{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
600 visninger | Oprettet:

forskellige ting, jeg er i tvivl om :P {{forumTopicSubject}}

hejsa:) der er nogel forskellige ting, jeg er i tvivl om, inden for hesteverdenen. håber der er nogle der vil besvare/ hjælpe med dem...

1. er det muligt at sterelisere en hoppe? hvis ikke, hvorfor???

2. er det muligt at gøre en hests mund blød igen, hvis den først er blevet hård?

3. når der står i en salgsannonce for en hest: "Hjem før pris" hvad betyder det så???

4. helt præcist hvor lang tid, skal man varme hesten op??? (har hørt mange forskellige svar)

er der noget DU er i tvivl om? så skriv det her! måske er der nogen der kan hjælpe dig:)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  forskellige ting, jeg er i tvivl om :P
  • #1   19. jul 2008 Er ikke sikker på de andre, men ...

3. Det kommende hjem til hesten er vigtigere end prisen smiley

• #2   19. jul 2008 3.
    det betyder at det er vigtigere at hesten får et godt hjem
    end prisen (: dvs. at ved rette køber er der mulighed for evty. afslag smiley

• #3   19. jul 2008 4. Det er forskelligt. Det varrierer fra hest til hest. smiley

• #4   19. jul 2008 3.- eren betyder at ejeren helst vil have at hesten får et godt hjem og er villig til at gå ned i pris bare den får det godt.

det er meget forskelligt fra hest til hest hvornår den er varmet op, men jeg vil mene at det er kun 10 min af rideturen hvor hesten yder sit højeste mere ville jeg heller ike kræve. så kan du jo selv regne resten ud.
    det var lige de hurtige spørgsmål jeg havde svar på

• #6   19. jul 2008 tak for svrene:)
    Team KARR: mulle er blevet lidt hård i munden, og vil gerne gøre hende blød igen:)

Taz. UDSTYR TIL SALG. .: hvad red du så med, da du ikke red med bid??? hun skulle jo nødigt stikke af/ blive bange...

• #8   19. jul 2008 1. Ja man kan godt sterilliesere en hoppe.

• #9   19. jul 2008 altså hun er blevet hård i munden, og er sværere at få til at gå pænt...

• #10   19. jul 2008 4. man skridter hesten varm 10-15min. det er for at undgå benskader.
    inden man springer skal den traves og lidt gallop, også for at undgå benskader

• #12   20. jul 2008 JEG HAR ET SPØRGSMÅL :o)

Min hest Rinaldo, han har ingen stamtavle desværre.
    Og vi ved kun han er halv traver.
    Vi vil rigtig gerne vide hvad han ellers er?
    Vi er også villig til at ofre nogen tusind kr får at finde
    ud af det. Men er der på nogen måde man kan
    finde ud af 100% hvad race han er blandet med?
    Altså sådan noget med nogen test med blodprøver
    eller noget? Eller er det kun noget man kan gætte
    sig frem til? :o( Kan man ringe til nogen som har meget
    forstand på heste racer, og så kan de komme ud og
    kigge på ens hest og fortælle hvad race det er?
    Ved godt det er et underligt spørgsmål, men er snart
    desperat efter at vide hvad han er :o) Vil gerne
    vide hvad race min hest er blandet med nemlig. hehe.

Undskyld det blev lidt langt alt det jeg skrev...

• #14   20. jul 2008 1. er det muligt at sterelisere en hoppe? hvis ikke, hvorfor???
    Det er muligt at forhindre brunst, men er meget dyrt og gøres ret sjældent...

2. er det muligt at gøre en hests mund blød igen, hvis den først er blevet hård?
    Heste bliver ikke hårde i munden, det er et dumt gammelt udtryk som flytter "skylden" over på hesten, når hesten er døv for tøjlen, så er det fordi man har fået ødelagt/svækket sit stop siganl eller det aldrig er indlært korrekt hos hesten.. dette ændres ved at indlære et godt stopsignal...

3. når der står i en salgsannonce for en hest: "Hjem før pris" hvad betyder det så??? Så betyder det at det rigtige hjem er vigtigere end prisen og sælger ikke bare sælger til den der byder højest..

4. helt præcist hvor lang tid, skal man varme hesten op??? (har hørt mange forskellige svar) kommer an på hesten, vejret, om den kommer fra boks eller fold, osv.. de fleste skridter ca 10 min for lange tøjler, og varmer derefter op i trav..

christine © rinaldo : Det vil jo altid bare blive et gæt hvis du får nogle ud og kigge, lige meget hvor gode de er til racer kan de jo ikke sige det med sikkerhed..

Taz: Din hest bliver ikke blød i munden bare fordi du rider bidløst.. men du har sandsynligvis lært at ride mere for sæde og ben af at ride bidløst.. og dette afspejler sig så når du får bidet på igen..

• #15   20. jul 2008 Signe *spider-pig* L : Ja det er jeg klar over :o) hehe.
    Så det vil sige at man ikke kan få taget en slags
    blodprøve eller sådan noget i den stil, får at se hvad
    race han er blandet med? :o)

• #16   20. jul 2008 christine © rinaldo : Nej blodprøver kan ikke vise hvilken race hesten er..

Kommentér på:
forskellige ting, jeg er i tvivl om :P

Annonce