26. jul 2008 Følger: 74 Følgere: 65 Heste: 10 Emner: 529 Svar: 2.833
Glad har fundet metoden :D Glad har fundet metoden :D
Ja nu har jeg fundet metoden til Charlie, super glad.
Jeg har reddet på Gribskov rideskole sidensommerferien 2008. Jeg har rygget mig meget i løbet af den tid jeg har gået på Gribskov og er ret stolt af at jeg har opnået så meget på så kort tid.
Jeg har reddet på Charlie et stykke tid nu, og han er min drømmepony ;D
I dag har jeg endelig fundet metoden til at arbejde på at samle ham og hans holdning, samt hvordan galopen bliver lidt bedre ;D
Jeg har taget en hjælper i brug som jeg ikke troede jeg skulle bruge på ham, nemlig pisken.
MEN !!
Jeg pisker ham ikke, jeg bruger den som en "Forlænget arm" til at få bagparten bedre med så han træder bedre ind under sig. Jeg rør ham kun lige på bagparten med den, da jeg har lidt svært ved at få ham til at træde ind under sig med sæddet og schenklerne. Og så "opløser" jeg ham med en masse volter, versade, kontraversade og schenkelvigninger.
Han har også været lidt sløv for tiden, hvilket har ført til at galopen ikke har været helt god. Jeg smider pisken i galop, da jeg ikke har brug for den der. Han lytter meget bedre når jeg giver ham signal til 'Galop'
Vi skal selvfølelig arbejde lidt endnu. Men det er blevet meget bedre med denne metode
Nu skal vi også snart starte stævne, håber det kommer til at gå godt
jul 2008
Følger: 74 Følgere: 65 Heste: 10 Emner: 529 Svar: 2.833
Jeg har reddet med pisk før, det er første gang jeg rider med pisk på ham
sep 2006
Følger: 50 Følgere: 47 Heste: 2 Emner: 110 Svar: 261
Sorry det ikke lige har noget med dit indlæg at gøre ..
Jeg jeg red på GBR da jeg var en meget lille pige
troede ikke det eksisterede endnu
jul 2008
Det skal du ikke undskylde for ;p sjovt at møde en der ar gået der
Hvem red på dengang
jul 2008
Heh ja jeg havde bare aldrig troede jeg ville bruge pisk på ham. Men jeg har sagt til mig selv, jeg ALDRIG vil piske ham. Kun lige den på bagdelen for at få ham til at træde bedre ind under sig
jul 2008
Han er skam lydhør ^^ Men det mest det med at det er lidt svært for mig med shcenklerne og sadlen at få ham til at træde ind under sig. Og det er kun det jeg bruger pisken til. Men jeg skal snart starte stævne (D. 24 Maj) Og der varmer jeg kun op med pisk og smider den så når jeg skal ind : )
Men ja jeg håber da på at han lære at træde ind under sig "Automatisk" : )
jul 2008
Ja
jul 2008
Glad har fundet metoden :D