314 visninger
|
Oprettet:
hvordan bløder jeg ham op i munden ? {{forumTopicSubject}}
hej allesammen.. min pony er blevet ret strid og prøver at tage bidet fra mig i galop, men i skridt og trav er han den sødeste ,søde lille pony og går perfekt.. og det er ligesom om jeg ikke kan få ham ordenligt til bidet, selvom dem der ser det siger han går ned føler jeg han tager hovedet helt op...han har ikke ømme hove eller ondt i ryggen.. jeg ed det ikke nogen der har forslag om hvordan jeg bløder ham op i nakken, så han går godt til bidet igen? knus Line
maj 2005
Følger: 117 Følgere: 115 Heste: 6 Emner: 50 Svar: 430
feb 2004
Følger: 35 Følgere: 30 Emner: 229 Svar: 828
feb 2004
Følger: 35 Følgere: 30 Emner: 229 Svar: 828
sep 2004
Følger: 45 Følgere: 43 Heste: 4 Emner: 241 Svar: 2.190
maj 2005
Følger: 114 Følgere: 111 Heste: 3 Emner: 103 Svar: 3.692
Hilsen Stine
maj 2005
Følger: 17 Følgere: 16 Heste: 2 Emner: 17 Svar: 87
NEJ!!!!!!
Som Lene siger så er det overgangene og b¢jnings-skift der vil få l¢snet musklerne og g¢re ham mere lydh¢r, ikke at save ham i munden! Det kan godt være at denne nemme genvej vil virke som det letteste men på lang sigt vil du kun tabe hvad du har opnået i trav og skridt, at han slipper dig fortil.
Det er derfor der er så mange heste med tynde halse - det er de ryttere der benytter sig a dette 'trick' der ¢delægger muskulaturen på deres hest!
Rid tonsvis af volter og overgange, bliv ved, lad være med at hive og hold tålmodigheden. Det er hårdt arbejde, men på længere sigt vil det betale sig, da du får en hest der er under dine hjælpere og kan arbejde bl¢dere for dit sæde og ben, i stedet for en hest der kun går 'ned' fortil og dermed er på forparten uden at engagere sig bagfra. At 'vrakke lidt med biddet' kan efter en periode faktisk også frembringe ryg- og ben-problemer!
Held og lykke med ham!
hvordan bløder jeg ham op i munden ?