{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
702 visninger | Oprettet:

Lidt forskellige ting {{forumTopicSubject}}

Hej Hg.
Jeg er i den situation hvor jeg ikke har det så godt for tiden. Jeg kan have det fint i det ene øjeblik og i det næste øjeblik kan jeg være sur, irriteret eller ked af det. Jeg er sur på mig selv. Mine forældre. Alle andre, men så alligevel ikke.

Jeg føler mig klemt lukket inde i denne lille lejlighed hvor vi bor 5 mennesker og 2 hunde. Jeg deler værelse med min søster og jeg kan ikke tage mig sammen til noget som helst. Jeg føler jeg skal nå en masse, men jeg ved ikke hvad det er jeg skal nå. Jeg kan bare ikke mere.

Jeg er frustreret, og jeg ved ikke hvad jeg skal gøre. Jeg er frustreret og vred på mine forældre. Jeg ville gerne ha' været på efterskole i år. Jeg kan huske jeg undersøgte en masse om tilskud osv. Og fandt den efterskole jeg gerne ville på. Men de gad ikke engang kigge på den. De gad ikke se hvad jeg havde fundet ud af og blev bare ved med at sige nej. Jeg er vred over de ikke engang gad og kigge 5 min på det eller bare overveje det.

Jeg føler irriteret over jeg ikke kan finde ud af hvad jeg skal efter 10. Klasse. Jeg vil utrolig gerne bare væk fra min familie og bare væk fra hjemmet. Jeg vil gerne på noget College eller i hvertfald på en skole hvor jeg kan bo på som noget efterskole af en art. Jeg vil gerne på gymnasiet og helst på en HTX eller ihvertfald medie linje med noget film. Så det er faktisk lidt ligemeget om det er Stx eller hvad det er.

Håber i på en måde kan hjælpe. Tak på forhånd

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lidt forskellige ting
  • #1   11. aug 2015 Du skal have fat i en UU-vejleder. En sådan kan hjælpe dig med at finde det gymnasium der passer til lige netop dig. Mange gymnasier har mediefag på B- eller A-niveau, hvis du tager STX. Hvis du tager en HF er det ofte på C-niveau.
    Du vil også kunne få hjælp til at finde de skoler, som har elever logerende.

Du kan også ringe eller skrive til børne- og ungerådgivningen. De vil kunne hjælpe dig med dig selv og viderestille dig til en, der kan hjælpe dig med at flytte hjemmefra før tid, hvis du ikke finder en skole, der har elever logerende.

Din læge vil også kunne bevillige dig nogle timer hos en psykolog, hvis denne føler det nødvendigt.

Held og lykke.

• #2   11. aug 2015 Hej Emilie
    Mange tak for svar. Det vil jeg prøve smiley

• #3   11. aug 2015 Hej du smiley
    Sådan som du beskriver det, med ikke at kunne overskue noget, føle sig klemt og presset og humørsvingninger, kunne godt lyde som noget der kan begynde at udvikle sig til depression. Jeg vil råde dig til at snakke med din læge, som kan finde en psykolog til dig. Jeg har selv haft en svær depression, og det er bestemt ikke sjovt, når den for alvor er sat ind.
    En skolevejleder kunne også være en rigtig god idé. De kan hjælpe dig med hvilke muligheder du har, og hvordan du bedst muligt får dem udnyttet smiley

Sender en virtuel krammer, og håber du får det bedre smiley

• #4   11. aug 2015 Du lyder som en ganske almindelig normal teenager.

Du er ved at finde ud af hvem du er, og hvad du står for, du er ved at gøre dig selvstændig, og finde din identitet.
    dine hormoner raser rundt i koppen på dig, ved overgangen fra pige til kvinde.

du er for lille til at være stor, og for stor til at være lille, det du oplever er helt normalt, og jeg lover dig at det bliver nemmere med tiden.

har du talt med kommunen om ønsket for efterskole?
    har du talt med din uddannelsesvejleder om dine ønsker?

• #5   11. aug 2015 Malene: mange tak smiley
    Jeg prøver at snakke lidt mere med min mor ihvertfald om det. Så kan vi derefter snakke med en læge om hvordan og hvorledes. Og jeg skal snart ha' lavet et møde med min uu-vejleder snarest muligt smiley

• #6   11. aug 2015 Rikke: nej jeg har ikke snakket med kommunen om efterskole, da jeg som sagt fik kastet et nej i hovede op til flere gange.
    Og min forrige vejleder har jeg slet ikke snakket med. Men prøver at arrangere et møde med min nye vejleder smiley

Kommentér på:
Lidt forskellige ting

Annonce