{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
814 visninger | Oprettet:

spøgsmål til islænder rytter :-) {{forumTopicSubject}}

hej...
jeg er fornyligt begyndt at ride islænder og jeg elsker det... glæder mig til at skulle igang med undervisning på islænder, så jeg rigtig kan lære at ride gangarterne... smiley

spørgsmål:

- var med til world cup i odense (islænder stævne) og der var der en del af rytterne der sad og jeg vil kalde det savede hestene i munden, når de skulle tølte... er det normalt?...

- jeg rider min fars islænder, den er 4gænger og har lidt svært ved at tølte... hvordan forbereder jeg den bedst til at komme til at kunne tølte... er det godt at ride dressur på den eller skal man helst lade være med det?...
dem jeg lige umiddelbart kender der har med islændere at gøre har mange forskellige meninger om dette...
den skal selvfølgelig sendes i træning på et tidspunkt, men jeg vil jo gerne forberede den så godt som muligt...
smiley

- nogen der evt. kender en islænder underviser i nærheden af 6622?... vi kan køre hestene til underviser, men helst ikke for langt, ellers kan underviser komme her...

håber på nogen gode svar smiley

ps. hvis ikke du ved noget islænder ridning, så lad venligst være med at skrive...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  spøgsmål til islænder rytter :-)
  • #1   19. mar 2009 ok tak...
    så vil jeg forsætte med at ride dressur og masser af ture på hende... så hun kan få muskler og få rumpen med... smiley hun forsøger at tølte når man vil samle hende i trav, men hun har slet ikke rumpen med... så hun ved godt hvad det handler om, men har svært ved det...

• #2   20. mar 2009 Det var der bedstemt ikke. Hvis man skal ride hesten rigtigt skal man ikke bruge bidet så meget, men bagparten, som man skal ride frem, ikke sidde og rive i munden.
    Jeg synes at du burde få noget undervisning, så du kan få det rette med det samme, og ikke bruge tid på noget som er spild smiley
    Jeg kender ikke nogen i dette område, men prøv at søg på www.joras.dk smiley

• #3   20. mar 2009 hvis hun selv ligger an til tölt, men har svært ved det så vil jeg mene der skal lidt mere til balancen altså smidighedsøvelser som det er nævnt..
    samtidig ville jeg måske også opbygge lidt ryg og benmuskler og her er det godt at skridte op og ned af bakker.
    når du får lidt mere styr på det, kan du prøve at tölte ned af bakke (dog ikke alt for stejl) så har hesten nemlig nemmere ved at få bagbenene ind under sig og det hjælper også med at opbygge gode muskler til tölten for hvis hun ikke er så vant til det kan det godt være noget hårdt at få de muskler.. hvis du forstår =0)

Kommentér på:
spøgsmål til islænder rytter :-)

Annonce