3.782 visninger
|
Oprettet:
Tager biddet {{forumTopicSubject}}
Når jeg er ude og ride tur på Duchess har hun det med at tage biddet. Hun gør det hver gang der er noget der ikke passer hende, hvis hun bliver forskrægget mm.
F.eks. Hvis hun bliver forskrægget over en fugl eller noget, så tager hun hovedet i vejret, så jeg ikke kan holde hende, og så løber hun bare. og der er ikke rigtig noget at gøre, når hun har hovedet i vejret.
Hun har to-delt, blødt bid lige nu.
Knus
dec 2006
Følger: 101 Følgere: 97 Heste: 5 Emner: 498 Svar: 2.791
Du kan prøve at købe en bidløs trense. Du skal selvølgelig bruge tid på at gøre hende styrbar for den, inden du bevæger dig ud i naturen. Det ville også være en god idé at vænne hende til alverdens farlige ting på ridebanen(Selvfølgelig hvor i begge er på jorden), hvis hun er nervøs over for farlige ting.
Held og Lykke
okt 2008
Følger: 42 Følgere: 41 Heste: 2 Emner: 8 Svar: 53
Jønck ,: Når hun løber prøver jeg selvfølgelig at stope hende (men jeg rykker hende <b>aldrig</b> i munden) når hun løber driver jeg hende videre med sædet..
dec 2006
Følger: 101 Følgere: 97 Heste: 5 Emner: 498 Svar: 2.791
nov 2003
Følger: 22 Følgere: 177 Heste: 5 Emner: 484 Svar: 8.393
(link fjernet)
(link fjernet)
Her er et par gode artikler om flugt, hvorfor og hvordan og hvordan det aflæres..
Jønck: Hvorfor skulle en bidløs være bedre ? den fungere da på nøjagtig samme måde som bid, når hesten løber og hun hiver i den påføre den også hesten smerte..
jul 2006
Følger: 48 Følgere: 53 Heste: 3 Emner: 11 Svar: 96
Din første reaktion er at hive og flå i hesten i panik for at få den til at stoppe... Det er MEGET forkert.
Tag en dyb indånding sæt dig ned i sadlen og driv hesten. Jeg ved det lyder vanvittigt men prøv for ligeså snart du begynder at RIDE i stedet for at tage fat i munden på den, så kommer hesten på andre tanker end at flygte og derefter er det muligt at stoppe hesten stille og roligt ved halve parader.
jul 2006
Følger: 48 Følgere: 53 Heste: 3 Emner: 11 Svar: 96
Det giver da alverdens mening at drive til hesten når den løber.
når en hest løber løbsk er det fordi den er flugtdyr. dvs. når den løber tænker den kun på at komme væk. derimod hvis du begynder at drive så begynder den at tænke på noget andet og derpå kan du stoppe hesten UDEN at hive i hverken bidløst trense eller i bidet.
Dufi
hvis hesten tager hoved i vejret og det så er en af grundene til at du ikke kan stoppe den kan du prøve med en martingal i en periode og derefter tage den af igen. Den gør kun så hesten ikke kan kigge stjerner.
nov 2003
Følger: 22 Følgere: 177 Heste: 5 Emner: 484 Svar: 8.393
dec 2006
Følger: 69 Følgere: 68 Heste: 6 Emner: 352 Svar: 4.849
okt 2008
Følger: 42 Følgere: 41 Heste: 2 Emner: 8 Svar: 53
Sabrina: altså jeg syndes ikke at det lyder vanvittigt .... Det er det jeg får af vide til undervisning hvis hesten jeg rider på pludselig begynder at løbe.......Jeg syndrs også selv at det er det bedste at gøre så jeg forsøger ....men det virker bare ikke rigtig på Duchess... og jeg har prøvet med en martingal men det virker heller ikke særlig meget, fordi at når jeg har den på så "låser" hun bare i halsen....
Tager biddet