at du mener trækketure? Men ligemeget hvad, bliver jeg nok nødt til at starte ud på bane, desværre. Han har det med nogle gange at vende om, når jeg går ture med ham, og det ville være træls, at han lige pludselig løb fra mig. Men når jeg er tryg ved gåture er det helt klart noget jeg vil gøre meget smiley

• #3   2. apr 2010 Meget forsigtig longering i kapsun. Men MEGET forsigtig i starten, for det er virkelig noget som tager fat i hals og rygmuskler. Og ellers vil jeg da foreslå noget bomtræning, og noget agility. Og pas nu for guds skyld på, og bed ikke om hesten om mere end den kan med de begrænsede muskler. Og husk nu at du under træningen også lige giver den pauser. En hests muskler har også brug for ilt smiley

• #4   2. apr 2010
    Well, hvis han ikke er tilredet - ja så gå ture ;). Ellers hvis man ikke lige sådan kan sætte sig op.
    En bane er desværre bare lidt kedelig i længden ja og der kan man ikke rigtigt meget.
    Nu bliver der også nævnt longering men når hesten ikke er i kondi eller har god balance ville jeg max longere 10min.

Men nok helst gå grund kondien i skridt på plads, hvilket nok er nemmest på ture ;).

• #5   2. apr 2010 Han er tilredet, men det er meget længe siden han er blevet redet rigtigt, og der har været en masse med ham. Han bukkede rigtig meget, vi fik hans ryg undersøgt engang, men der var ikke noget. Så fik han også kolik og bændelorm, og tabte sig derfor ekstremt meget. En årgang havde han også jernmangel og skulle have alt muligt tilskud.
    Kapsuntræning er en rigtig god idé, selvfølgelig tilpasset hans manglende muskler og kondi smiley

• #6   3. apr 2010 Well.
    Start stille og roligt. Min har ikke været redet stabilt i et år og har været i gang små 5 uger og nu er vi begyndt på let dressurarbejde på bane. Det vil sige ,at jeg rider max 10 - 20 minutter fordelt på skridt og trav hvor størstedelen er skridt også kommer vi ligeså stille til at komme i gang igen.

Det tager tid og Rom bliver ikke bygget på en dag, regn med måneder før den har styrke til at gå med halsen i vandret - det er det jeg siger med min. Nu er i begyndt at trave og gå i bakker ligeså stille.
    Det er den bedste træning man kan byde dem, fordi de kan bruge musklerne meget men i et relativt lavt tempo.

Kommentér på:
stået stille i 1-2 år - genoptræning

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce