2.074 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Gaffelbåndsskade Gaffelbåndsskade

Heej alle på hg. min hest, blev halt i juni 2009 til at starte med troede de at det var en kodeledsforvridning og i august var hun rengående og startede på genoptræningen, men efter lidt tid blev hun halt igen denne her gang en gaffelbånds skade en lille hævelse kalder dyrlægen det men hun har stået stille lige siden, i januar fik hun så noget stråle behandling for der var ingen ændringer trods hun havde stået stille så længe, men nu var jeg så ved dyrlægen idag og hente hende og det er idag en måned siden hun fik den behandling og hun har haft boksro i 4 måneder og hun var tsadig lige halt, og jeg er ærlig talt ved at gå ned på det... vi får kun negative ting at vide ved dyrlæge og hun er seriøst bare drømmehesten og hendes sind det er bare det bedste, vi har igen og igen spurgt dyrlægen om der overhovedet er chance for hun bliver rask igen men han siger at det skal hun nok... og så siger han hver måned vi giver hende lige en måned mere... og nu har hun så stået stille et halvt år... har kigget lidt på nettet og har hørt meget om det der hedder lamin og movuicur er det noget i kan anbefale?

vil meget gerne hvis i har haft en hest med gaffelbånds skade hvordan var jeres forløb osv. ?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte kommoder mm. 2.293 kr.
  • Sæt 2 mørklægnings-rullegardiner op. Den ene skal forkortes fra 60 til 50 cm. 600 kr.
  • Sætte gardinskinner op i betonloft (Vidga ikea) 300 kr.
  • VVS’er til installation af integreret IKEA opvaskemaskine 1.700 kr.
  • Møbelsamling 500 kr.
  • Tilstoppet toilet 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gaffelbåndsskade
  • #1   23. feb 2010 Min veninde Laura købte en hest, som fik en gaffelbåndsskade.. Du kan prøve at skrive til hende og høre... Hendes er klar igen efter laaaang tid!!
    Hendes hest hedder Agathe - DV fra 02 og her herinde smiley

• #2   23. feb 2010 det er clarissa på min profil hvis det er ..

• #3   23. feb 2010 tak det vil jeg prøve smiley

• #4   23. feb 2010 Og har de tjekket at det ikke er startet ud med et giffelbensbrud, som kan give kronisk betændelse i gaffelbåndet, hvis stumpen lander et uheldigt sted? For så er der jo en årsag til at det bliver ved... smiley

Hvis dette er tilfældet, så er en operation nødvendig.

• #5   23. feb 2010 Jeg har hørt om rigtig mange der har ladet deres hest få fri et års tid (eller mere). Bare gå på folden, og så stille og roligt er begyndt at ride hesten op igen efter den LAAAANGE pause. Det har hjulpet på mange.

• #6   23. feb 2010 Jeg købte min hest Al Capone med en gaffelbåndsskade. Han stod stille i et halvt år, og begyndte derefter at skridte ham i 8 uger på hård bund i 20 min. Han blev haltfri, og skulle derfor fortsætte 8 uger mere, bare med 40 min skridt. Han blev desværre halt igen, men skulle stadigvæk fortsætte med at skridte ham. Efter yderlige 8 uger var han haltfri.
    Jeg skulle så stille og roligt begynde med at ligge trav i ham. Han blev erklæret rask efter et halvt år på fold og derefter 7 måneder genoptrænings. I dag er det 8 måneder siden vi kom ud af genoptræningen, og han er bare flyvende.
    Jeg kan ikke mærke på ham, at han har haft en gaffelbåndsskade, Dog skal han skridtes 30 min, inden jeg må trave på ham, og springning er udelukket.
    Han har aldrig fået strålebehandlinger, været i svømmehallen eller noget. Han har bare fået ro, og er blevet healet af en healer to gange, og har fået en magnet på forbenet, som han har på hver nat.

• #7   23. feb 2010 okay mange tak smiley
    hvilken healer havde du på ?

• #8   23. feb 2010 En mand fra Sverige, der kommer ude på det stutteri hvor jeg har min hest stående..
    Men har du prøvet Back and Track staldgamacher?

• #9   23. feb 2010 nej men har stærkt overvejet at købe dem da alle jeg har snakket med anbefaler dem..

Kommentér på:
Gaffelbåndsskade

Annonce