{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
761 visninger | Oprettet:

Tilridning, hvornår? {{forumTopicSubject}}

Hej,

Bøffen skal rides til her til foråret.

Vil gerne at vi er startet nogenlunde på det, når jeg skal starte på min praktik periode d. 20 marts. Ser gerne at jeg kan ride rundt uden longe til den tid.

syntes i det er for tidligt?
Han har de sidste 4 mdr. lignet en 3-års.

Billeder kan ses på profil.

Hvornår sender i andre jeres i tilridning?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tilridning, hvornår?
  • #1   2. jan 2010 Ja, det er for tidligt hvis du vil trave/galoppere.

At du vil skridte lidt rundt på den uden longe synes jeg ikke er for tidligt.

• #2   2. jan 2010 Det er meget normalt at gøde det fra april - der får vi i hvert fald heste ind i tilridning smiley

Men det er jo vidt forskelligt - det kan jo gøres hvornår som helst smiley

• #3   2. jan 2010 Havde tænkt mig at starte longearbejde i Feb.

• #4   2. jan 2010 hmm efter min mening skulle man ikke sætte sig op på en hest/pony der ikke er fyldt 3 år endnu. Dens knogler og muskler er simpelthen for ustabile, husk på at hesten fylder 4 år hverdgang vi fyldere et og 4 gange 3 giver 12 altså den samme alder som nogle begynder at arbejde i ( ikke hårdt arbejde) men som at gå med fxreklamer og jeg mener helt klart at men kan regne det up på den måde...... hvorfor have så travlt ?

Jeg mener tilgængæld at man skal arbejde med hesten/ponyen fra dag et af smiley

• #5   2. jan 2010 Vi har ikke travlt, men han skal rides til på et tidspunkt og hvis han ikke beklager sig på nogen måde, men tvært imod syntes det er sjovt, hvorfor så vente.

Der hvor jeg arbejdede sidste år, fik vi også tilridnings heste ind allerede i jan.-Feb.

• #6   2. jan 2010 Vi har lige tilredet vores 3 års hingst .. se De Negro .. det er efter rådgivning af prof. hingsteholdere . Han bliver redet 2 mdr og så får han fri til sep.

• #7   2. jan 2010 Altså den er jo reelt 3 år nu og er den klar til det så start den langsomt op her til feb. marts... når den er ryttervant og kan rides rundt i alle 3 gangarter så lad den får fri 2-3 måneder

• #8   2. jan 2010 Jeg begynder med min her til marts af, så bliver han redet i 2mdr. og derefter får lov til at stå til sommeren over smiley
    (det er dog gamle billeder på min profil hvor han kun er 2 år, han ser meget mere voksen ud nu)

• #9   2. jan 2010 alligevel kan jeg se at du skriver han langt fra er færdigudviklet og stadig vokser... måske er det smart at vente til sommer??

Hvad anbefales der omkring denne race?

• #10   2. jan 2010 Det at han langtfra er færdigudviklet og stadig vokser er skrevet sidste sommer da jeg fik ham. hihi.
    Det skal slettes.

Han er sidst vokset synligt i efteråret omkring sep. okt.

Han vil rigtig gerne lave noget og lære nyt. Kan mærke det begynder at kede ham, når vi går ture.

Det er svært at finde information om racen, da der kun findes meget få af dem. De bruges mest til slædekørsel, men de er gode rideheste.

• #11   2. jan 2010 Det er meningen han skal være ryttervant, altså kan rides i skrid,trav og galop, så kommer han på græs til aug.-sep. (alt afhængigt af vejret) i den periode vokser han sig det sidste stykke, samler tankerne osv. når han så kommer ind starter hans egentlige uddannelse.

• #12   2. jan 2010 Synes det lyder som jeg selv ville kunne finde på :0)

Min egen var ikke klar og kom først igang i januar det år hun blev 4 :0)

Kommentér på:
Tilridning, hvornår?

Annonce