{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
314 visninger | Oprettet:

hvordan bløder jeg ham op i munden ? {{forumTopicSubject}}

hej allesammen.. min pony er blevet ret strid og prøver at tage bidet fra mig i galop, men i skridt og trav er han den sødeste ,søde lille pony og går perfekt.. og det er ligesom om jeg ikke kan få ham ordenligt til bidet, selvom dem der ser det siger han går ned føler jeg han tager hovedet helt op...han har ikke ømme hove eller ondt i ryggen.. jeg ed det ikke nogen der har forslag om hvordan jeg bløder ham op i nakken, så han går godt til bidet igen? knus Line

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvordan bløder jeg ham op i munden ?
  • #2   7. jul 2005 Du laver en masse volter og overgange..! Hvis den løber laver du også volter hver gang den vil løbe lave også masse af overgange her..! Det hjælper på min!

• #3   7. jul 2005 du skal bare vrakke lidt med bidet ikk sådan han begynder at svinge med hovedet fra side til siden men bare li lidt så han ved du har fat

• #4   7. jul 2005 ja og selvf hvis det er fordi ja det kommer an på hvorn du rider og hvorn din hest reagere men eller bare lav nogle volter og som Lene <15#militaryrytter#landsstævner#

• #5   7. jul 2005 årh kender godt det der med at de går nede men man føler ikke de gør....

• #6   7. jul 2005 Hvis han løber laver du Halveparadere... og atter halveparadere.. så han bliver opmærksom på at her skal der bestilles noget.. lave nogle mindre volter på den.. og ikke brug hovslaget for meget.. du skal samtidig bruge bene meget.. det hjælper ikke noget at tage fat i hestens mund.. hvis ikke man bruger bene korrekt.. det skal man.. ellers kan det godt give forkerte signaler.. så mere lår og knæ ved.. støtte på din udvendige tøjle.. bøje ponyen let og give efter på indvendig.. men noget helt andet... få noget undervisning.. det hjælper ikke så meget at skrive det ned. det skal læres ordenligt... og det gøre man bedst ved at få noget ordenligt undervisning.. så man ikke ødelægge noget.. og du skal ikke begynde at "save" ponyen i munden det er synd... det skal være ordenligt ridning..

Hilsen Stine

• #7   7. jul 2005 "du skal bare vrakke lidt med bidet "

NEJ!!!!!!

Som Lene siger så er det overgangene og b¢jnings-skift der vil få l¢snet musklerne og g¢re ham mere lydh¢r, ikke at save ham i munden! Det kan godt være at denne nemme genvej vil virke som det letteste men på lang sigt vil du kun tabe hvad du har opnået i trav og skridt, at han slipper dig fortil.

Det er derfor der er så mange heste med tynde halse - det er de ryttere der benytter sig a dette 'trick' der ¢delægger muskulaturen på deres hest!

Rid tonsvis af volter og overgange, bliv ved, lad være med at hive og hold tålmodigheden. Det er hårdt arbejde, men på længere sigt vil det betale sig, da du får en hest der er under dine hjælpere og kan arbejde bl¢dere for dit sæde og ben, i stedet for en hest der kun går 'ned' fortil og dermed er på forparten uden at engagere sig bagfra. At 'vrakke lidt med biddet' kan efter en periode faktisk også frembringe ryg- og ben-problemer!

Held og lykke med ham! smiley

Kommentér på:
hvordan bløder jeg ham op i munden ?

Annonce