{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvor længe træner i horsemanship?
  • #1   11. jul 2009 Nu er "horsemanship" ikke blot en træning, men et begreb, som dækker over en hel omgangsform. smiley Så set i det lys, træner jeg sådan set horsemanship konstant, fordi tankegangen, som ligger bag; nemlig forståelse for hesten, gennemsyrer alt, hvad jeg gør med mine heste. smiley

Jordtræning, derimod, træner jeg 2-4 gange dagligt af 5-10 minutters varighed med mange indlagte "småpauser", da min hest endnu kun er et lille føl og derfor har svært ved at holde koncentrationen så længe ad gangen. Til gengæld lærer han hurtigt. smiley

• #2   11. jul 2009 som Louise Lindbøg H skriver er det ikke en desideret træning men mere en livsstil. En måde at håndtere sine heste på permenent.

Så hvor længe det er vel fra man køber hesten og til man ikke har mere med heste at gøre.

• #3   11. jul 2009 vi ved jo nok godt hvad hun mener -.-'

jeg kan bruge laaaaaaaang tid på det xD - men engang imellem giver jeg hesten lidt fri, så den bare kan gå rundt og "slappe af" mellem øvelserne smiley

• #4   11. jul 2009 jeg skriver som jeg gør da jeg mener det er vigtigt at understrege at det netop er en livstil ikke træning som en times springundervisning er.

Dermed siger det også at det er forskelligt hvor længe man træner med sin heste om dagen, da det kommer an på hestens kapasitet til at koncentrere sig og meget mere.

Det er jo op til os selv at svare som man vil ikke?

• #5   11. jul 2009 jeg ved godt at man siger at man hele tiden træner horsemanship...
    men til jer som ikke har forstået det, er det sådan hvorman feks. tager hen på ridebane, og longerer, og laver øvelser så hesten lære at vige for tryk og diverse ting...

• #6   11. jul 2009 Og det var jo ikke nemt at vide ud fra det meget kort oplæg hvor meget og lidt du kendte til HMS...

Ang trænings tid, ja det kommer meget an på hesten, hvor langt den er i sin udvikling så om sige. Min ene hest kan du tæne med i evigheder og han vil bare have mere, min anden kan klare 15 - 20 min før end hun ikke er så ivrig mere.

Så jeg vil sige heller træne flere gange om dagen end for længe. Og ville nok prøve mig lidt frem, altså træne måske i 15 minutter og holde godt øje med hesten signaler. Begynder den at kede sig og reaktionstiden bliver nedsat så skal du holde, og er den ivrig så kan du blive ved også mere end de 15 min.

• #7   11. jul 2009 Jeg laver gruondwork til jeg kan mærke hesten har fået nok! det kan være 5 minutter eller 1 time!

• #8   11. jul 2009 katrine p det os ca. det jeg gør:)indtil hesten ikke vil mere.

• #9   11. jul 2009 Når jeg er ude ved Sele træner jeg maks. ½ time ellers begynder hun at kede sig..

• #10   11. jul 2009 Jeg træner også fra jorden til jeg kan mærke min hest har fået nok og ikke gider mere/ikke kan koncentrere sig. Det er for det meste omkring ½ time, nogen gange mere, andre gange mindre.(:

• #11   11. jul 2009 Det er lidt forskeeligt. Det kommer an på om min hyp er afslappet eller stresset smiley Men omkring 20 - 30 minutter når hesten er afslappet smiley

Kommentér på:
hvor længe træner i horsemanship?

Annonce