582 visninger
|
Oprettet:
Stopper op {{forumTopicSubject}}
Hej.. jeg har et mindre problem med min hest. Han er lige så stædig som et æsel...
Han har det med at når man trækker ham, så stopper han bare op og absolut bare ikke vil gå videre. Han er virker ikke nervøs eller bange, så går ud fra at han bare prøver mig af.
har prøvet at lokke med gulerødder uden virkning. Og har prøvet at der gå en bagved og lige lægger pisken på ham.. Absolut ikke slår ham, det er jeg stor modstander af.
Dem på opstaldningsstedet siger at han bare skal have sådan en i røven.. Men vil heslt have et samarbejde med min hest... ikke et slavearbejde...
Håber der er nogle som hr nogle gode ideer...
sep 2005
Følger: 91 Følgere: 93 Heste: 2 Emner: 387 Svar: 5.651
Hvordan er den ellers at trække med?
Hesten kan hverken være stædig eller prøve af, der må være en anden grund.
aug 2004
Følger: 60 Følgere: 126 Heste: 4 Emner: 396 Svar: 1.595
maj 2008
Følger: 42 Følgere: 46 Heste: 2 Emner: 259 Svar: 5.411
sep 2005
Det er bare lidt svært at give et råd, hvis man ikke ved hvor/hvornår hesten viser adfærden.. Først så tænker jeg manglende signaler - men ting som seprationsangst kan jo også spille ind..
maj 2008
Følger: 42 Følgere: 46 Heste: 2 Emner: 259 Svar: 5.411
jul 2005
Følger: 68 Følgere: 110 Heste: 12 Emner: 24 Svar: 2.557
mar 2005
Følger: 101 Følgere: 117 Heste: 1 Emner: 26 Svar: 663
sep 2005
Jeg kan ikke udelukke at det sikkert kan være en løsning, men man burde ikke bruge en kæde med mindre det er ekstrem tilfælde og man er god til at træne med negativ forstærkning så man netop hurtigt træner sig fra at bruge den og kan bruge små signaler.
Tit er det et udtryk for at folk ikke gider træne deres heste rigtigt i almindelig grime, ved hjælp af negativ forstærkning, og de ikke gider lære deres heste gå, stoppe og bakke rigtigt, så man har kontrol over hestens ben o.O
sep 2007
Følger: 89 Følgere: 100 Heste: 4 Emner: 2 Svar: 769
Det har jeg haft stor succes med..
mar 2009
Følger: 24 Følgere: 30 Heste: 2 Emner: 155 Svar: 1.309
mange tak for svarene...
brug af kæde eller pisk er ikke noget jeg vil... Jeg vil helst, som jeg skrev arbejde sammen med ham og ikke imod ham...
så Zandra han vise typisk den adfærd når han skal ud af folden... samt når han skal trækkes ind til der hvor den skal strigles...
Han viste forbedring på folden i dag, så måske det er det rigtige bare at give sig god tid og ikke presse ham for meget... nu hvor det er et nyt sted, og jeg også er ny for ham..
jul 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Heste: 2 Svar: 2
Angelina
Jeg ville gøre ovenstående og når den har lært at gå frem ved et let tag i rebet ville jeg begynde at bruge en kommado KOM fx samtidigt med at trække i rebet, når den så kan starte ved at du siger KOM så ville jeg bruge kommandoen under ridning
Stopper op