{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
510 visninger | Oprettet:

Tilridning af pony på 3-4 år {{forumTopicSubject}}

Hej..

Jeg er lige begyndt at tilride min fine pony... hun er godt nok omkring de 4 år... er det for sent?...

jeg aner ikke selv så meget om det så jeg har en der arbejder med hende... Men vi er ikke rigtigt nået så langt.... hvilket vil sige at vi har haft hovedtøj på uden næserem eller tøjler... og har haft sådan en fin en om maven på hende....

det er ikke meget, men dog en start..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tilridning af pony på 3-4 år
  • #1   29. apr 2005 ja okay:) det ksa jeg huske.. så jeg ska gå langsomt frem?

• #2   29. apr 2005 Der er mange heste/ ponyer der er sent udvikligt og har faktisk bedst af at starte sent!

• #4   29. apr 2005 hej jeg synes ikke det er for sent.... har selv en hyp som ikke er tilredet hun er 7 (blir´snart 8) da vi købte hende var hun ikke tilredet, så der var ikke så meget at gøre, men hun skal måske tilrides et tidspunkt men kan ikke gøre det nu her for hun har lige fået føl.... så iforhold til hende er det jo slet ikke sent..... hehe

• #5   29. apr 2005 perioden hvor man "må" begyne er i 3-4 års alderen, alt efter hvilken hest det er.... jeg beyndte ved ca 3½ år..... og det går RIGTIG godt........ som du jo nok kan se..... han bliver 5 på søndag, så i er nået rimlig langt på så kort tid.... smiley
    det er ikke for sent men heller ikke for tideligt.... smiley
    fortsæt du bere med det.... smiley

nuSs

• #6   2. maj 2005 Hellere for sent eller for tidligt.. Synes det er en rigtgi god alder og starte som 4 års.. Sunrise blev tilredet allerede som 3 års.. Og det har ikk været så godt..

Hun blev i folet ret tidligt, nemlig som 2-3 års.. Og efter føllet var vænt fra blev hun tilredet.. Hun blever 5 til sommer og jeg er blevet nød til at starte næsten forfra med hende, da hun aldrig har lært tingene ordentlig..

Men jeg vil give dig et godt råd og det er at tilride den i dressur allerede fra starten af.. Sunrise blev nemlig kun tilredet som skovturshest og det har givet mig en del problemer med at få hende til at gå ordentlig på banen.. Det er først nu hun er ved at lærer det!!

• #7   19. maj 2005 Jeg syntes det er en fin alder.. Jeg har tilredet 5 heste, og det har også været i 4 års alderen.. Så det passede med at det ca to en måned at tilride hesten.. Derefter kunne hesten få ferie et stykke tid.. efet det kunne man fortsætte på den videre uddannelse af hesten.. Det syntes jeg er den bedste måde, men der er jo også forskellige meninger om sådan noget!

knUz

Kommentér på:
Tilridning af pony på 3-4 år

Annonce