MONTY ROBERT MONTY ROBERT
Hej!
Er der nogen er jer der var på Vilhelmsborg den 10 april?? Min veninde og jeg var oppe og se ham, og er vildt imponeret!!!
Har læst han bog, manden der snakker med heste og hans nye, fra mine hænder til dine....
Synes simpelhen det er fantastisk hvad han gør!!!
Gør det også selv med mine haflinger og nu er de ikke rigtig bange for noget mere, det har givet den rigtig meget selvtillid og de stoler også på at det jeg gør ikke er farligt!!!!
Synes at Monty Roberts metoder er de bedste!!!!!!!
Hvad synes i????
jan 2005
Følger: 262 Følgere: 251 Heste: 9 Emner: 824 Svar: 6.698
p.s: (link fjernet)
Tiril R
aug 2004
Følger: 14 Følgere: 13 Heste: 2 Emner: 17 Svar: 167
sys nu ikk det var særlig imponerende... altså det var da flot det han kunne, men er ikke glad for alle hans metoder! især ikke hans trailerlæsning, Det er snyd at han bruger et bur rundt om trailer og hest. Det var altså ikke helt frivillig den hest gik op.
Jegkan lide parelli. Her bruges der og flere faser (fx til at bakk hesten, den får altså et par adarsler) og her bruges ikke hegn ellersnyd til trailerlæsning. Udelukkende de lege og signaler man læreer inden trailerrlæsning. Skille vægen tages ikke ud. Dvs mindre snyd -rummet bliver ikke bare lavet større og mindre farligt for det er det lille rum hesten til dagligt skal køre i. Og rytteren går ikke foran hesten op i traileren. Det ka være farlig for mennesket hvis hesten bliver bange.
så sys parelli er mere sikker for mennesket og mere fair for hesten
Men det er bare min mening og ikke en kritik af nogen - alle har jo deres meninger
nov 2003
Følger: 14 Følgere: 10 Emner: 229 Svar: 2.563
Sååå han er i danmark lige nu.
MONTY ROBERT