761 visninger
|
Oprettet:
næste skridt er M i dressur - hvordan? {{forumTopicSubject}}
Jeg har redet min første LA5 på min hest nu..
og har en plan om at hun inden så længe skal gå Middelsvær.. Meen det kræver jo en del mere end det gør at ride LA klasserne..
Bæring, samling og afskub:
hvordan får jeg mere af det når jeg træner? jeg øver og øver på den halve parade så jeg kan få hende ind under sig, men tit stiver hun sig jo bare og stritter lidt i mod det..
Nogle der ar nogle gode øvelser..
og nogle der har nogle gode foreslag til changement? liiidt på bar bund
Jeg HAR en træner - men vil gerne bare have lidt nyt og nogle nye ideer
dec 2004
Følger: 313 Følgere: 289 Heste: 2 Emner: 951 Svar: 10.115
mar 2004
Følger: 148 Følgere: 143 Heste: 2 Emner: 483 Svar: 2.978
men tak tak
jul 2008
Følger: 51 Følgere: 57 Heste: 9 Emner: 4 Svar: 88
Han viste bla at man skulle lave en slags versade hvor efter man så roligt vippede hesten over i den anden galop, den bliv ikke hissig og hurtig fordi han brugte sædet og vægten mere end han brugte ben og pisk.
Dvs hvis du rider kontra galop rundt, laver galopversade( numsen ind i hallen) retter den op på 1 og bytter.....det kræver lidt øvelse for rytteren oppe i hovedet, men når du kan det uden at tvivle, er det en super måde at lære hesten det på. Den øvelse hjalp mig rigtig meget. håber det kan hjælpe dig, det er ikke nemt at beskrive:)
feb 2005
Følger: 136 Følgere: 152 Heste: 2 Emner: 159 Svar: 844
Min underviser (som er utrolig dygtig) hcjælper mig meget med det, og det vi gør, er at jeg laver en halv parade, og hvis han stiver sig støtter jeg på tøjlen, og bliver ved til at han giver sig, og så gievr jeg efter med det samme
det har hjulpet meget! (:
Hvis fx det er i en volte eller versade, så bøjer jeg ham indtil han slapper af og giver efter, og så giver jeg efter
Changementer er jeg også lidt på bar bund, men tror jeg vil prøve det som JAnni beskriver, lyder meget rimeligt
næste skridt er M i dressur - hvordan?