{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.346 visninger | Oprettet:

Optræning af muskler, hvordan?? {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen..
Har fået at vide at min hest mangler muskler ved skulderpartiet og bagparten... Er der nogen der ved hvordan man får opbygget dem? Og rygmuskler tror jeg heller ikke hun har så mange af... Kig evt på hendes profil... Har ikke rigtig fået undervisning i lidt over fire år, og har mest kørt travheste, så har ikke rigtig styr på sådan noget XD Håber der er nogen der kan hjælpe...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Optræning af muskler, hvordan??
  • #1   24. sep 2008 ride den dybt, ride op og ned af bagger. ja i det hele taget bare træne så kommer de

• #2   24. sep 2008 ' bakker

• #3   24. sep 2008 Hvordan rider man "dybt"? I holdning eller ???

• #4   24. sep 2008 dybt,, halsen ned altså hesten skal gå i holdning ja men med halsen lavere

• #5   24. sep 2008 Ikke ride dybt da - der hvor jeg ser hesten mangle muskler, er de muskler man træner ved at lade hesten samle sig i momenter og træde godt under sig bagfra.

Disse muskler bygger man f.eks. op ved tempovekslinger. Eksempler på dette kan være:

- rid frem 10-12 travtrin, saml op med halv parade for sædet og lad hesten finde arbejdstempo igen.

- rid arbejdstempo, saml hesten ind 6-8 trin/spring, hvor den får lov at vente på dig og rid frem igen.

Op og ned af bakke er godt ja - skridt lange ture, hvor du rider din hest til biddet.

Træn at holde begge skuldre på plads (ALTID - uanset hvad).

Rid en cirkelvolte i arbejdstempo, gør langsomt volten mindre - tilpas tempo (saml hesten let ind), så hesten stadig holder fremdrift, men ikke mister balance. Gør langsomt volten større igen inden hesten mister bæring.

Det vigtige når man skal opbygge bagpart og skuldermuskulatur er netop at hesten bliver redet op til hånden (dvs med nakken som højeste punkt uden at spænde) i intervaller. Dvs arbejdstempo, hvor den muligvis bliver lidt lang, men stadig op ad bakke, med intervaller, hvor man samler hesten ind og korter den op - skubber den om på bagparten og får aktiveret denne. Når man gør det får den frihed til at løfte forparten og aktivere skuldrenes muskulatur smiley

• #8   25. sep 2008 ride den rigtigt til bidet (eller rigtig holdning) det har min fået vildt mange muskler af , og har redet stille og roligt og givet ham MEGET tid, så han ik er blevet øm (meget vigtigt det gøres langsomt medmindre den er vant til at gå til bidet "rigtigt", ..

det får de mange ryg muskler, lår og skulder og hals:D

• #9   25. sep 2008 Tilslutter mig * Cacao & Traum - BBHlejr '08 * og understreger lige at det er vigtigt du rider FREM og ned og <b>ikke</b> ned og IND.

• #10   25. sep 2008 Tak for de mange gode råd... vil prøve at følge dem...

• #11   5. okt 2009 er også ved at træne min hest, så har lige kigget med på sidelinien her.. Hvad betyder det, at "løfte ryggen" på hesten?

Venlige hilsner fra Tine og Rimfaxi

• #12   5. okt 2009 Det er når hesten bruger ryggen(dvs rygmusklerne) så løfter den ryggen op i mod rytteren, tar bagparten ind under sig og søger ned med hove/hals. Hvis den sænker ryggen, bruger den ikke rygmusklerne, hæver hoved/hals og går på forparten med bagbenene slæbende (lidt overdrevet) efter sig... smiley Det er min bedste forklaring...

Kommentér på:
Optræning af muskler, hvordan??

Annonce