645 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 22 Svar

Trist hest - HJÆLP!!!!!!!!!!!!! Trist hest - HJÆLP!!!!!!!!!!!!!

Hej alle sammen, Håber der er nogen der kan hjælpe mig??

Min ene hoppe (Alexandra) er begyndt at blive så trist når vi rider på dressurbanen og hun gider overhoved ik at tage sig sammen! Først tænkte jeg at det var mig der var noget galt med, så jeg fik nogle af mine gode rideveninder til at ride hende. Sådan at en red hende i en uge, men hun blev bare mere trist. Så fik hun fri i nogle dage og så red min ridelære hende i en uge. Men det hjalp ikke, hun blev bare mere og mere trist! Vi gav hende fri i de 2 uger jeg var på ferie. Da jeg kom hjem, fik jeg min veninde til at ride hende i en uge(tænkte at hvis nogen skulle ride hende i længere tid skulle det være hende, hun rider på landsplan i dressur), men det hjalp ikke!!!
Jeg gav hende fri i nogle uger og begyndte så at ride hende på tur, næsten hvær dag og hun nyder det virkeligt! Det er det eneste der kan få hende til at blive glad...

Ville høre om der var nogen der har nogle gode råd til at få hende til at blive glad....????????????

Jeg har overhoved ikke noget imod at ride tur, men ville ønske at jeg kunne bruge hende til lidt seriøst en gang imellem!!

Kom endelig med nogle gode råd eller idier!!!!!!!!!!!!!

Håber virkelig at i kan hjælpe mig!!!!!!!!!

Alexandra kommer i første rakke, jeg kan bare inordtne mig efter hendes behov!!!!!!!!!!

MVH Signe

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hænge vinreol op 350 kr.
  • Ny stikkontakt, der skal bores i væggen 600 kr.
  • Samle legetårn undendørs 1.000 kr.
  • skift fuger i badeværelse 2.000 kr.
  • Fjern ukrudt. 700 kr.
  • Rengøring - 32kvm 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Trist hest - HJÆLP!!!!!!!!!!!!!
  • #2   18. jul 2005 prøv og tage glidetæjlen af hene så hun også skal lave en lille smule.... ikke fordi jeg skal rakke ned eller noget, men når du rider med glidetæjle kræver man noget af sig selv og derved kræver man mindst lige så meget af hesten... ellers så bare rid i skoven, spring, ponylege, horseman ship, træning fra jorden, nye øvelser.... der er mange muligheder...

• #3   18. jul 2005 Ja, jeg tror bestemt også det er tid til lidt afvekslende ting i stedet for seriøs træning igen og igen.. Mon ikke det bare er for kedeligt for hende???
    Som andre foreslår.. prøv at lave noget "pjat" med hende ind imellem også..
    Mvh. Michael

• #4   18. jul 2005 Hvornår har hun sidst haft ferie?

det lyder til at hun har brug for lidt sommerferie.

Når en af hestene hos "os" bliver ugidelig, plejer 3 ugers ferie at gøre mirakler.

Heste har også brug for ferie en gang om året.

• #5   18. jul 2005 DET ER 100ÅR SIDEN JEG RED HENDE MED GLIDETØJLER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! DE BILLEDER ER 5 MDR GAMLE!!!!!!!!!! HVIS I KIKKER PÅ DE NYE BILLEDER KAN I SE AT HUN GÅR UDEN NOGEN HJÆLPER... JEG RED HENDE KUN MED DEM I 2 DAGE!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• #6   18. jul 2005 Jeg giver hende MASSER af ferie Anja - tid til forandring- R.... Hvis du havede læst mint inlæg ordentligt igemmen, så kan du se at hun har fået masser af ferie!!!!!!!!!!!!!!!!!

• #7   18. jul 2005 Jeg rider altsår meget andet in lige dressur! Hun gik højst dressur 3 dage om ugen.... Men det var jo li i dressur hun blev trist....

• #8   18. jul 2005 Ja men hvis du så læser hvad vi andre skriver så står der klart og tydeligt at vi foreslår du rider alt andet end dressur i lang tid...

• #9   18. jul 2005 Toller> Lige præcis.. Det virker da som ret tydelige tegn på stor ugidelighed overfor dressur lige pt..
    Og ja, udråbstegn og STORE bogstaver kan godt virke lidt voldsomt, Signe smiley

• #10   18. jul 2005 En tur i skoven ville jeg også anbefale, lige som Toller... Måske du skulle overveje i en periode at holde helt fri fra ridebanen... Og istedet hive hesten ud og lave noget sjovt...

• #11   18. jul 2005 Jeg er ganske enig. Vi havde engang en hest der bare ikke gad arbejde på banen mere, så vi tog ham i skoven, og sprang red til stranden, og efter 3 måneder med leg og pjat red vi dressur i skoven, og nu går han super fint på banen igen...

• #12   18. jul 2005 Da vi fik den hest vi havde før , var han tydeligt deprimeret. Han var traver, og gad BESTEMT ikke løbe løb... Det tog også ca 3 måneder før han var glad og tilfreds, men uha, han blev glad da han aldrig skulle løbe igen..Til gengæld var han vildt glad for at blive redet..

• #13   18. jul 2005 de skal jo bare lave noget andet..

• #14   18. jul 2005 Signe, måske er det en mulighed, at ride lidt dressur, ikke for længe, og så skridte en tur bagefter. Sådan lidt positiv læring, så hun får den afveksling hun skal ha´for ikke at kede sig, og du kan bruge hende til lidt andet en "fjoller" *ss*. Det er osse vigtigt, som de andre skriver, med mange afvekslinger, hvis hun er træt af dressur. Rid en tur en dag, dressur med skridttur som belønning den anden, spring lidt en 3. dag, longer hende den næste osv. Så hun aldrig kører træt i det samme, og der sker noget spændende for hende. Min Iben har selv været træt en overgang, og så har vi lavet mange afvekslende ting, og idag elsker hun dressurbanen igen.
    Håber du kan bruge det.

• #15   18. jul 2005 O'Connor er også halv trist for tiden, jeg rider ham seriøst hver anden dag og pjatter rundt med ham de andre dage.
    F.eks. i går tog jeg en galopper ud over marken og bagefter trænede jeg lidt bomme og sådan på banen. Det er nemlig det han allerbedst kan lide.
    Det har hjulpet en hel del smiley

Held og lykke.

• #16   18. jul 2005 Vores tidligere depri hest blev overhovedet ikke redet på banen den tid hvor han var trist. Hvis vejret ikke var til at komme i skoven så blev han ikke redet...

• #17   18. jul 2005 I har åbenbart ik læste mit inlæg ordentlig nok, eller også har jeg ik udtrykket det ordentligt....
    Hun har haft en periode nu vor hun overhoved ik går dressur og kun tur!!!
    Jeg har ALDRIG redet hende kun på bane... bare så i ved det, mener det ik surt... men jeg synes nogen af jer få det til at lyde som om jeg altid rider mine heste på bane og det gør jeg altsår ik.

Dem der kender mig ved udemærker godt at jeg tit skriver med store bogstaver... og næsten altid med ! tegn.. Jeg er ikke sur af den grund! hehe.. se jeg kan ik lade vær... Det er bare når jeg mener noget lidt bestemt...

• #18   18. jul 2005 I behøver heller ik gentage hinanden... kan godt forste det bare en skriver det...

• #19   18. jul 2005 prøv at kombiner det lidt sådan at du rider dressur en dag og rider tur dagen efter.. eller skridt for med en tur og så ind og ride bare en halv times tid på banen og så skridte hende af med en tur eller bare på banen.

• #20   18. jul 2005 Til Toller:
    Jeg lytter jo også til min hest, rider jo også en masse ture. Jeg ville bare lige høre om der var nogle andre gode ider til hvad jeg kunne lave med hende. Har forstået at hun er træt af dressur og derfor rider jeg det heller ikke.
    Undskyld jeg lyder sur?? Men det er jeg ikke, sådan skriver jeg nomalt...

• #21   20. jul 2005 Læg nogle bomme ud, og lav noget anerledes... Dressur behøver jo ikk være seriøs hver gang.. Du kan jo også gøre sådan at du rider alle gangarter igennem og derefter rider i skoven. Eller rid dressur i ´skoven.. Altså lat ligge og bøje hende selvom i er i skoven, så hun ikk bliver stiv.. Alt andet end det hun synes er så kedeligt... Spring.. Der rider du jo også lidt dressur, men springer så bagefter..

• #22   10. nov 2006 prøv at snakke med hende som om hun var din bedste. prøv at lege med hende altså pjatteride sådan at du siger fx "eeejj mulle hva ´var det for noget var hva´var det i stedet for at blive sur eller bare alligevel"

• #23   10. nov 2006 eller prøv at pjatte ride uden sadel og så siger du til hende om hun ikke vil være sød og ride seriøst ridninguden sadel og hele tiden fortælle hende hva der sker eller hvad du har lavet idag... ellers gå ind og spørg maiken hun har en hest der hedder chili og en der hedder minelli... det r det eneste råd jeg har til dig maiken er min ridelærer og den bedste jeg har haft i 4 år hun kan måske hjælpe dig......
    håber det er et godt råd jeg har givet dig og håber at det kan hjælpe dig og din hoppe knuzz mig og Pinzon
    P.S. maiken er også berider hun har tilreddet pinzon...

Kommentér på:
Trist hest - HJÆLP!!!!!!!!!!!!!

Annonce