{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor længe træner du?
  • #2   1. dec 2014
    Uden opvarmning og afskridtning rider jeg max dressur i en time, skridter til 10-15 min og det samme med og skridte af.

Vil ikke ride over en time - hesten bliver på et tidspunkt også træt og for overfyldt med læring. Derfor kan jeg også godt finde på at stoppe før der er gået en time, måske kun efter et kvarter fordi jeg føler at nu har kræet været dygtigt eller fordi vi har haft nogle problemer og når det så er ok så stopper jeg.

• #3   1. dec 2014 godt emne smiley
    Mine heste er kun 1,5 år, så ca 2 x ugentligt af 10-40 min. jordtræning og de ELSKER det, den lille mængde gør at de er så nysgerrige og nyder øvelserne.
    Dejligt.
    Når de er tilredet er det jo en anden sag smiley

Mvh Mia

• #5   1. dec 2014 Lige pt, når det er ridning, er det 30 minutter + - for mit vedkommende. 1 gang om ugen, når parten får undervisning, er det ca. 45-60 minutter.
    Hvor længe parten rider, ved jeg faktisk ikke :).

I jordtræning/tricks træner vi.. 10-20 minutter :).

• #7   1. dec 2014 Jeg plejer at ride dressur i 30-60 min med opvarmning,

Når jeg springer rider jeg 45- 90 min da jeg sørger for at varme rigtig godt op.

Når det er skovtur bliver det ofte til 2 timer smiley

• #8   1. dec 2014 Det kommer an på hvad jeg skal træne den dag. I forhold til så mange andre rider jeg i relativ kort tid med koncentreret ridning.
    Jeg opvarmer i 20-30 minutter i skidt, trav og galop og samler derefter sammen og begynder den koncentrerede ridning. Afhængig af hvordan det går og hvor meget nyt der trænes, rider jeg fra 15-30 minutter... Det er sjældent jeg rider 30 minutter med koncentreret ridning hvis jeg ikke rider undervisning.

At ride koncentreret i lang tid er anstrengende og ikke noget jeg nødvendigvis synes er positivt. Hellere ride koncentreret i 20 minutter og så få lavet nogle rigtig gode øvelser i stedet for at pære rundt i en time og ikke få lavet noget særligt. 20 minutters koncentreret ridning er fysisk 100 gange mere givende end at ride i en time og ikke lave noget særligt. Man kan så stille spørgsmålstegn til min hests udholdenhed og kondi, men disse er ikke dårligere end så mange andre hestes, da den kraftanstrengelse han skal ligge i de 20 minutters koncentrerede træning opvejer den time ganske fint, hvor andre tusser rundt. smiley

• #10   1. dec 2014 15-25 min 3-4 gange i ugen i longe m unghest og ellers gode gåture.

• #11   1. dec 2014 Inkl. opvarmning rider vi omkring 45-60 min.

• #12   1. dec 2014 Fuldstændig enig med Emilie Marie smiley Max 1 time incl opvarmning og afskridtning og herunder ca 20 min koncentreret ridning - og så har jeg en træt musse smiley

• #13   1. dec 2014 Alt fra 30 min til 60 min inkl. opvarmning og afskridtning. Mere kan ikke Tindur kapere på nuværende tidspunkt smiley

• #14   1. dec 2014 Jeg varierer min ridning rigtig meget.
    Jeg både rider dressur, springer og rider i skoven hver uge smiley

Når jeg rider dressur afhænger det lidt af, hvor meget jeg kræver af min hest, og hvor godt den går. Så det varierer alt fra 30-60 minutter eksklusiv opvarmning og skridte af. Jeg varmer op og skridter af i 15 minutter.

Når jeg rider i skoven kommer det også helt an på, hvad jeg træner med min hest. - Om det er udholdenhed, balance, galoptræning eller bare en hyggelig afslappende tur. Når jeg rider i skoven rider jeg alt mellem 60-120 minutter.

Jeg får springundervisning én gang om ugen. Her er jeg på et hold med 2-3 andre heste. Vi rider ca. i alt 45 minutter eksklusiv opvarmning og skridte af.

Hvis der er tid i ugen, så løsspringer jeg gerne min hest, da den skal lære at tænke selv. Dette gør jeg i ca. 15-20 minutter.

Jeg håber, at det stillede din nysgerrighed smiley

• #15   1. dec 2014 I dressuren rider jeg ca. 30 min koncentreret og 20 min op- og nedvarmning.
    Spring opvarmer jeg 30 min og skridter af i 15, selve springningen vare i 20-30 min.
    Turer er meget forskelligt og et hvit begreb da det meste af vores træninger er på ture. Men alt fra 20 min til 3 timer
    Korte slappe af turer er mellem 20-40 min afhænge af ruten.
    Kondition ture er somregl på 1-1 1/2 time
    Og lange skridt turer kan være 2-3 timer
    Men det kommer meget an på hvordan det er den enkle dag. Har jeg en meget frisk hest bruger vi meget tid på at få en rolig skridt/trav og så kan det trække ud. Og omvendt, fantastisk hest kort ridetime:-)

• #16   7. dec 2014 Når jeg træner dressur, gør jeg det altid omkring 60 minutter plus minus, med opvarmning og afskridtning, og det passer fint da både jeg og min hest, får for meget i hovederne hvis det er længere tid. Hvis jeg bare vil ride lidt let dressur med ham, er det for det meste 30-45 minutter. På tur gør vi det for det meste omkring halvanden time, da vi skridter rigtig meget, fordi jeg gerne vil have ham til at lave noget skridtarbejde, så han lærer at gå frem og friskt, og få en lidt større skridt.

Kommentér på:
Hvor længe træner du?

Annonce