{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
484 visninger | Oprettet:

Sur pony. {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg læser tit med herinde, og nu mangler jeg et godt råd...
Vi har byttet os til en lille blandingspony, hun kan godt rides, men er ikke helt til at stole på. pludselig bider hun ud efter en, ikke ved nogle bestemte situationer. Hun gør det både hvis man er ude på folden hos hende, hun går helt tæt op ad en, og pludselig bider hun ud efter en, eller hvis man strigler hende, så pludselig er hun sur og bider... hvad gør man ved sådan en opførsel... indtil nu har vi sagt højt NEJ, men det er som om hun bare bliver mere sur over at blive irettesat. mega træls. Det skulle jo gerne være sådan man kunne hygge sig med hende, og lade min datter og hendes veninde selv strigle,uden at have øjnene klistret til hendes mule.

håber i har nogle råd til at træne det væk.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sur pony.
  • #1   10. jun 2009 ved godt det er hvad alle siger, men har I fået tjekket om der er noget galt? har hun nogle skader? eller dårlig erfaring med tidligere ejere?

• #2   10. jun 2009 Ved ikke hvordan hun har haft det før... men har fået af vide, at hun var sød og rar, men kunne nappe lidt. Det lød jo ikke så slemt. smil, men hun er noget mere sur, og hun napper ikke hun bider. Med hensyn til at fejle noget... så ved jeg ikke hvad det skulle være. Hove er ordnet, hun for godt mad, men er måske gravid. Ved ikke om det kan give mere surhed.

• #3   10. jun 2009 jeg har ikke forstand på drægtige hopper, men det kunne godt lyde som om at hun har ondt et sted (fx prøv at lægge mærke til hvor i rører ved hende når hun bliver sur) og om i står i nærheden af det punkt når hun ligeledes bliver sur smiley det er i hvert fald en god måde at finde ud af det på

• #4   10. jun 2009 Der er ikke noget bestemt, det er som om hun pludselig bare er arrig, og bider ud. Andre gange er der intet... det er det der gør det lidt ubehageligt. Hun virker bare som en dum pony, hvis du forstår.., og det er jo træls at det skal være sådan. Men er der ingen der har erfaringer med en der bider ud af den blå sky, da jeg er sikker på det ikke skyldes noget fysisk, tror snarer det er noget hun har med i bagagen, og håber man kan vende den onde cirkel.

• #5   10. jun 2009 tror det bliver meget svært, og hvis det var mig ville jeg slå den over mulen, selvom jeg er meget imod at slå hesten og specielt i hovedet, men det er alt for farligt hvis hun får bidt en af jer en dag

• #6   10. jun 2009 Har hesten fået handelsundersøgelse ?
    Det kan jo være den har ondt og reagerer på denne måde ?

• #7   10. jun 2009 Nej den er ikke blevet handelsundersøgt. Men skal have dem vaccineret her om en måned, så kan dyrlægen jo lige tjekke hende. Men jeg er ret sikker på det ikke skyldes noget fysisk. Hun skal bare lære at man ikke bider, og at vi vil hende alt godt, måske har hun haft dårlige oplevelser før, men håber hun med tiden finder ud af at vi behandler hende ordentligt. Er bare meget i tvivl om hvordan man reagere når hun bider, for at hun ikke gør det igen. Det bliver jo hurtigt som om man er sur på hende, når man konstant står og siger Nej, højt hver gang hun bider ud efter en.

• #8   10. jun 2009 Okay - det lyder godt smiley !
    Det hjælper ikke at skælde ud eller slå - hesten er uden tvivl den stærkeste, og begynder man med vold, risikerer man, at hesten også begynder at slås. - Og så vinder den til sidst, jeg ville i hvert fald ikke op og slås rigtigt med en pony/hest XD

Jeg har gode erfaringer med, ar man ignorerer "dårlig opførsel" og roser når hesten stopper uønsket adfærd.
    Det kræver bare mere tid end at slå smiley

Knus

• #9   10. jun 2009 kom til at tænke på noget.. ved godt det lyder mærkeligt
    da jeg fik min hest kunne hun også godt bide en gang imellem og da hun gjorde det på mig bed jeg hende i øret (ikke hårdt, men så hun kunne mærke det) og hun har faktisk ikke bidt siden (kun andre heste)

• #10   10. jun 2009 ok, jeg vil prøve at rose når hun stopper med at se sur ud/bide, og så tror jeg måske det kan hjælpe, hvis hun kommer mere i hænder, trække ture, og longe, bak osv.
    med masser af ros... ved ikke .. men værd at prøve måske.
    vil gerne have det ændret, da det pludselig ka gå hen at blive farligt.

Kommentér på:
Sur pony.

Annonce