Sur pony!! {{forumTopicSubject}}
Hej alle..
Jeg står hver dag med et problem, når jeg skal sadle min ponse op. Han bliver meget sur, specielt når jeg strigler ham under maven.. Når jeg går om på den anden side, så prøver han af og til at bide ud efter mig.
Nogle gange når jeg lige har hentet noget ovre i skabet, og jeg så går hen til ham, så kan han finde på at lægge ørerne tilbage og derefter springe frem imod mig.
Jeg har kun haft ham i 1 måned, og da jeg var nede og prøve ham, vendte han også røven til hende og lagde ørerne tilbage..
Når det jeg skal have hjælp til, det er hvad skal jeg gøre??
Skal jeg skælde ham ud? ( det plejer jeg at gøre, specielt når han prøver at bide)
Skal jeg bare ignorere det??
Hvorfor gør han det? ( jeg ved at han har flyttet meget rundt og han er kun 5 år, så det kunne måske have noget med det at gøre?)
PS. Når jeg rider ham er han altid glad, med ørerne fremme.
apr 2010
Følger: 58 Følgere: 49 Heste: 4 Emner: 150 Svar: 1.550
Derefter:
Tag ham ud på ridebanen eller i ridehallen eller hvad du nu har til rådighed. Hav et langt tov på ham (Ikke longetov, men gerne et tov der er 3,5-4 meter langt) og smid gerne en rebgrime på ham, men ellers bare i alm grime. Hav en dressur pisk med, og bind en lille plastik pose på enden. Berør ham forskellige dele over kroppen med den, du har en chance for at komme væk vis han vælger at blive lidt små sur. Tag øjeblikkeligt pisken væk, helt væk fra hans retning når han står stille og afslappet, ikke bider eller lign, ros godt. Når øvelsen er gjort mange gange (Husk endelig at gøre det fra begge sider, heste har både en god og en dårlig side, så du ikke kun træner feks. den gode) kan du rykke tættere på og gøre berøringerne med hænderne.
Det kan tage noget tid, som alting, så tag det i hestens tempo stille og roligt, og vær ikke sur vis det ikke virker de første par gange. Den skal lige vænne sig til det, det er ikke alle heste der er nusle pusle dyr, men det betyder ikke de ikke kan lære at være det
Go' fornøjelse, og kontakt mig meget gerne herinde eller på FB vis du har yderligere spørgsmål!
jan 2011
Følger: 93 Følgere: 147 Heste: 10 Emner: 13 Svar: 513
Har du prøvet bare stille og roligt at strigle ham med en svamp, samtidig med at han er løs også du giver ham en godbid? Når han har løs, så har han muligheden for at gå hvis han ikke finder det sjovt.
Det er bare tillid og tilvænning
aug 2011
Følger: 37 Følgere: 35 Heste: 1 Emner: 61 Svar: 921
Nu er jeg den heldige pige og har en pony som gør det samme Han har ikke ondt eller er kilden som sådan Han gør det også i boksen Han er bare sådan, og det bliver kun værre jo flere mennesker der er omkring ham, da han så bliver stresset
nov 2011
Følger: 22 Følgere: 144 Heste: 3 Emner: 124 Svar: 5.762
Men ellers som de andre siger.
nov 2011
Følger: 83 Følgere: 52 Heste: 3 Emner: 27 Svar: 224
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 9 Heste: 2 Emner: 312 Svar: 2.019
Men jeg tænker den kunne have ondt, eller bare være kilden på maven. Jeg tror jeg ville få en proff ud og arbejde med hesten. Om det er at løse den op eller bare hjælpe dig med noget træning fra jorden, så i kan få et godt stabildt bånd mellem jer.
jan 2007
Følger: 52 Følgere: 52 Heste: 8 Emner: 15 Svar: 141
jul 2009
Følger: 27 Følgere: 26 Heste: 1 Svar: 101
jan 2010
Følger: 31 Følgere: 31 Heste: 4 Emner: 11 Svar: 11
Tusinde tak for alle de gode råd..
mar 2009
Følger: 32 Følgere: 29 Heste: 3 Emner: 20 Svar: 1.340
Sur pony!!