{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
642 visninger | Oprettet:

Er han blevet hård? {{forumTopicSubject}}

Sagen er den at mine ene haflinger på 9, som er blevet tilredet for et halvt år siden, er svær at stoppe.. Vi har trænet stop med ham i den tid vi har haft ham, hvilket vil sige siden start maj. Men synes ikke det hjælper..

Kan det ha noget at gøre med at han har været kørt for vogn, inden han blev tilredet? Så han måske ikke er så følsom i munden?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er han blevet hård?
  • #1   1. aug 2009
    Hvis hesten er blevet kørt 'hårdt' er den også hård i munden.
    Så hvis han er det, så kan det godt tage tid at gøre ham følsom smiley

• #2   1. aug 2009 Maja.. Det lyder som en god ide... Må vi prøve... Det er ikke fordi vi ikke kæmper.. Har endda en berider til at hjælpe os, så vi ikke gør noget forkert med ham...

• #3   1. aug 2009 Tja kørsel er sådan set ikke hårdere ved munden af hesten end ridning -hvis den køres korrekt...

Problemet er så at de færreste lægger ligeså meget tid og træning i kørsel som man typisk gør i rdning.

Så jo det kan da godt tænkes at det har noget med kørslen at gøre -særligt hvis han har været kørt på et hårdt bid (det bruger mange jo ved kørsel)

Men det kan osse ganske enkelt være fordi i skal gribe det an på en anden måde, det er jo svært at sige uden at have set jer og hesten

• #4   1. aug 2009 start med at øv fra jorden, hver gang du vil have ham stoppet siger du f.eks woow, eller huu (puster sådan ud).
    når han så kan det, gør du det samme fra ryggen, husk først så lidt hjælp som muligt, dvs. i paraderne sætter du dig først tungt ned, hvis det ikke virker, så sig det ord du har valgt, hvis det heller ikke virker, så tag lidt i tøjlen, så lidt mere osv, hvis det tager lang tid inden han stopper, så lav en tilbagetrædning, som en form for "straf". og husk at lige så snart han stopper, så SLIP ham, lige med det samme, og ros ham.
    så du belønner ham for de gode stop, ved at slippe og rose, og straffer ham for de dårlige, ved at bakke ham. I starten skal du være tilfreds med lidt, og langsom forlanger du mere af ham.

• #5   1. aug 2009 Dedenroth: Problemet er bare at vi ikke kan longere ham.. Aner virkelig ikke hvordan han er blevet tilredet uden at kunne longere ham...

• #6   1. aug 2009 er i sikker på at biddet ligger korrekt i hans mund? tjek at hans tunge ligger UNDER biddet og ikke over. det var problemet med en af mine gamle heste.

• #7   1. aug 2009 Ja det skulle jeg mene.. Men dobbelttjeker imorgen...;)

• #9   1. aug 2009 Marlene: Vi bruger kun biddet til stopsignalet, indtil det er indlært 100%. Det er jo heller ikke ved os han er blevet tilredet. Og da jeg ikke har redet "unge" heste før, får jeg proff. hjælp..

• #10   2. aug 2009 du behøver ikke en gang longere med min metode, det kan også trænes når man trækker den.

• #11   2. aug 2009 Dendenroth: Vil du forklare mig hvordan jeg gør? Så jeg er sikker på at gøre det rigtigt?:)

• #12   2. aug 2009 bare træk med ham, når du stopper sætter du et ord på, som woow eller huuu. senere kan du overføre det til ridningen. hvis han ikke stopper, gør du som tidligere beskrevet..

• #13   2. aug 2009 kig "min hest er hård i munden" eller sådan noget.. et forum også fra i dag. der var en del henvændelser.

Kommentér på:
Er han blevet hård?

Annonce