{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
948 visninger | Oprettet:

trailerlæsning {{forumTopicSubject}}

Skal bare ud med min glæde, vi har hyret Torben Andersen til at hjælpe os 2 timer og ponyen går bare ind begge sider, med skillevægen midt i uden problemer. Han er alle pengene hver.
Vi havde haft en ude (hun havde reklameret her på HG)som skulle uddanne sig til monty roberts "hestevisker" hun ødelagde mere end hun gjorde gavn, SÅ PAS PÅ.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  trailerlæsning
  • #1   8. jan 2009 vi havde også torben ude i to timer.
    og da vi skulle til at træne selv så stak ponyen af.. !
    så pas på,

torben er god det er ikke det, men torben ved havd han gør, og der er ikke nogen som ham, men man skal være rigtig god for at kunne gøre det..

så være bevidst med hvad du gør med hans metoder, for min pony begyndte at stikke af hver gang vi skulle træne..!

• #2   8. jan 2009 det hjalp heller ikke ved os da torben kom ud s;

• #3   8. jan 2009 Havde Torben ude i dcember og han var fantastisk!! Min `lille dreng` stejlede et par gange, men torben stod bare og kiggede stille og rolige på ham- jeg derimod var ved at DØ...

jeg trænede de to efterfølgende dage, og det gik super- men har ikke fået trænet siden, så er spændt på hvordan det kommer til at gå næste gang :oS

• #4   8. jan 2009 Det hjalp ikke på min gamle hest smiley
    Så for mig var det pengene lige ud af viduet.
    Desværre.

• #6   8. jan 2009 troels fra myhorse tv er dygtig

• #7   8. jan 2009 Har kun hørt gode ting om Torben smiley
    Vil helt klart sige at det er pengene værd.

• #8   8. jan 2009 Emma S
    han gjorde den en månede senere altså med at stikke a,
    så jeg er 100 på at det ikke virkede på min pony

• #9   8. jan 2009 jeg har hørt om torben og har hørt sådan på det at han skulle være god.
    Men nok på en måde som i andre ikek ville bruge brugte jeg horses man ship. Chico som jeg nu har part i var en gang væltet ud af en lasbil da han ankom til centert for første gang. Chico var derefter så bange for trailer at han bare stilte jeg på bag ben og stak af. trovende hjælp intet han var fuldstændigt ligeglad.Jeg prøved en dag at skulle ride ham op for at få ham med hjem fra stævne af igen, da det er meget farliget som jeg ved hjalp en meget rutinert ryttet mig. og han kom så op og med hjem. Næste gangjeg prøved det stejlede han så højt at hvis der ikke var en der havde fat i ham var vi faldt bag over, og siden har aldrig brugt denne metoede mere. Da min mor så arbejder sammen med en der selv har heste og arbjede med heste der er meget umulige, som ikke har det så godt med mennesker, bruger hun HMS til og få tillid, så hun hjalp mig meget med Chico. Starten gik på jeg skulle lære at få ordenlig tillid til ham, nu har jeg så meget jeg kan løbe uden for uden noget p ham at han følger mig over alt hvis jeg stopper stopper han, løber jeg eller gå gør han det osse. Men så gik træningen i gang han skulle i trailer han takkede derfor nej en gang til, men vores venskab var der stadig. Han stilte sig så meget på bagben at han trak mig væk. vi valgt og tage to tove mere i ham for at når han ville stejle holdte vi ham nede( OBS nogle synes nok det lyder som dyremishandlingen men det er det ikke alt var under kontrol) Chico kom ned igen og når han gjorder det gav vi efter o ghan mærkede sig fri en gang til, han havde rebgrime på og HMS tov, så det vil sige når han river sig bag ud og det lukker det for luften, og han vælger slev hvornår han vil have luft igen hvis han sænker hovedt får han luft f der med ros. efter den dag hvor hun hjalp mig har han gået op siden, så bare for at give penge for noget som ham behøves man nu ike altid. Hesten vil følge dig over alt ved hjælp af venskab og tillid til hesten/ponyen, du skal sætte dig ind i dens sted, hesten forstå rikke dig men vi kan lære og forstå dem:D

• #10   8. jan 2009 jeg bruger horsemanship nu.?

• #11   8. jan 2009 denne Torben hvor kommer han fra & hvad tager han?

• #12   8. jan 2009 han kommer fra sjælland, men køre i hele danmark.
    du kan kigge på hans hjemmeside.
    gå ind på google og søg på torben andersen.
    så er det den første der så er du på hans hjemmeside.

• #13   8. jan 2009 TINA BJERREGAARD (HYOR) .

Jeg synes det er en god metoede da der ike var andet der hjalp ham med og over vinde sin selvtillid til og gå der ind igen. jeg bruger det stadig

• #14   8. jan 2009 altså jeg bruger sådan noget jeg vil kalde Tina-Pingo-metoder.
    da der ikke er nogle andre der bruge min metode, og den her metode den hjælper for min og er sikker på den vil hjælpe på andre også.

• #15   9. jan 2009 Jeg tror at når den opfølgede træning går i smadder er det fordi man ikke gør som Torben siger, han har givet os et trænings forløb der strækker sig over 2 uger hvor vi skal Øve hver 2 dag og først om en uge lukke traileren og efter 14 dage kan vi køre med hende. Han har også pointeret meget højt at hvis ponyen ikke er i trailer inden for 5 min skla vi ringe og hvis vi overhovet ikke får kontagt med ham, skal vi prøve lidt mere og hvis der stadig ingen succes er skal hun tilbare i boksen.
    Det er selvfølgeligt forskelligt hvad problemet er, men her var ponyen hunde ræd. Det som ofte er ponymødrene og børnenes problem er at de ikke er konsekvente over for dyret og dermed ved ponyen at detn kan slippe hvis den ter sig.

• #16   9. jan 2009 charlotte, det var også det vi skulle og vi gjorde <b<præcis</b> som han sagde vi skulle gøre, men ponyen stak af.!

• #17   9. jan 2009 Jeg brugte Shane til en af mine.. den hest går nu op hver eneste gang uden noget brok !

• #18   9. jan 2009 Til Tina, ja det kan jo ske at ponyerne er uterlige, der var også derfor jeg skrev tror.
    Nå men første træning alene gik ikke fantastisk. Stella ville ikke op og hun havde dlemt hvor speederen sad, men hun var ikke bange for traileren i dag hun tog simpelhent tykt pis på os. Tredie gang vi ringede til Torben skulle jeg tage en pisk bag røven af hende og min datter skulle vise vejen. Det hjalp. dagen i dag sluttede så næsten lige så godt som i går, men træningsprogrammet er så ændret til at vi skal øve hver dag ind til vi ikke skal bruge pisken. Hun bliver ikke pisket ind, men lige markeret for at få speederen aktiveret igen. Jeg sender mere nyt i morgen når vi har trænet.

• #19   9. jan 2009 ja.. det gjorde vi også men så stak han bare af igen.

• #20   9. jan 2009 Hold da op en stid banan. hvorlang tid siden er det, hvem hjalp dig ovs

• #21   9. jan 2009 3 måneder siden, og det var torben der hjalp mig..

• #22   10. jan 2009 til Emma S, jeg tror du er inde på noget af det rigtige, men det skal være mere nyanceret, det handler meget om at være konsekvent og ikke have følelser i klemme i forhold til ponyen/hesten

• #23   10. jan 2009 Så har vi igen øvet. I dag måtte vi øve læsning 50 meter fra stedet igår, hvilket gjorde at Stella var bange til start, men i løbet af en havl time kørte det som det skulle og hun var kun blevet prikket til en gang med longepisken.

• #24   11. jan 2009 igen idag har vi øvet, og igen bedre end sidst. I dag flyttede vi ikke skille vægen tog ikke dækken af og brugte ikke pisk, Stella tog i dag igen tykt pis på min datter men der skulle bare lige en til at gå om bag ponyen og med stemme opfordre til at gå frem. så nu springer vi en dags træning over.

• #25   11. jan 2009 Charlotte dejligt at hører. smiley
    men træls at stella tage pis på din datter, mangler de tillid til hinanden. ?

• #26   11. jan 2009 .

Kommentér på:
trailerlæsning

Annonce