Stopper op {{forumTopicSubject}}
Hejsa!
Jeg rider på verdens dejligeste nussehovede, på min rideskole (dog ikke pt. pga. et stævne) men han har det med at stoppe op midt it raven og hans trav går såå langtsomt! det samme med hans skridt, han falder bare helt i staver.. Normalt skulle jeg havde redet på ham til stævnet, men kan ikke få ham til at blive i traven hvilket irritere mig!
Jeg ved ikke om jeg driver rigtig på ham, men da jeg overhovedet ikke havde fat i tøjler ville han gerne trave og fik så min ridelære til at tjekke om jeg holdte for godt fast men hun sagde at jeg holdte lige perfekt?
Han er van til at skulle rides med pisk men jeg har bare så svært ved at bruge min pisk.. pga. der er rytter der ''udnytter'' pisken.
Så mit spørgsmål til jer er: Hvad ville i gøre, hvis i var mig og skulle have hesten til at gå mere fremad og blive i traven?
Jeg ved hellere ikke om jeg driver rigtigt på ham, min underviser siger ikke noget til min drivning? så hvis i skriver driv mere på ham.. vil i så ikke forklare nærmere om hvordan
nov 2013
Følger: 8 Følgere: 4 Heste: 2 Svar: 3
Håber du kan bruge det til noget
okt 2014
Følger: 44 Følgere: 526 Heste: 4 Emner: 148 Svar: 538
nov 2013
Følger: 8 Følgere: 4 Heste: 2 Svar: 3
nov 2010
Følger: 69 Følgere: 69 Emner: 195 Svar: 2.553
aug 2014
Følger: 12 Følgere: 11 Heste: 1 Emner: 20 Svar: 142
Rider du med sporer??
jan 2008
Følger: 35 Følgere: 77 Heste: 5 Emner: 7 Svar: 90
maj 2009
Følger: 54 Følgere: 603 Heste: 2 Emner: 278 Svar: 5.753
Så hvis du kan få hesten til at gå frem, ved at slippe i tøjlen - så synes jeg, du skal gøre det. Ingen grund til at drive og drive, hvis du kan slippe af med problemet, ved at løsne tøjlen lidt.
nov 2013
Følger: 35 Følgere: 44 Heste: 1 Emner: 5 Svar: 99
Jeg rider nogle gange nogle heste med samme problem
Jeg plejer at gøre det sjovt for hesten. Bed den om at ride trav så tror hesten jo den skal arbejde og den tænker suk så bliver jeg jo nød til det. Et bar sekunder efter stopper du den og hesten tænker hov hvad sker der?!
Sådan kan du gøre et par gange også hvor du skifter volte det virker næsten altid på de heste jeg rider håber det kunne hjælpe lidt
okt 2014
Følger: 44 Følgere: 526 Heste: 4 Emner: 148 Svar: 538
mar 2007
Følger: 35 Følgere: 41 Heste: 2 Emner: 284 Svar: 6.338
Så den hele tiden er opmærksom på dine schenkler og hele tiden skal tænke lidt over hvad der skal ske.
Stopper op